Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-23, 04:25
  #1
Medlem
Vad är er åsikt gällande skillnader rent psykologiskt mellan långa och korta tjejer? Finns det några enligt er och i så fall vilka? Jag syftar på tex ev skillnader i umgänge, ambitioner, hälsa o välbefinnande, intelligens, stil, men också huruvida de är introverta/extroverta, präktiga eller lider av allt från stress, komplex till känslomässiga hämningar etc. Jag syftar alltså inte enbart till yttre beteende utan även rena spekulationer kring det inre vore intressanta att höra gällande ev skillnader.
Citera
2014-06-23, 04:29
  #2
Medlem
vet inte kulturellt eller helt enkelt personligt har jag alltid tyckt kortare tjejer har mer humor och livsglädje.
Citera
2014-06-23, 05:18
  #3
Medlem
anonymnoss avatar
ja men det är väl inte så konstigt? en lång tjej får väldigt sällan lära sig att hon ska sträcka på sig o vara stolt etc.. snarare får hon känna sig dum över att hon är längre än de flesta killar, o blir till och med retat för det.. senare i livet får hon även svårt att hitta killar, o antagligen ännu svårare att finna riktigt trygghet.. personligen tycker jag bara det är snyggt.. men kan ärligt säga att jag aldrig varit i närheten av en tjej som är längre än mig, eller ens lika lång.
Citera
2014-06-23, 09:10
  #4
Avstängd
Som med killar fast tvärtom. Korta killar är mer osäkra och sämre på ta för sig osv. Liksom omanöogt att vara kort. Tjejer ska vara små och undergivna. Om detta är något samhället skapat är svårt att svara på men tror det är rätt naturligt att man vill känna sig tydlig i sin könsroll. Långa kvinnor har en tendens att bli mobbare och översittare.
Citera
2024-04-20, 19:27
  #5
Medlem
Linda.Almightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Som med killar fast tvärtom. Korta killar är mer osäkra och sämre på ta för sig osv. Liksom omanöogt att vara kort. Tjejer ska vara små och undergivna. Om detta är något samhället skapat är svårt att svara på men tror det är rätt naturligt att man vill känna sig tydlig i sin könsroll. Långa kvinnor har en tendens att bli mobbare och översittare.

Typ som Anna Kinberg Batra, eller finns det ännu bättre exempel?

I vilket fall, knepig frågeställning tycker jag då jag tänker att kroppslängd generellt nog har varierande subtila och individuella effekter på en individs psyke, och att mycket ytterligare inverkar på "slutresultatet", oavsett kön eller annat specifikt.
Citera
2024-04-21, 12:21
  #6
Medlem
Långa tjejer uppfattas som mer manhaftiga och antas ha ledaregenskaper. De har därför lättare att landa chefsjobb.

En lång tjej jag känner blev mobbad som ung för hon var smal. Som äldre blev hon catwalk modell. Bara självsäkra högstatusmän vågar ragga på henne, senast var det en kirurg. Resten av männen är för osäkra. Tror långa kvinnor är mer ensamma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback