Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-18, 13:49
  #1
Medlem
RaAviuss avatar
OBS ingen aning om det här är rätt forum om mods tycker jag är fel ute får dom gärna flytta på det

Hej! Jag har en laptop lenovo G-500 20236 som jag behöver hjälp med. Laddaren håller på att krångla och måste vara i en viss läge typ så den ska fungera men när jag kollade i ingången där laddaren ska in så var det piggar där och dom piggarna är skeva och ojämn och en av dom är nerböjt så jag vet nu att det är ej laddaren. Min fråga då är vart kan jag få tag på hela ingång grejen för att byta den, eller vad den delen heter på datorspråket eller om det går att laga enkelt. Datorn är från 2005-2013 tror jag men dom alla g500 har samma ingång med laddare som är usblikt och gul.
Citera
2015-01-18, 13:52
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Prova först med en annan laddare, så du är säker på att det inte är den.

Bara en verkstad kan byta kontakten i datorn, det går men kanske kostar en slant...
Citera
2015-01-18, 13:54
  #3
Medlem
TheHmms avatar
Pill-jobb, öppna och löd dit en valfri kontakt från en annan dator så kommer du undan lättast, annars så letar du rätt på en likadan och löder dit den.
Citera
2015-01-18, 14:12
  #4
Medlem
RaAviuss avatar
ingen som vet specefikt vad delen heter så man kan köpa en ny?
Citera
2015-01-18, 15:40
  #5
Medlem
Kolla om du hittar den här:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...20236&_sacat=0
Citera
2015-01-18, 20:08
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback