Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-11, 17:35
  #337
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återigen ett försvinnande som troligtvis kommer att förbli ouppklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Bra tillägg.

Kan inte Varberg men förstår att centralt läge i betydelsen centrum innebär tämligen omedelbar närhet till hamnen.

Man kan också lägga till klädsel och tillhörigheter. Det är visserligen högsommar men har han tänkt att dra iväg bör han inte försvunnit i skjorts och linne. Nån form av packning borde åkt med. Vad saknades i hemmet?

Pratar vi brott måste det nästan ställas i relation till avskedsgåvorna till barnen: Han förstod att han hamnat i nån sorts knipa som gör att han troligtvis inte kommer tillbaka. Det handlar då knappast om vilken småbrottslighet som helst. Kriminellt samröre av det slaget bör ha satt spår i annat?

Har mig veterligen aldrig framkommit vad som saknades i hans hus samt vilken packning han hade med sig.

Förutom viktiga handlingar såsom t. ex. pass och körkort lämnade han huset som det var. Anhöriga fick städa ur hans bostad och har för mig att anhöriga också sålde det efter ett tag. Tiden innan Mikael försvann så brukade det stå tyskregistrerade bilar parkerade på den försvunnes hustomt.

Det här försvinnandet lär ha handlat om ett frivilligt sådant men under tvång.
Citera
2023-12-31, 14:50
  #338
Medlem
3Godisars avatar
Tyvärr hittade jag inte om det finns en missing people länk i denna tråden.
Men om detta gäller den personen som försvann 2004-07-25.

Jag har en fråga, det står att personen var 30 år vid försvinnandet. Stämmer detta, eller kan det stå fel?
Jag undrar bara för att han är typ identiskt lik en som skulle vara ca 10 år yngre.

vilken skola gick personen på?
Citera
2023-12-31, 16:04
  #339
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Tyvärr hittade jag inte om det finns en missing people länk i denna tråden.
Men om detta gäller den personen som försvann 2004-07-25.

Jag har en fråga, det står att personen var 30 år vid försvinnandet. Stämmer detta, eller kan det stå fel?
Jag undrar bara för att han är typ identiskt lik en som skulle vara ca 10 år yngre.

vilken skola gick personen på?

Här har den person som den här tråden handlar om:

https://www.forsvunnapersoner.com/20...-ivarsson.html

2021-12-18 kom han efter hela 17½ år efter att han försvann att efterlysas hos MP. Denna finns i tråden men verkar numera vara borttagen. Nu finns det en Mikael1 och en Mikael2 hos MP. Det här försvinnandet har inte ett dyft att göra med försvinnandet 2021 i Småland.

Det stämmer. Strax efter att han försvann skulle han fylla 30 år. Detta var ett frivilligt försvinnande men kan ha skett under tvång.
Citera
2023-12-31, 16:47
  #340
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Här har den person som den här tråden handlar om:

https://www.forsvunnapersoner.com/20...-ivarsson.html

2021-12-18 kom han efter hela 17½ år efter att han försvann att efterlysas hos MP. Denna finns i tråden men verkar numera vara borttagen. Nu finns det en Mikael1 och en Mikael2 hos MP. Det här försvinnandet har inte ett dyft att göra med försvinnandet 2021 i Småland.

Det stämmer. Strax efter att han försvann skulle han fylla 30 år. Detta var ett frivilligt försvinnande men kan ha skett under tvång.
tack! Okej, då kan jag släppa min fundering. Jag trodde att han ev kunde vara en person jag kände till nämligen. Det var det inte.
Citera
2024-03-26, 06:26
  #341
Medlem
Död man i Leeds kopplades till försvunne Mikael från Varberg. (Betalartikel.)

https://www.hn.se/nyheter/varberg/do...jq1ZwJbRoh1a50

Märkligt att polisen i Leeds hittar en man som till 99,99 procent stämmer med Mammans dna, för att sedan tvärvända i fallet. Tyvärr har jag inte tillgång till artikeln då det är en betalsida.
Citera
2024-03-26, 08:15
  #342
Medlem
Snusaren94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Död man i Leeds kopplades till försvunne Mikael från Varberg. (Betalartikel.)

https://www.hn.se/nyheter/varberg/do...jq1ZwJbRoh1a50

Märkligt att polisen i Leeds hittar en man som till 99,99 procent stämmer med Mammans dna, för att sedan tvärvända i fallet. Tyvärr har jag inte tillgång till artikeln då det är en betalsida.

Citat:
I juli 2004 försvann Mikael Ivarsson från Varberg. Nästan 20 år senare fick familjen chockbeskedet att en person i Leeds som hittats död, till 99,99 procent matchade mamma Lenas dna. Men efter ytterligare ett halvår tvärvände polisen.

[...]

– Här börjar vi bli rejält bekymrade av förklarliga skäl. Vi kallade till ett möte med de anhöriga den 26 september och hade även med en representant från Rättsmedicin. På det mötet framgår muntligen att detta var en slumpträff, säger Cecilia Bergsten.

[...]

Cecilia Bergsten på polisens avdelning grova brott lider med familjen och har full förståelse för deras reaktion.

----------
Nedkortat pga regel 1.02 (upphovsrätt) och placerat i citatruta. /Mod
__________________
Senast redigerad av pudellus 2024-03-26 kl. 14:12.
Citera
2024-03-27, 07:35
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tiden innan Mikael försvann så brukade det stå tyskregistrerade bilar parkerade på den försvunnes hustomt.
Detta med tyska bilar har nämnts flera gånger men varifrån kommer egentligen den uppgiften? Känns som ett rykte som passar bra in i storyn
Citera
2024-03-27, 18:35
  #344
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tyskregistrerade bilar.

Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Detta med tyska bilar har nämnts flera gånger men varifrån kommer egentligen den uppgiften? Känns som ett rykte som passar bra in i storyn

Den uppgiften kommer från en anhörig via PM till mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback