Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-02, 02:06
  #6937
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Skärp dig. Du låter som typ varenda person som skrivit här i ett decennium snart. Det är snarare väldokumenterat att det INTE har sagts vilket bevisats i denna tråd. Är väl uppe i tusentals som "vet var de var, minns pga. det här och det där" men ändå kan ingen ta fram bevis för det. Du minns fel, något som är väldigt vanligt men med denna grej har det blivit så stort att det blivit ett falskt minne hos massvis med svenskar och så har snöbollen rullat sig större. Sen är ju inte det här med falska minnen och Mandela-effekten något som är specifikt kopplat till ett citat som inte sades av Arne Hegerfors under en fotbollsmatch utan det finns massvis med fler exempel.

Men att komma in flera år senare och säga att citatet är "väldokumenterat" när folk i flera år gått igenom flera olika matcher och inte hittar citatet är ett bevis på att du behöver skärpa till dig som sagt.

Du behöver se bortom rent känslomässiga kopplingar du har till detta ämne om det är så att sanningen intresserar dig. Du tar upp saker som att "folk i flera år gått igenom flera olika matcher" och att jag eller andra inte ska stolpa in då och säga vad som är vad osv. Förstår du själv att detta är en känslomässig reaktion från din sida?

Kan du åtminstone rent logiskt begripa följande: citatet som sådant har alltid bara sagts i EN specifik match. Förstår du att "flera olika matcher som gåtts igenom" är helt irrelevanta? Jag kan faktiskt förstår att det rent känslomässigt känns som att ju fler matcher som har gåtts igenom desto bättre ett "större" arbete har då lagts ner.

Men du måste väl rent logiskt förstå att citatet har yttrats i EN specifik match (England - Kamerun) och att allt annat grävande i andra matcher och i andra sammanhang därmed alltid varit och alltid kommer att förbli helt meningslösa? Det må kanske låta litet hårt men det blir inte mindre sant för det.

EDIT: Och det jag specifikt syftar på när jag säger att citatet är väldokumenterat är att det finns på film. Filmen i sig finns tillgänglig i svensk mediedatabas och är därmed litet halvkrånglig att få snabb tillgång till med vår tids internet-standard men att det inte är helt lättillgängligt betyder inte att det inte är väldokumenterat.
__________________
Senast redigerad av Fnord1984 2024-06-02 kl. 02:11.
Citera
2024-06-02, 02:10
  #6938
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Du behöver se bortom rent känslomässiga kopplingar du har till detta ämne om det är så att sanningen intresserar dig. Du tar upp saker som att "folk i flera år gått igenom flera olika matcher" och att jag eller andra inte ska stolpa in då och säga vad som är vad osv. Förstår du själv att detta är en känslomässig reaktion från din sida?

Kan du åtminstone rent logiskt begripa följande: citatet som sådant har alltid bara sagts i EN specifik match. Förstår du att "flera olika matcher som gåtts igenom" är helt irrelevanta? Jag kan faktiskt förstår att det rent känslomässigt känns som att ju fler matcher som har gåtts igenom desto bättre ett "större" arbete har då lagts ner.

Men du måste väl rent logiskt förstå att citatet har yttrats i EN specifik match (England - Kamerun) och att allt annat grävande i andra matcher och i andra sammanhang därmed alltid varit och alltid kommer att förbli helt meningslösa? Det må kanske låta litet hårt men det blir inte mindre sant för det.
Troll kan vara kul men det där var bara ett dåligt försök och tråkigt.

Du tror inte att massvis med folk har sett England-Kameun på 9år som denna tråd funnits....? Ligger uppe i tråden på bunkr en som filmat från den matchen vid den tidpunkt du skrev om och inget om någon avbytarbänk yttras.

Edit: ser att du trollat här i massvis med inlägg. Alla har fel, men du har rätt? Om någon är absurt känslomässigt involverad i detta verkar det vara du själv.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-06-02 kl. 02:14.
Citera
2024-06-02, 20:47
  #6939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
EDIT: Och det jag specifikt syftar på när jag säger att citatet är väldokumenterat är att det finns på film. Filmen i sig finns tillgänglig i svensk mediedatabas och är därmed litet halvkrånglig att få snabb tillgång till med vår tids internet-standard men att det inte är helt lättillgängligt betyder inte att det inte är väldokumenterat.

Du har varit aktiv i den här tråden ända sedan förra året och har skrivit hundratals inlägg här. I augusti förra året påstod du att du hade klippet i din hand...

Lägg ner nu.
Citera
2024-06-02, 20:52
  #6940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
VHS-bandet behövs inte eftersom klippet finns på KB. Jack Werner som är ackrediterad journalist skulle t.ex. med enkelhet kunna få fjärraccess till matchen i Svensk Mediedatabas. Varför tror du att de journalister som bevakat och bevakar detta inte själva kontrollerar saken i svensk mediedatabas och rapporterar vad dom kan se där? Försök att besvara den frågan - det kommer öppna dina ögon om du försöker litet grann....
Oj, du är ju illa däran, haha
Neh du Fnord? Vad tror du? Har de spetsiga hattar och sitter i cirkel och hyssjar? Gör de med insikt det?

Inte en jävel som varit på KB och har sett på matchen har hört det här påhittade citatet.

Eller vad tror vi om det här: ”Du minns fel och har inte ett skit att komma med Fnord, ingen tror på dina lögner”?
Citera
2024-06-02, 21:05
  #6941
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Oj, du är ju illa däran, haha
Neh du Fnord? Vad tror du? Har de spetsiga hattar och sitter i cirkel och hyssjar? Gör de med insikt det?

Inte en jävel som varit på KB och har sett på matchen har hört det här påhittade citatet.

Eller vad tror vi om det här: ”Du minns fel och har inte ett skit att komma med Fnord, ingen tror på dina lögner”?

Det finns två olika filer för matchen i Svensk Mediedatabas, ingen vet varför.

Vilka är det som har varit på KB och sett Kamerun - England menar du? Jag vet att jag själv varit där och jag hörde citatet. Jag vet att användaren Auswanderer har varit där och han missade däremot citatet - förmodligen eftersom han letade på fel ställe och fokuserade på 3-2 målet vid andra straffsparken. Möjligen också för att han tittade på "fel" fil, detta är dock bara spekulativt, mer troligt att han bara missade det.

Sedan så har ju fyra stycken användare kollat på matchen i maj månad enligt användarstatistik från SMDB/KB. Vilka dessa fyra användare är vet inte jag - jag tror mig veta vem en av dessa användare är eftersom det är en som jag haft kontakt med här på FB. Denna person har dock gått i inkognito-mode totalt för mig efter att den varit på plats, varför vet jag inte, men min gissning är att vederbörande tyckte det var litet pinsamt alltihop när den väl hört citatet sägas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback