Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-11-25, 22:02
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Var alldeles nyss in på RikaTillsammans -forumet och såg en tråd om något mail som har skickats ut till de som "investerat" i BetterGlobe. Tydligen ska träden nu omvandlas till aktier i något bolag vid namn "Tree Partner Solution".

Men det mest sjuka var att under tiden jag satt och läste i tråden (det var bara 4-5 inlägg) så blev sidan blank. Laddade om den, men då var tråden borttagen.

Verkar som att herr Jan Bolmesson sitter och raderar allt som har med Better Globe att göra, för om man söker på det på Rika Tillsammans -forumet så hittar man inte en enda tråd som avhandlar denna "investering".

Är det i själva verket så att herr och fru Bolmesson är multimiljonärer (miljardärer?!) genom BetterGlobe och "We Own Big Forest i Malmö AB" som det länkades till ovan??


Sidospår: intressant hur många skribenter i denna tråden som bara har postat en handfull inlägg under typ 5 år... men det är väl bara en slump. Kan ju inte vara Bolmesson, Charlie Söderberg och company som är inne och skriver i tråden?

Nu menar inte jag att beskydda detta om det eventuellt är en scam. Men Bolmesson har ett långt blogginlägg där han förklarar(enligt han själv iaf) det mesta om sitt engagemang i better globe, och skriver att han menar att det är det sista han har att säga i frågan. Kan ju vara därför det raderats.
Är dock dålig stil tycker jag.
Citera
2022-12-06, 04:59
  #38
Medlem
Better globes servrar stod i hans namn så nog tusan är han ordentligt inblandad.
Citera
2022-12-31, 12:21
  #39
Medlem
Var dum nog en att lägga en skvätt pengar på detta. Har faktiskt hunnit få lite avkastning men nu har bluffen nått vägs ände vad det verkar. Dock inget som påverkar min ekonomi speciellt mycket.

Men till min fundering: Finns det något som talar för/emot att acceptera deras "erbjudande" om aktier istället för träd? Om dom vill blåsa en så gör dom väl det oavsett..
Citera
2023-01-07, 21:07
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursten6000
Var dum nog en att lägga en skvätt pengar på detta. Har faktiskt hunnit få lite avkastning men nu har bluffen nått vägs ände vad det verkar. Dock inget som påverkar min ekonomi speciellt mycket.

Men till min fundering: Finns det något som talar för/emot att acceptera deras "erbjudande" om aktier istället för träd? Om dom vill blåsa en så gör dom väl det oavsett..


Jag litar på en nära person som ledde in mig på detta spår inte av elakhet hen trodde nog på det som jag. Detta år skulle jag få min första avkastning men då kommer det här. Direkt slår min dåliga magkänsla till. Försökte sälja mina träd till andra trädägare men ville ha en viss summa som de ej ville betala. Trädens pris hade sjunkigt ordentligt från 20€ till 9€. Men jag tryckte på konvertera i dag och väntar med spänning om det blir aktier och jag hoppas att jag kan sälja aktierna direkt.

Tror dock allt är bluff och man har torkat det man la in. Men surt är det. Svar på din fråga känns det som det inte finns något annat alternativ än att konvertera.
Citera
2023-01-23, 14:49
  #41
Medlem
GrillTeknikers avatar
Men är det någon som har koll på vad som händer om man inte accepterar konverteringen?

Fick ett nytt mail idag från någon Lennart Göthe (det ringer en klocka om att han nämnts i negativa ordalag i nån granskande artikel?). De vill få ALLA att byta sina träd mot aktier. Men som sagt - vad kan tänkas hända om man inte gör detta? Det nämns ingenstans. Får känslan av att de vill att folk inte ens ska överväga att det är ett alternativ?

EDIT: Denna Lennart Göthe verkar vara insyltad i Balansekonomi, Spirecta, Rikedomsklubben och säkert flera andra verksamheter tillsammans med Charlie Söderberg och allas vår käre Jan Bolmesson...
__________________
Senast redigerad av GrillTekniker 2023-01-23 kl. 14:54.
Citera
2023-01-23, 16:18
  #42
Medlem
Det "lustiga" är att Bolmesson har själv varnat för denna typ av investeringar (onoterat) för privatpersoner.

https://rikatillsammans.se/nio-varni...en-investering

Sen har han, vad jag förstått, fått privatpersoner att investera i detta via sin Patreon.
Citera
2023-01-24, 08:36
  #43
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkasaurus
Det "lustiga" är att Bolmesson har själv varnat för denna typ av investeringar (onoterat) för privatpersoner.

https://rikatillsammans.se/nio-varni...en-investering

Sen har han, vad jag förstått, fått privatpersoner att investera i detta via sin Patreon.

Det är nog Storskogen du menar? Eller ja, Better Globe är ju kanske ett ännu större gamble än vad Storskogen var...

Storskogen har avhandlats en del i en annan tråd om RikaTillsammans, och finns också en artikel från Affärsvärlden här.

Finns även en tråd på RikaTillsammansforumet där Bolmesson och hans klanmedlemmar våndas över att Affärsvärlden "hotar" att skriva en artikel om Storskogenaffären - intressant läsning om man vill se hur folk som vet att de inte kommer framstå i god dager svettas och resonerar fram och tillbaka hur man ska hantera "hotet" att behöva synas i sömmarna...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback