Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-15, 13:10
  #1921
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Jag har problem att ladda sidor. Det går liksom att tåla så länge man endast ska läsa. Men vad som händer när man skriver ett inlägg och ska posta det är mindre kul. Därför att allt går förlorat. Så man får på förhand spara texten lokalt i anteckningar på sin egen dator. Så orkar man inte hålla på. Suget att skriva dämpas rätt rejält, grabbar!
Citera
2024-02-15, 13:13
  #1922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag har problem att ladda sidor. Det går liksom att tåla så länge man endast ska läsa. Men vad som händer när man skriver ett inlägg och ska posta det är mindre kul. Därför att allt går förlorat. Så man får på förhand spara texten lokalt i anteckningar på sin egen dator. Så orkar man inte hålla på. Suget att skriva dämpas rätt rejält, grabbar!
Backa så har du nog kvar din skrivna text.
Citera
2024-02-15, 13:15
  #1923
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Backa så har du nog kvar din skrivna text.

Nope, det går inte däför att då står det "ogiltigt ämne" och hela den grejen. Jag är ingen som gnäller utan har accepterat läget. Men det kan ändå vara en god sak att låta Flashback veta hur det ser ut från en användares synvinkel.
Citera
2024-02-15, 17:39
  #1924
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag har problem att ladda sidor. Det går liksom att tåla så länge man endast ska läsa. Men vad som händer när man skriver ett inlägg och ska posta det är mindre kul. Därför att allt går förlorat. Så man får på förhand spara texten lokalt i anteckningar på sin egen dator. Så orkar man inte hålla på. Suget att skriva dämpas rätt rejält, grabbar!

Är det här något du känner igen? Någon annan användare postade dessa skärmdumpar i en annan tråd med en teori om problemet.

Det verkar troligt, för jag kunde direkt replikera problemet. Varje gång så blev jag utelåst från forumet i exakt två timmar.

https://postimg.cc/gallery/DSJJhyC
Citera
2024-02-15, 20:51
  #1925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Jag har problem att ladda sidor. Det går liksom att tåla så länge man endast ska läsa. Men vad som händer när man skriver ett inlägg och ska posta det är mindre kul. Därför att allt går förlorat. Så man får på förhand spara texten lokalt i anteckningar på sin egen dator. Så orkar man inte hålla på. Suget att skriva dämpas rätt rejält, grabbar!

Det blir så där om man surfar för aggressivt, eller att det är många som surfar genom samma IP adress (CGNAT).

Fortsätter man i samma takt så blir man utelåst i ett par timmar.
Citera
2024-02-23, 14:53
  #1926
Medlem
wwrs avatar
Nu är Flashback svårt att nå, både från Sverige och utifrån.
Citera
2024-03-22, 21:56
  #1927
Medlem
Under några minuter var det riktigt segt och mycket "säker anslutning saknas". Nu verkar det funka igen.
Citera
2024-03-23, 23:17
  #1928
Medlem
swebarbs avatar
Mycket problem nu ikväll för mig, får mycket anslutningen avbröts hela tiden och laddar väldigt långsamt...
Citera
2024-04-13, 23:03
  #1929
Medlem
Ska det dyka upp reklam?
Citera
2024-04-23, 22:41
  #1930
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Rensa cache?
Kör även Android och inga problem.
Det tror jag. Idag när jag försökt öppna Flashback (med Chrome) får jag bara meddelande om "400 Bad Request". När jag öppnar via incognito fungerar det dock utmärkt. Så jag antar att cachen behöver lite gallring även hos mig.
Citera
2024-05-21, 11:13
  #1931
Medlem
Min uppkoppling har inte fungerat mot Flashback under mer än 4 timmar. Allt andra sidor jag är på har fungerat felfritt. Det verkar ju ha varit nere men jag vet ju inte helt säkert? Jag hittade lite snabbt inlägg som var gjorda för lite över 30 minuter sedan. Gjorde en omstart av min dator och plötsligt så kom jag in här. Tror dock att det kanske bara var en tillfällighet. Men??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback