Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-02-11, 10:12
  #25
Medlem
InfraGuls avatar
Nu vet jag väldigt lite om vad ett rallypass kostat genom tiderna eftersom jag alltid fått gratis då jag jobbat på rallyt.

Men det svåraste är väl parkeringsmöjligheterna om man väljer att ge sig ut på ställen som inte är publikplatser, det gäller att ha lite lokalkännedom och hyfsad kondition om man ska pulsa runt i snön i jakt på en bra plats.

Å andra sidan har inte funktionärerna någon befogenhet att hålla kvar personer och kolla efter rallypass utan de kan i värsta fall kalla på polis om sådana finns på plats på sträckan, vid Colins Crest fanns alltid polis och ordningsvakt på plats.

100 kronor tror jag parkeringen kostade på sträckorna och då var det lokala klubbar som fick intäkterna, Mallbacken hade alltid hand om parkering vid Colins Crest och gjorde fina pengar på det.
Citera
2023-02-08, 15:56
  #26
Medlem
von_Tratts avatar
Hur funkar det här med rallybiljetter egentligen? Jag bor i närheten av ett par sträckor och överväger att bara bränna ut till ngn sjysst plats med skoter och se på när bilarna brummar förbi. Vill de kräva biljett av gemene man som hänger i skogen i anslutning till någon sträcka eller är det bara för att få tillträde till vissa speciella åskådarzoner?
Citera
2023-02-08, 19:57
  #27
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_Tratt
Hur funkar det här med rallybiljetter egentligen? Jag bor i närheten av ett par sträckor och överväger att bara bränna ut till ngn sjysst plats med skoter och se på när bilarna brummar förbi. Vill de kräva biljett av gemene man som hänger i skogen i anslutning till någon sträcka eller är det bara för att få tillträde till vissa speciella åskådarzoner?


Är nog lite av en gråzon det där med biljetter, du kan ju alltid hänvisa till allemansrätten så länge du inte står på en idiotisk och farlig plats. Men vad du en gör men korsa för i helvete ingen aktiv rallysträcka med skoter!!

https://rallysweden.com/tavlingen/snoskoterinformation/

https://rallysweden.com/tavlingen/sakerhet/
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback