Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-13, 13:56
  #457
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Men om man som kvinna har sex med en kille för att man är berusad och tappat omdömet är det väl i 99% av fallen så att man villglömma händelsen så fort som möjligt.
Om man däremot falskanmäler en våldtäkt får man ju dras med händelsen i månader/år framåt och tvingas prata om den i detalj flera gånger inför andra, det är liksom motsatsen till att glömma/låtsas att inget hänt. Ett våldtäktsmål är ju att få sitt privatliv utfläkt inför hela samhället, inte speciellt kul!

Eller så vill man ha ersättning för att man själv varit dum och utsatt sig för det.
Du förstår inte. Du tar enbart in hur Du skulle känna i situationen, du tänker inte att alla är olika..
MM dras med händelsen och kanske få ett skadestånd på 150K.. det är ju därför ni småflickor polisanmäler för pengarna.
Inför hela samhället? Va? Det är ett ligg som du kommer prata om för några personer.. "hela samhället".. mm
Citera
2019-10-13, 14:44
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Eller så vill man ha ersättning för att man själv varit dum och utsatt sig för det.
Du förstår inte. Du tar enbart in hur Du skulle känna i situationen, du tänker inte att alla är olika..
MM dras med händelsen och kanske få ett skadestånd på 150K.. det är ju därför ni småflickor polisanmäler för pengarna.
Inför hela samhället? Va? Det är ett ligg som du kommer prata om för några personer.. "hela samhället".. mm

Ja, med tanke på att förundersökning blir offentlig och alla kan beställa ut den eller ladda ner här och läsa till exempel, förutom de som är på själva rättegången då och får höra allt.
Citera
2019-10-13, 15:58
  #459
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, med tanke på att förundersökning blir offentlig och alla kan beställa ut den eller ladda ner här och läsa till exempel, förutom de som är på själva rättegången då och får höra allt.

Vet du något om fupar?
BO namn är alltid sekretessbelagt i våldäktsmål.
Citera
2019-10-13, 22:04
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, med tanke på att förundersökning blir offentlig och alla kan beställa ut den eller ladda ner här och läsa till exempel, förutom de som är på själva rättegången då och får höra allt.

Nu är det ju en grekisk utredning och det du talar om är svensk lag. Möjligen har de något liknande i Grekland men det är långt ifrån säkert.

Om Grekland släpper förundersökningen eller om våldtäktsoffer är sekretess på så delar är sekretess eller om hela förundersökningen är sekretess det är oklart för mig åtminstone.
Citera
2019-10-15, 21:37
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Jag skrev "det gäller båda könen" och det första du skriver är "varför lägger du över skulden på tjejerna". Tillskillnad från du kan jag hålla båda könen tillsvars, men du är återigen en korkad slyna som ska försvara ditt kön så ni får mer makt i samhället.

Intressant att du också hänvisar till homorelationer där kvinnorna har återspeglat de heterosexuella relationerna, dvs att det finns "en man, med maskulina och dominanta egenskaper" och "en kvinna, med undergivna och feminina egenskaper". Det går liksom emot hela din argumentation då det återigen tyder på att ni är handlingsförlamade och vill bli dominerade pga av era issues.

Snarare varför har kvinnor så mycket daddy issues och kan inte tala för de själva att de måste bli styrda och man handled under sex annars är killen "en mes". Va?
Oj har vi en lesbiano här? Påstår du nu att det inte finns något samtycke i heterosexuella relationer?
Du kanske har glömt hur många homo-våldtäkter som utförs. Eller missade du det som skedde i det kvinnliga svenska landslaget?? Tydligen. Där ni horor till kvinnor i maktposition förgrep er på unga tjejer..
Tydligen inte eftersom du inte hört talas om g-punkten.

Precis, ett JA eller ett NEJ är inte så svårt. Men tyvärr är det bortom er IQ att kunna kommunicera det.


"Men det uppstår ett problem när kvinnor vill att män ska ta för sig och styra de, många tjejer har daddy issues och vill bli man handled annars blir de avtända, det skapar situationer där missförstånd kan ske.

Snarare att tjejer ska bli tydliga med vad de vill och förstå att vill de vara undergivna små slynor i sängen så öppnar det upp för missförstånd."

där lägger du skulden på tjejer.

homorelationer kvinnor emellan, varför tror du att det i alla de relationerna finns en maskulin och en feminin partner?

Du pratar verkligen som en man som är på/gått över gränsen till sexualbrott.
Citera
2019-10-17, 11:41
  #462
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
"Men det uppstår ett problem när kvinnor vill att män ska ta för sig och styra de, många tjejer har daddy issues och vill bli man handled annars blir de avtända, det skapar situationer där missförstånd kan ske.

Snarare att tjejer ska bli tydliga med vad de vill och förstå att vill de vara undergivna små slynor i sängen så öppnar det upp för missförstånd."

där lägger du skulden på tjejer.

homorelationer kvinnor emellan, varför tror du att det i alla de relationerna finns en maskulin och en feminin partner?

Du pratar verkligen som en man som är på/gått över gränsen till sexualbrott.

Ja, för att hur tjejer vill bli behandlade öppnar upp för problem.
De vill att män ska ta för sig utan att fråga.

Varför? Ja, för att precis det jag pratade om. Kvinnor har issues. Antingen är de manhatare som vill dominera kön eller så vill de dominerade.

Du pratar som en korkad brud som springer och joggar kl 11 på natten i skogen och klagar sen på att hon blir våldtagen.
Citera
2019-10-19, 15:29
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ja, för att hur tjejer vill bli behandlade öppnar upp för problem.
De vill att män ska ta för sig utan att fråga.

Varför? Ja, för att precis det jag pratade om. Kvinnor har issues. Antingen är de manhatare som vill dominera kön eller så vill de dominerade.

Du pratar som en korkad brud som springer och joggar kl 11 på natten i skogen och klagar sen på att hon blir våldtagen.


fortsätter lägga skulden på kvinnorna/offren kring dessa brott ja.

Våldtäktsmännen som inte kan vara ute efter kl 23.00(för det va det du menade eller kring skuldbeläggandet av tid för jogg?), borde rapportera sig själva till polis mm. Där är problemet, män som våldtar, inte kvinnor som tränar.
Citera
2019-11-02, 20:13
  #464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Mycket märkliga diskussioner och ämnesflykt när det bara mals på om våldtäktsåsikter i hundratals inlägg typ. Kan vi skippa diskussionen om det är falska anmälningar eller om våldtäkt är bra eller dåligt.

Åter till detta ärende. Vad gäller för tex Greklands motsvarighet till hovrätten? Någon som vet? Hur länge gör man av 8 år om man döms där osv?

Det är inte lätt att överklaga via Hovrätten där. Och det tar jättelång tid tills man får ett beslut. Greklands domstolsystem är överbelastad. Om han döms till 8 år då sitter han inne 8 år, men man kan överklaga i processen om man sköter sig bra i fängelse, att man gör de sysslorna de får av personalen där osv, och endast om det finns bevis att före brottet var de inte jobbiga med polisen/rätten. Då kanske blir straffet kortare med 2 år max.

Jag antar att han kommer att få en bättre behandling där inne än vad en grek brottsling vanligtvis gör. Bara för att han har ett svensk pass, och de grekiska myndigheter vill inte göra samma skit till EU folk som de gör mot dess egna medborgare.

Grekland har hårdare straff än sverige mot såna grova brott. De är ett konservativ samhälle. Folk får panik med sånt och det blir mycket prat på medier.

Sen om killen är mörkhyad kommer alla i hans omgivning anta att han är invandrare/muslim och då kan det vara att man behandlas sämre av polis/vakter osv.

Jag tror att det är en självklarhet att en våldtäkt är inte okej, jag vet att många i Grekland tror att straffet är faktiskt väldigt låg och jag avskyr när jag hör att man oftast släpps på fri fot i Sverige.
Citera
2019-11-02, 20:40
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPann
Det är inte lätt att överklaga via Hovrätten där. Och det tar jättelång tid tills man får ett beslut. Greklands domstolsystem är överbelastad. Om han döms till 8 år då sitter han inne 8 år, men man kan överklaga i processen om man sköter sig bra i fängelse, att man gör de sysslorna de får av personalen där osv, och endast om det finns bevis att före brottet var de inte jobbiga med polisen/rätten. Då kanske blir straffet kortare med 2 år max.

Jag antar att han kommer att få en bättre behandling där inne än vad en grek brottsling vanligtvis gör. Bara för att han har ett svensk pass, och de grekiska myndigheter vill inte göra samma skit till EU folk som de gör mot dess egna medborgare.

Grekland har hårdare straff än sverige mot såna grova brott. De är ett konservativ samhälle. Folk får panik med sånt och det blir mycket prat på medier.

Sen om killen är mörkhyad kommer alla i hans omgivning anta att han är invandrare/muslim och då kan det vara att man behandlas sämre av polis/vakter osv.

Jag tror att det är en självklarhet att en våldtäkt är inte okej, jag vet att många i Grekland tror att straffet är faktiskt väldigt låg och jag avskyr när jag hör att man oftast släpps på fri fot i Sverige.

Ok, tack för att du kunde redogöra för det. Låter som om han kommer vara sugen på att försöka avtjäna straffet i Sverige efter domen för att här kommer ju säkert Kriminalvården näst intill envisas med att släppa honom på 2/3. Återstår att se hur det går och om Grekland måste acceptera en sådan överföring nu i och med det europeiska samarbetet.
Citera
2021-10-12, 15:33
  #466
Medlem
Killen släpptes fri igår.
Citera
2021-11-28, 19:40
  #467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Killen släpptes fri igår.
Säker på det?

Det här borde vara samma fall:
https://www.rodiaki.gr/article/46843...ikoys-biasmoys
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback