Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-30, 23:29
  #13
Medlem
Det är ingen som sitter på hans smått legendariska livespelning där han sjunger Frågor till far?

Gammal död länk från tuben.

https://www.youtube.com/watch?v=tVp3iihnZ7A
Citera
2024-05-08, 16:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkelljunga
Det är ingen som sitter på hans smått legendariska livespelning där han sjunger Frågor till far?

Gammal död länk från tuben.

https://www.youtube.com/watch?v=tVp3iihnZ7A

Också velat få tag på denna. Måste varit 13 år sen jag såg den på youtube men ej hittat den på senare år när jag börjat söka igen.
Citera
2024-05-08, 18:57
  #15
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkelljunga
Det är ingen som sitter på hans smått legendariska livespelning där han sjunger Frågor till far?

Gammal död länk från tuben.

https://www.youtube.com/watch?v=tVp3iihnZ7A

Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Också velat få tag på denna. Måste varit 13 år sen jag såg den på youtube men ej hittat den på senare år när jag börjat söka igen.

Ferox gjorde mig veterligen två liveframföranden som spelades in. En spelning i Nyköping 2007 med info-14 och en i Tyskland 2013 tillsammans med Barny. Spelningen i Nyköping var väl endast covers och de två låtar som kördes var Odiums Vår Ära Heter Frihet och Fyrdungs Revolt. Så jag tänker att ni måste nog syfta på framförandet med Barny. Om det stämmer kan jag ordna med nedladdningslänkar i PM.
Citera
2024-05-08, 19:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Ferox gjorde mig veterligen två liveframföranden som spelades in. En spelning i Nyköping 2007 med info-14 och en i Tyskland 2013 tillsammans med Barny. Spelningen i Nyköping var väl endast covers och de två låtar som kördes var Odiums Vår Ära Heter Frihet och Fyrdungs Revolt. Så jag tänker att ni måste nog syfta på framförandet med Barny. Om det stämmer kan jag ordna med nedladdningslänkar i PM.

Det lilla jag tror mig minnas är att live versionen av Frågor till Far framfördes på en pub eller liknande, har för mig att det var i Gamla Stan men ej säker.
Citera
2024-05-08, 19:38
  #17
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Det lilla jag tror mig minnas är att live versionen av Frågor till Far framfördes på en pub eller liknande, har för mig att det var i Gamla Stan men ej säker.

Jag hade fel om spelningen med Barny. Den var inte i Tyskland utan i Stockholm. Så det kan ju fortfarande vara den du syftar på. Det finns också en DVD med Ferox från 2007, men jag är osäker på vad det är för framförande eller om den bara innehåller material från spelningen i Nyköping.

EDIT: DVD:n från 2007 är en utomhuskonsert att döma av skärmdumparna.
__________________
Senast redigerad av Pust 2024-05-08 kl. 19:44.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback