2018-11-28, 22:19
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Bästa tipset för att vänja sig vid smaken är att tugga långsamt, försiktigt och ordentligt.
De första två gångerna då jag svampade kände jag mig spyfärdig men det gick bra när jag tog det lugnt.

Jag köpte på mig tryfflar när jag nyligen var i Amsterdam och de smakar både vattnigt som beskt och man blir äckligt uppkörd i magen. Men vilken upplevelse de ger...

Jag testade te sist och behövde således inte äta en enda svamp. Likförbannad kom illamåendet som ett brev på posten, nästan direkt efter att jag svalt vätskan. Det började med smärta som övergick i uppsvullnad/illamående.
Citera
2018-11-28, 22:23
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag testade te sist och behövde således inte äta en enda svamp. Likförbannad kom illamåendet som ett brev på posten, nästan direkt efter att jag svalt vätskan. Det började med smärta som övergick i uppsvullnad/illamående.

Isåfall har du en ordentligt orolig mage. Kanske du ska prata med din husläkare om Novaluzid.
Citera
2018-11-28, 22:25
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Isåfall har du en ordentligt orolig mage. Kanske du ska prata med din husläkare om Novaluzid.

Jo, är rätt orolig i kistan nu för tiden. Minns faktiskt att dom första gångerna jag provade svamp hade jag inget illamående alls... Novaluzid kan man ju prova, verkar ju vara receptfritt?
Citera
2018-11-28, 22:29
Medlem
Nochillss avatar
Finemang om läkemedlet är receptfritt även om jag inte tror att man kan ta det hur länge som helst.
Citera
2018-11-30, 16:43
Medlem
kaffeargotts avatar
Det låter inte bra, du kanske kan vara allergisk mot något och kanske skulle testa ta ett sånt stickprov mot allergiska reaktioner, man behöver inte fasta och vara tom i magen innan så ät lite innan är ingen fara för uppblåst orolig mage är mer oroligare problem.
Försök fisa det kan hjälpa och rapa för svampar kan ge lite problem ibland.
Omeprazol om jag minns rätt kan nog med hjälpa mot magproblem det är receptfritt på apoteket.
Och kanske ta ett litet avbrott i 1-2 veckor och se om magen kanske blåser upp ändå så kanske det kan vara något med magen, annars om inget händer efter 2 veckor vänta till en perfekt dag när du är riktigt utvilad och ätit och mår bra så förbered med trippiga saker på väggar osv. och lika bra ta 3-4gram så mår man fantastiskt när det händer så mycket fina saker, jag tar alltid minst 4-5gram det liknar lsd mer då och allt blir så underbart.
Och ligga ner bekvämt i mörker med täcket över huvudet och blunda och känna trippen i hela kroppen och låta det och färgerna styra allt och ju hårdare man blundar desto intensivare blir det tills man känner i hela kroppen nästan explosion, det är rätt fräckt och skönt.
Senast redigerad av kaffeargott 2018-11-30 kl. 16:45.
Citera
2018-11-30, 18:18
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeargott
Det låter inte bra, du kanske kan vara allergisk mot något och kanske skulle testa ta ett sånt stickprov mot allergiska reaktioner, man behöver inte fasta och vara tom i magen innan så ät lite innan är ingen fara för uppblåst orolig mage är mer oroligare problem.
Försök fisa det kan hjälpa och rapa för svampar kan ge lite problem ibland.
Omeprazol om jag minns rätt kan nog med hjälpa mot magproblem det är receptfritt på apoteket.
Och kanske ta ett litet avbrott i 1-2 veckor och se om magen kanske blåser upp ändå så kanske det kan vara något med magen, annars om inget händer efter 2 veckor vänta till en perfekt dag när du är riktigt utvilad och ätit och mår bra så förbered med trippiga saker på väggar osv. och lika bra ta 3-4gram så mår man fantastiskt när det händer så mycket fina saker, jag tar alltid minst 4-5gram det liknar lsd mer då och allt blir så underbart.
Och ligga ner bekvämt i mörker med täcket över huvudet och blunda och känna trippen i hela kroppen och låta det och färgerna styra allt och ju hårdare man blundar desto intensivare blir det tills man känner i hela kroppen nästan explosion, det är rätt fräckt och skönt.

Tror inte jag är allergisk då jag fick samma reaktion med 4-AcO-met, som omvandlas till psilocin likt svamp. Just psilocybin och psilocin finns det inga rapporter om att någon visat allergiska reaktioner mot, och dessutom borde det vara andra saker som händer då (svullnad, rodnad etc).

Tror mycket beror på ångest faktiskt som jag fick sist, och att ångest i sig påverkar magen osv. T ex tänkte jag faktiskt under trippen att jag kanske var allergisk och då började det klia, men sedan försvann det. Det tyder på hjärnspöken... Det var dålig set för denna tripp då jag inte mådde så bra den dagen, men ska se till att det blir bättre nästa dag.

Så en kombination av magproblem och ångest tror jag på.
Citera
2018-12-13, 02:01
Medlem
kaffeargotts avatar
ok men ju mer du trippar desto vanare blir du, testa 3-4 gram så händer det saker och man blir så energisk och lyckorus att man inte tänker på nåt annat än hur fint allt är och hur bra man mår.
Försök med några stesolid och öl innan och kör på och se film tills det börjar så man slipper tänka för mycket, sen är det party on.
Citera
2018-12-13, 02:22
Medlem
NioLivs avatar
Jaha men sorry Kaffeärgott men för det första så dämpar Stesolid trippen om den inte till och med avslutar den, lite beroende på dos där. Och sen finns det ju tusen grejer som är bättre än att kolla på film när man trippar.

Men men gör man som du och käkar stess och trippar då blir man ju bara halvflummig så då är väl film nåt som funkar antar jag.

Mvh
Citera
2018-12-13, 05:48
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
ok men ju mer du trippar desto vanare blir du, testa 3-4 gram så händer det saker och man blir så energisk och lyckorus att man inte tänker på nåt annat än hur fint allt är och hur bra man mår.
Försök med några stesolid och öl innan och kör på och se film tills det börjar så man slipper tänka för mycket, sen är det party on.
Man går miste om mycket av den psykedeliska upplevelsen om man börjar blanda in benzo i sina trippar.

ont: Upplever också alltid inslag av illamående/obehag i magen de gånger jag stoppar i mig psilocybin/psilocin eller någon annan psych som härstammar från naturen. Aldrig på syra eller liknande.
Vet inte vad det beror på, ångest är en teori. Testa ta på tom mage. Det kan iallafall underlätta lite.
Citera
2019-01-13, 18:59
Medlem
kaffeargotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Jaha men sorry Kaffeärgott men för det första så dämpar Stesolid trippen om den inte till och med avslutar den, lite beroende på dos där. Och sen finns det ju tusen grejer som är bättre än att kolla på film när man trippar.

Men men gör man som du och käkar stess och trippar då blir man ju bara halvflummig så då är väl film nåt som funkar antar jag.

Mvh

Äter man stesolid varje dag gör 5-10mg ingenting inte ens för en ovan man får ta minst 50mg eller 2-4st xanor för det ska påverka trippen.

Testa ta 3-4gram av de vita albino sorten Moby Big eller Thick Dick och se på en rolig film en timme innan det börjar verka så man tänker på något annat så lovar jag dig du inte ser något mer än färger och önskar du hade stesolid.

De är så potenta att 1gram är inte ens närheten av 10gram cubensis och cubensis är en svag svamp jämfört med de nya blandningarna som kom för ca. 10 år sen med mutationer och blandade gener som McKennai och Cambodian Gold mfl. det är som jämföra tryfflar med andra svampar, tryfflar är ju cirka 10ggr svagare så odla de sporerna nästa gång, du blir inte besviken.
Senast redigerad av kaffeargott 2019-01-13 kl. 19:50.
Citera
2019-01-13, 20:47
Medlem
Citat:
Äter man stesolid varje dag gör 5-10mg ingenting inte ens för en ovan man får ta minst 50mg eller 2-4st xanor för det ska påverka trippen.

Testa ta 3-4gram av de vita albino sorten Moby Big eller Thick Dick och se på en rolig film en timme innan det börjar verka så man tänker på något annat så lovar jag dig du inte ser något mer än färger och önskar du hade stesolid.

De är så potenta att 1gram är inte ens närheten av 10gram cubensis och cubensis är en svag svamp jämfört med de nya blandningarna som kom för ca. 10 år sen med mutationer och blandade gener som McKennai och Cambodian Gold mfl. det är som jämföra tryfflar med andra svampar, tryfflar är ju cirka 10ggr svagare så odla de sporerna nästa gång, du blir inte besviken.
Det du nämner är varieteter av cubensis (som ofta felaktigt kallas för "strains"), något det finns en stor mängd av. Det känns därmed lite märkligt att hävda att "cubensis är en svag svamp" när det du tar upp som alternativ är cubensis. Huruvida det finns några skillnader i potensen mellan olika varieteter har det tjafsats om bland odlare och brukare sedan länge, men generellt sett brukar väl sådana påståenden mest betraktas som försäljningstrick. Personligen kan jag väl tänka mig att det kan finnas en liten variation, men att det skulle vara över 10 gångers skillnad har jag extremt svårt att tro och det är inget jag köper förrän jag har sett en saklig studie påvisa detta. Jag vill understryka att jag talar om den genomsnittliga halten. Då halterna kan variera inom en och samma odling, så uppstår det ofta toppar och dalar när det gäller individuella svampar. Möjligen med undantag för odlingar där alla svampar har samma DNA (en så kallad monokultur), men jag kan faktiskt inte påminna mig om att jag har sett någon studie som adresserat detta.

Styrkan på "tryfflar" varierar beroende på art, men när det gäller Psilocybe mexicana så brukar man uppskatta att de torkade klumparna har ungefär 2/3 av styrkan som svampfrukterna besitter. I färskt skick är förhållandet det motsatta - man räknar då med att man behöver halva vikten jämfört med färska svampfrukter, men detta beror på att sclerotia ("tryfflar") innehåller mindre vatten (runt 70%) jämfört med svampfrukter (runt 90%).
Citera
2019-01-13, 23:33
Medlem
kaffeargotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Det du nämner är varieteter av cubensis (som ofta felaktigt kallas för "strains"), något det finns en stor mängd av. Det känns därmed lite märkligt att hävda att "cubensis är en svag svamp" när det du tar upp som alternativ är cubensis. Huruvida det finns några skillnader i potensen mellan olika varieteter har det tjafsats om bland odlare och brukare sedan länge, men generellt sett brukar väl sådana påståenden mest betraktas som försäljningstrick. Personligen kan jag väl tänka mig att det kan finnas en liten variation, men att det skulle vara över 10 gångers skillnad har jag extremt svårt att tro och det är inget jag köper förrän jag har sett en saklig studie påvisa detta. Jag vill understryka att jag talar om den genomsnittliga halten. Då halterna kan variera inom en och samma odling, så uppstår det ofta toppar och dalar när det gäller individuella svampar. Möjligen med undantag för odlingar där alla svampar har samma DNA (en så kallad monokultur), men jag kan faktiskt inte påminna mig om att jag har sett någon studie som adresserat detta.

Styrkan på "tryfflar" varierar beroende på art, men när det gäller Psilocybe mexicana så brukar man uppskatta att de torkade klumparna har ungefär 2/3 av styrkan som svampfrukterna besitter. I färskt skick är förhållandet det motsatta - man räknar då med att man behöver halva vikten jämfört med färska svampfrukter, men detta beror på att sclerotia ("tryfflar") innehåller mindre vatten (runt 70%) jämfört med svampfrukter (runt 90%).

Har du inte ens testat dessa så har du inte ens en uppfattning om hur potenta de är, det räcker med 1,5-2gram för det ska bli en sådan ligth show att man inte klarar hålla ögonen öppna, numeraodlar man cannabis med 30-35% thc än 20% för några år sen så vad har odlare kommit fram med för mutationer när de beskrivs som very very potent, då har du missat något otroligt och albino sorterna är uppbyggda till att producera extremt mycket psilocin pga av deras pigment i dna, jag har odlat nästan varenda sort och ett litet plast växthus från jula för 150:- med 6-10 kattlådor så har du 2 kilo inom 4 veckor.
Vill du ha ett smakprov? jag ger ändå bort så mycket.

Albino och lång tid för växa till full frukt skapar mer psilobin och blanda olika gener för fler och potenta varianter expirimenteras mycket även bland vanliga odlare därifrån en mutation kom fram, det experimenteras mycket nu och fler droger blir lagliga så inte konstigt de kommer fler och fler och Penis envy och Thick dick och Moby varianterna blev snabbt populära bland odlare.

Några snabba google forum.

https://www.dmt-nexus.me/forum/defau...posts&m=579260

https://mycotopia.net/topic/63940-strain-potency/

https://www.shroomology.org/forums/t...enis-envy-ape/
Senast redigerad av kaffeargott 2019-01-14 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in