Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-04, 12:16
  #241
Medlem
Merwinnas avatar
Men vad är det för muslimer som röker marijuana? I alla fall muslimska kvinnor brukar inte använda narkotika - möjligen att någon gammal matrona, med barnafödandet långt bakom sig, tuggar khat... Och att kvinnan tränar sin kropp på det sättet, låter inte heller som en muslimsk kvinna. Jag vet inte om du trollar?

Du skriver inte om kvinnan yrkesarbetar. Gör hon inte det, så är det ju inte konstigt att hon sköter hela hushållet, gör sig fin varje dag och pysslar om sin man. Då har hon ju ork och tid till det. Men ska kvinnan också arbeta heltid utanför hemmet, så måste ju mannen och kvinnan dela lika på hushållsarbetet. Annars blir det orättvist. Och kvinnan kommer inte att ha tid och ork att pyssla om mannen när han har en fis på tvären, och hon kommer inte heller att ha tid att fixa med sitt utseende varje dag.
Citera
2023-07-04, 23:52
  #242
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Hur vet du att hon känner sig älskad ? Hade hon sett hur det är i en svensk kärnfamilj så hade hon aldrig önskat det liv hon lever idag. Det handlar om kulturer, att hon inte upplevt något annat.

Hennes mor tog säkert hand om hennes far på samma sätt. Men enbart för att deras kultur är på detta vis, betyder det inte att hon är lycklig!

Men nog om det, de lever sitt liv likt den tradition de har i sitt liv. Detta handlar om ditt sätt att anamma en annan kultur på den svenska din tjej är uppväxt till.

Skulle du ens försöka få det likadant som hon har det så kommer din tjej att dumpa dig, och den enda chans du har är att importera en asiatisk fru.

Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
Jag är en man på 26 år, gift med en tjej på 24 år, gifta sen 4 år tillbaka. Inga barn.

Lever i ett vanligt Svensson område, med grannar jag endast har ytligt kontakt med förutom en familj då.

Levt ett bra liv och lyckligt liv, vad jag har trott eller fall. En invandrar par flyttade in i området.

killen är 26, tjejen 25. Båda är kurder. Inga barn.

Mitt första intryck av mannen var att han är JÄVLIGT vältränad, trevlig och charmfull. Kvinnan också trevlig, social dock lite blyg mot mig inte mot min tjej. Efter några veckor, blev min tjej och killens tjej vänner så att säga.

En dag ber min tjej att hämta hennes jacka som hon hade glömt hemmos de. Så jag beger mig ditt.

Tjejen öppnar

- Hej, hej!
-Hej, Matilda glömde sin jacka, tänkte hämta den.

-Kom in kom in!

Stiger in, hon ger mig jackan. Killen kommer och hälsar väldigt varmt och trevligt ber mig komma in en stund. Var svårt och tacka nej, när jag stiger in i vardagsrummet, så ser jag till min stora förvåning att någon spelar Rome 2, mitt favorit spel. Genast börjar vi snacka om spelet. när tjejen avbryter och säger

-Spelar du också det här fuuula spelet!! Han spelar heeela tiden.

Killen svarar: Jag tänker erövra världen för dig

Sedan frågar han mig om jag vill ha nåt att äta och dricka, även har lite svårt att säga nej ber om kaffe.

Han vänder sig mot tjejen och säger nåt på kurdiska, men jag förstår genast för att hon tar upp ett tomt glas från bordet med väldigt lite te i. Och kommer tillbaks med te till han och mitt kaffe. Sedan fortsätter det hon dränker oss med allt man kan tänka sig. Trots att vi åt knappt.

Efter en stund börjar jag gå hem.

Vi blev allt mer tightare och tightare och bättre vänner, tills jag fan blev galen och avundsjuk. Killen har ALLT! Hans fru är guld, hon gör ALL Hushållsarbete med ett LEENDE på läpparna. Hon varierar och konstruerar veckans mat ifall han är på BULK eller DEFF (Hon tränar själv med, mycket bra kropp, riktigt nice rumpa...)

Killen röker weed tillsammans med sin tjej, detta vet bara jag, inte ens killens tjej vet att jag vet. De har det så roligt, hon masserar han ständigt och lyssnar på våra samtal när jag och killen har våra rök kvällar, min tjej vet inte. Deras hem har blivit så otroligt fint och mysigt, efter de verkligen stadgat sig, och jag vet att det är tack vare tjejen.

Hon klär sig alltid fräscht och fint. De åker och reser, har äventyrer osv väldigt ofta. Hon LYSSNAR så jävla mycket på han, gällande nästan allt.

Allt detta jag har skrivit är toppen av isberget, för att jag som utomstående får knappast hela bilden. Men sällan man ser så lyckliga par.



Missförstå mig inte, jag älskar mig tjej! Men..Jag önskar, jag, vi hade det som de. Allting ska vara så jävla lika hos oss. Jag diska igår, du diskar idag. massa skit, villkor osv. Det känns som att vi lever i nåt jävla kontrakt.

Jag kopplar allt som sker och hänt med det kurdiska paret, tex nu. Min tjej är ute och roar sig, jag är hemma lite sjuk. Tänker att de skulle aldrig ha det så här. Hon skulle varit hemma och tagit hand om honom. Hon skulle varit så här, han skulle varit så här osv osv.

Jag hade det bra innan de flyttade in, nu tänker jag STÄNDIGT är jag lycklig?

Vafan ska jag göra?


Druckit lite...skönt och skriva av sig.
Här handlar det inte enbart om kultur utan skulle tro att i det gamla svenska samhället hade man det här synen på relationen vilket gjorde att båda kände sig behövda för det lilla extra de kan ge varandra. Nu mera hör man ofta vad kan han eller hon ge mig klarar mig bra på egenhand. Kan vi tänka idag att man behöver någon som finns i ens liv.Livet bli roligare och har mer mening när vi vill dela den med en annan! Kan vi anstränga oss att hitta rätt person och utgå från hur vi kan få det att fungera. Vad krävs det mer för att alla ska inse att så som vi har idag verkar inte funka och ingen är nöjd varken män eller kvinnor!
Citera
2023-07-05, 00:18
  #243
Medlem
gräset är alltid grönare på andra sidan för att det gödslas med skit..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback