Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-09, 22:44
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Jaa alltså jag vet inte vart folk får sin så kallade "at" ifrån.

Jag förstår vad du säger. Jag tror att många växlar ihop det med ”fysisk” ångest dock. Där du har sån ångest att symptomen känns verkligen kroppsliga. Att ditt hjärta håller på att ge upp, du kvävs etc. Jag har varit påväg många gånger när jag gått av cs att faktiskt ta mitt eget liv, för ingenting känns starkare än ångesten man har då. Att tillägga att jag gått av heroin, alkohol med delerium där jag inte sov på 5 dagar, hallucinationer från helvetet , osv, men värsta är cs ångesten, den gör ont i hela kroppen.
Citera
2022-07-09, 23:30
  #74
Medlem
Man låser in sig i lägenheten och går inte ut förens det är över. Det har varit min taktik iaf många gånger förr. Inga andra droger för att lindra AT:n, det slutar oftast inte bra att hålla på med sånt, det är total cold turkey som gäller. Sen när man väl är igenom så kommer man komma ihåg hur jävligt det var och det kommer hjälpa mot återfall.

Som man bäddar får man ligga, bara att bita ihop.
__________________
Senast redigerad av SleePy1 2022-07-09 kl. 23:35.
Citera
2022-07-11, 14:38
  #75
Medlem
ARREZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Tack för svar.

Nu två dagar senare mår jag fortfarande skit. Kallsvettas och fryser om vartannat. Sover litegrann om nätterna men oroligt. Nu har aptiten försvunnit helt, inte fått ner en bit på 1,5 dygn.. mår illa hela tiden och håller på att kräkas av att tänka på mat.

Sen känns allt fortfarande åt helvete mörkt. Ingen lust till någonting alls, bara ångest.


Hur går det för dig? Mår du något bättre ännu?
Citera
2022-07-17, 10:34
  #76
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARREZ
Hur går det för dig? Mår du något bättre ännu?
Körde en karta T igen efter cirka fem dygn utan. Hade en massa viktiga saker inplanerade med folk på semestern så jag valde att gå på igen för att kunna göra någonting mer än att må skit. Efter de fem dygnen hade de värsta fysiska släppt men depressionen som kom var fan inte att leka med…
Nu är den kartan också slut och jag sitter med pregabalin 150mgare som jag ska försöka döva efterskalvet efter trammen, får se hur det går denna gången.. Mitt mål är att bli clean får både tram och lyr efter detta. Trappade ner den sista kartan T bra nu och slutade på 100mg så tror det ska gå bättre denna gången.

Så just nu mår jag ganska så bra. Tack för din omtanke.
__________________
Senast redigerad av funktioner 2022-07-17 kl. 10:40.
Citera
2022-07-22, 12:58
  #77
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Körde en karta T igen efter cirka fem dygn utan. Hade en massa viktiga saker inplanerade med folk på semestern så jag valde att gå på igen för att kunna göra någonting mer än att må skit. Efter de fem dygnen hade de värsta fysiska släppt men depressionen som kom var fan inte att leka med…
Nu är den kartan också slut och jag sitter med pregabalin 150mgare som jag ska försöka döva efterskalvet efter trammen, får se hur det går denna gången.. Mitt mål är att bli clean får både tram och lyr efter detta. Trappade ner den sista kartan T bra nu och slutade på 100mg så tror det ska gå bättre denna gången.

Så just nu mår jag ganska så bra. Tack för din omtanke.

Vart står du idag? Kan du komma med en update? Alla vi här hejar på dig!
Citera
2022-07-24, 08:54
  #78
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Vart står du idag? Kan du komma med en update? Alla vi här hejar på dig!
Det går åt helvete tyvärr. Käkar lyrica varje dag nu istället. Blir nästan helt manisk och psykotisk av ruset och sjukt lättirriterad av abstinensen. Men nu är snart lyrren slut också och det blir väl en ny at och nya droger om jag känner mig själv rätt..

Fast denna gången kommer allt blaze och alla andra droger vara slut också, dvs om ett par dagar. Detta i samband med att jag ska tillbaka till jobbet. Så jag har nog en liten uppförsbacke framför mig men mitt mål är fortfarande att bli clean.

Får komma med en ny update om nån vecka, då borde havet gunga ganska ordentligt under fötterna på mig här..
Citera
2022-07-26, 17:04
  #79
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Det går åt helvete tyvärr. Käkar lyrica varje dag nu istället. Blir nästan helt manisk och psykotisk av ruset och sjukt lättirriterad av abstinensen. Men nu är snart lyrren slut också och det blir väl en ny at och nya droger om jag känner mig själv rätt..

Fast denna gången kommer allt blaze och alla andra droger vara slut också, dvs om ett par dagar. Detta i samband med att jag ska tillbaka till jobbet. Så jag har nog en liten uppförsbacke framför mig men mitt mål är fortfarande att bli clean.

Får komma med en ny update om nån vecka, då borde havet gunga ganska ordentligt under fötterna på mig här..

Kan du inte fixa stess, säg sätt in 50mg som du sen trappar ur lugnt.
Citera
2022-08-06, 18:01
  #80
Medlem
Öl. Inget tar udden av en AT som 10-12 mellanöl. Näringsrikt och lagom alkoholstarkt för att man inte ska bli allt för dålig dagen efter. Sen kan man kliva på knarket igen utan större problem.

Nu för tiden tar jag varken knark eller dricker öl så antagligen blir man smartare av den metoden också.
Citera
2022-08-14, 20:36
  #81
Medlem
Scamps avatar
Tre veckor sedan nu. Hur har det gått för dig?
Citera
2022-08-18, 19:19
  #82
Medlem
Thraxxs avatar
Alla dom gångerna man själv tänt av på droger så går det ett par dagar och sen glömmer jag av allting, slutar bara tänka, vilket är otroligt underlättande! Vist känner mig sig som skit men desto mer man tänker "fan är det ATn jag känner nu eller något annat" så blir ju resan mot nykterhet otroligt lidande lång!

Det är bara acceptera läget och slå av alla tankar på droger och det som varit och kolla framåt. Det som har varit har varit och det kan man inte ändra på. Sen lider alla sig igenom en avtändning olika.
Citera
2022-10-05, 15:35
  #83
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Kaleorid 3000-4500 mg per dag mot spänningar+myrkryp i kroppen.
Är detta ett preparat som används inom beroendevården, att det går att få utskrivet därigenom?
Citera
2022-10-08, 20:26
  #84
Medlem
Mrallknowings avatar
När det är som jävligast ovasett vilken at vi pratar om så klarar man inte gå ut och springa tyvärr. För att palla genom lida en abstinens är det lättast att ha en morot till varför man gör det. Då kommer kämpar glöden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback