Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-09-23, 16:04
  #37
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Någon som vet vilket nummer på Högbergsgatan som Ö bodde på vid tiden för tullkriminalens husrannsakan?
Citera
2018-09-23, 20:22
  #38
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Någon som vet vilket nummer på Högbergsgatan som Ö bodde på vid tiden för tullkriminalens husrannsakan?
Två år tidigare, vid MOP, var det 46 påstår ett inlägg efter en sökning i delforumet.
Citera
2018-09-23, 20:47
  #39
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Kan det vara Paraniak istället för Paramark(felstavning, 7 bokstäver)
Carol Paraniak,

Liknar han "Fantomenbilden" http://vignette2.wikia.nocookie.net/...20110731144435
Carol Paraniak http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...e692b63c/carol

1. Munnen är lik.
2. Ögonen finns det likheter.
3. CV=GM?
4. Något mer?

Kan tecknerskan sett rätt!

Ingen dålig gissning. En kylig person.
Maj på K4 1986
Gick på MHS 1986.
Kunde Estniska Finska, som något vittne hört talas i WT. Känner några i pistolskytteklubben som varit på tapeten.
Citera
2018-10-02, 16:27
  #40
Medlem
Jag har för mig att P.A besökte CGÖ samma kväll som CGÖ "rymde" från sjukan. P.A identifierade palmekulorna dagen efter. P.A var som jag förstår det medlem i Stockholms Försvarsskytteförening. Var CGÖ också medlem?

"Även den svenska polisen har haft nytta av Pers kunskaper. När Olof Palme sköts till döds på Sveavägen i Stockholm, kontaktade polisen honom för att få hjälp med att fastställa vilket vapen som använts.
– Morgonen efter mordet hämtade de mig, vi körde förbi FMV och hämtade mina kataloger. Sedan fick jag se kulorna och fick veta att Lisbeth Palme sade att vapnet hade lång pipa. Då var det lätt för mig att säga vilket sorts vapen som använts."



http://www.fmv.se/sv/Nyheter-och-pre...it-en-favorit/

Jag kan inte alla detaljer men hittades kulorna redan dagen efter eller rent av under natten?
__________________
Senast redigerad av Konrad 2018-10-02 kl. 16:51.
Citera
2019-03-23, 03:28
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyJames
Det här är ju ren spekulation, men med hänsyn till det vi vet om Ö. Om han var inblandad är det inte troligast att hans roll var att tillhandahålla vapnet. En som är nyopererad är ju ett dåligt val som skytt. Däremot så kan ju hans egna, tidiga, utskrivning förklaras med att han fått besked om att mordet ska ske ikväll och på något sätt måste vapnet fram. Och att vapnet finns på en plats som bara han har, eller bara vill ha tillgång till, typ kassaskåp, hemlig gömma. Hur passar det in i scenariot tycker ni?

Fast det skulle iofs kanske kunna förklara det lite märkliga andra skottet mot LP. Om man som nyopererad slänger iväg en salva från en Magnum eller motsvarande antar jag att skott nummer två kommer att bli bra mycket svårare att få fason på - hence "bommen"
Citera
2023-07-16, 20:29
  #42
Medlem
Mycket om denne Ö är ju sånt man(jag också) "vill" höra om en kandidat. Men av de människor jag sett operera blindtarmen har ingen dagen efter operationen varit kapabel att skjuta statsministern då det för dem varit svårt att gå helt upprätt.

Om vi tror att Ö, i händelse av att vara skytten, gjort detta på helt eget bevåg utan inblandning av andra så faller det lite på sin egen rimlighet. Det var ju knappast ett "once in a lifetime" ögonblick och att han då skulle ta risken att skjuta Palme när han själv är rörelsebehindrad känns lite för impulsivt.

Om vi då tror att han var del i en större grupp så tror jag inte heller att man från gruppens sida ringer den ende i gruppen som precis vaknat upp från operation utan då hade nog en "reserv" kallats in.

Men visst, mycket kring honom luktar jävligt illa och det kanske är svårt att resonera rationellt när man ska försöka diskutera en potentiell statsministermördare.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback