Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-16, 18:29
  #121
Medlem
urverksapelsins avatar
Sabla bluff-Ole!
Nu är han igång igen, https://www.youtube.com/watch?v=9xm89zYNE6E ca 2:28 in
Trots att jag berättat för honom om Sven Wernström och barnboken Mordet, UPPREPAR han exakt samma fel som jag redan rättat honom för.
Är han dum eller döv?
__________________
Senast redigerad av urverksapelsin 2023-08-16 kl. 18:33.
Citera
2023-08-16, 22:15
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Sabla bluff-Ole!
Nu är han igång igen, https://www.youtube.com/watch?v=9xm89zYNE6E ca 2:28 in
Trots att jag berättat för honom om Sven Wernström och barnboken Mordet, UPPREPAR han exakt samma fel som jag redan rättat honom för.
Är han dum eller döv?

Vilket är felet du uppmärksammat honom på? Har hört honom berätta det där en handfull gånger.
Citera
2023-08-16, 22:59
  #123
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamemeritus
Vilket är felet du uppmärksammat honom på? Har hört honom berätta det där en handfull gånger.
(FB) 'Statskupp i Slowmotion' av Ole Dammegård, någon med åsikt?
Citera
2023-08-27, 18:53
  #124
Medlem
urverksapelsins avatar
Underbart att se från maj i år (2023) hur stackars Ole får frågan om han har några bevis, om inte allt han säger bara är hittepå spekulationer.
Stackars Ole "förstår inte logiken". Det var ju en stor sak, då måste ju det finnas en stor orsak. Den där som Ole kom på, med aids och allt.
https://www.youtube.com/watch?v=bEwk89-QONE
Citera
2023-11-16, 00:39
  #125
Medlem
DrLECTERs avatar
Efter att ha lyssnat på Ole Dammegård och tagit del av det han sagt köpte jag boken och jag tror att den största svårigheten i denna berättelse är så pass fantastisk så många kan inte ta den till sig.
Och det lite tragiskt för Ole som person är ingen sådan som vill glänsa och visa att: "Titta här det här vet jag mest om" utan redan från start har Ole lagt en framtoning i att låta oss i frågasätta honom.
Ok det finns de som lockar på sådant sätt också alltså rena psykopater som kan gå över lik.
Men det finns en logisk förklaring på många frågor som Olle lyfter och ska man kunna tyda dessa rätt
bör man ha en ganska stor kunskap om ordens sällskap där vi s k vanliga inte släpps in.
Jag har läst mig i delar av Oles två böcker om den långsamma statskuppen och har innan dess lagt ganska mycket tid åren igenom på just Olof Palmes öde.
Ord som "stay behind" och "Arla Gryning" var inget som var i närheten av innan Ole berättade.
Jag har för mig det har att göra med att hans far på något sätt verkade inom dessa krestar.
En sak är i alla fall bevisad och det är att de namn han nämner i böckerna går att kolla upp via slagningar på nätet.
I fallet med Olof Palme är det ju fortfarande så att någon bevisat skyldig som samtidigt är i livet
och skulle kunna erkänna finns ju inte.
Stig Engströms medverkan har ju funnits där hela tiden så varför gå en sådan omväg för att till slut när döden inträffat anklaga honom som en mördare först sedan han inte kan försvara sig.
Det hade väl räckt långt att endast lägga ner utredningen för den tid som har rullat på är så pass lång
att finna någon skyldig är i stort sett obefintlig.

För att ta till sig Dammegårds böcker måste man rensa ut allt annat man tidigare har sett och läst.
Gör man inte det är risken uppenbar att man som någon skrev "plöjer" igenom ett antal sidor och slutar att fortsätta.
För om det i Dammegårds version finns frö av sanning då är scenariot så fantastsiskt att detta verkligen om det skulle stämma "SKAKA SVERIGE I DESS GRUNVALAR".
Ord som uttalats av politiker från det egna partiet Socialdemokraterna. Och varför säger man så.
Då börjar ju man misstänka att Palmes öde avgjordes innifrån socialdemokratin.
Detta är bara ett av många konstiga exempel som kommit oss fotfötter tillhanda.
Hur många visste att Olof Palme hade en egen stol i sällskapet Bilderbergarna och att den stol sedan övertogs av Carl Bildt.
Detta är en stängd port för icke invigda. Andra svenska politiker som varit s k "besökare" har varit Ingvar Carlsson, Kjell Olof Feldt, Mona Sahlin för att nämna några. Märk väl besökare. Runt detta bord sitter ett 70 tal personer och endast en plats innehas av en svensk: Carl Bildt.
Året innan Fredrik Reinfeldt tillträdde som statminister tog Carl med sig Fredrik som en sorts läropojke till Bilderbergarnas årsmöte som detta år hölls i Ottawa Canada.
Prova att maila Carl Bildt som svarar på ovanligt många frågor från oss gräsrötter och be honom att kommetera detta. Jag kan säga det redan nu. Ni kommer aldrig att få ett svar från honom därför han som övriga ordens medlemmar har tystnadsplikt.
Fredrik Reinfeldt kom hem från Ottawa och hade fått en liten insyn i den verklga makten kommer sedan med uttalande som ex: "Öppna Era hjärtan" som han säkerligen fått fan för och få tagit emot många telefonsamtal, mail eller på annat sätt. Du ska inte glömma vem Du representerar. "Vi förväntar oss betydligt bättre saker av Dig än det Du sagt hittills" kan säkert någon av rösterna sagt åt honom. Röster som vanligtvis inte lägger sig i det politiska då de förväntar sig att partiledaren för Moderaterna enbart ser till deras intressen.
Ni som söker lösningen på Palmes frånvaro rekomederar jag att läsa in Er på bl a Bilderbergarna och gärna högre upp i hierarkin. Ex. "Consul of the 300" eller "Grand orient"
Sällskap som inte landets högste beskyddare av ordnar dvs kungen har någon som helst insyn i.
Vill man läsa om toppen i pyramiden bör man goggla fram en jude som heter Jakob Frank och ta del av hans lära.
Men för att återgå till det vi kommer i kontakt med anar jag via Dammegårds böcker en helt annan verklighet än den som tidigare beskrivits för oss. Och skulle detta vara sant borde inte S få en enda röst i nästa val. Partiet skulle upplösas och en gång för alla städas så rent att man fick bygga upp det från noll. Då finns det en chans att S än en gång att bli det parti som stod på arbetarens sida - och menade det.
PS Allt de jag nämnt går att kolla upp men en sak behöver den som tänker göra det - TID DS

Gå in på googles spegelmotor och ut där vad som är rätt och fel
https://elgoog.im/underwater/
Citera
2024-01-22, 17:17
  #126
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Allt de jag nämnt går att kolla upp men en sak behöver den som tänker göra det]
Jaha. Det gav ju mycket.
'Istället kommer jag med senaste nytt, från Expo artikel Inlåsta ljuskrigare får vi följande.
Citat:
En av de mest utpräglade spridare av dessa konspirationsteorier, Ole Dammegård, säljer böcker via ombud på plats.

– Han är politisk flykting på Bali. De sanningar han avslöjat gör att de vill döda honom – han kan inte vara här, säger hans kvinnliga medhjälpare. Det uppges också vara anledningen till att hans föreläsning sker via länk.
Citera
2024-01-23, 20:10
  #127
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Jaha. Det gav ju mycket.
'Istället kommer jag med senaste nytt, från Expo artikel Inlåsta ljuskrigare får vi följande.
Upp till var och en att öka sitt engagemang
Citera
2024-01-27, 22:09
  #128
Medlem
urverksapelsins avatar
https://www.youtube.com/watch?v=L_wFEGPL74s

Dammegård är hos Gjutarnäve. Fem stycket 2 och en halv timmars program !
Finns det nån som orkar....? Inte jag.
Citera
2024-01-28, 14:45
  #129
Medlem
OntOmQs avatar
Ole är påläst, men han ser tyvärr konspirationer och kopplingar precis överallt. Vilket gränsar till paranoia.
Han ska ha beröm för att vara bland de tidiga som grävde kring MOP och det finns mycket data i hans böcker. Dock ska man ta hans antaganden med en stor nypa salt.

Dessutom förefaller Ole inte ta till sig nya uppgifter, utan upprepar sina gamla resultat.

Ole är mycket öppensinnad, men när andra är det så avfärd han dem som flum.
__________________
Senast redigerad av OntOmQ 2024-01-28 kl. 14:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback