Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-03, 03:53
  #157
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Då det är på tapeten igen med tårtningar av politiker så måste jag säga att jag INTE tycker det är roligt.
Anledningen är att det är folkvalda personer som representerar en stor väljargrupp, och det rör seriösa ämnen som påverkar våran stat.

Det är inte roligt.
Dessutom är det en kränkning mot själva politikern. Han/hon har ju faktiskt också vissa mänskliga rättigheter.
Citera
2014-11-04, 17:35
  #158
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superheroelle
Jag arbetar just nu med en uppsats/studie ang. humorns allvarligare sidor och givetvis vill jag veta vad ni på Flashback tycker och tänker kring detta.

Jag önskar alltså få veta vad som INTE betraktas som roligt. Dvs, skämt/humor som ni anser oacceptabla/irriterande/stötande etc. Utveckla gärna ert svar och förklara så gott ni kan varför ni tycker och tänker som ni gör.

Önskar även veta om ni är äldre eller yngre än 30 år, samt om du är kvinna eller man. (Studien är nämligen i jämförande syfte)

Så kom igen gott(och ont!) folk - vad är INTE roligt och varför?

Skämt som trycker ned någon som redan trycks ner är inte roliga. Typ skämta om hur dum Danne är samtidigt som Danne varje morgon blir retad och trakasserad av skolkamrater.
Citera
2015-03-13, 18:35
  #159
Medlem
Tonårstjejer som jämt ska hålla på och skämta om kiss och bajs, prutt, könsorgan, dålig andedräkt och dra skämten på svengelska med diverse konstiga ord som de har uppfunnit själva, som typ "schnippisch" eller nåt annat fånigt. Jag gled isär med mina tjejkompisar i högstadiet eftersom jag tyckte att de var efterblivna, och de tyckte jag var stel som ville prata om riktiga saker.
Citera
2015-04-02, 02:16
  #160
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Humorgalan, Bianca Kronlöf och Petra Mede de tre är fan inte roliga.


Instämmer helt. Petra Mede har otroligt dålig känsla för timing och för att variera sitt sätt att tala, att skapa spänning och rytm *under* det hon säger, en rytm och ett sväng som bär fram det (något som t ex i princip alla i Svenska Ord-kretsen, från Gösta Ekman till Lena Nyman, var väldigt bra på). Dagens komiker är över huvud taget mycket mer "in your face" och övertydligt påstridiga i själva sitt sätt att leverera en replik, bygga upp en situation - det känns hela tiden som om de befinner sig i en upplevd tävlingssituation när de snackar. Här Kommer Jag - nu Måste ni Skratta, va?


Och Kronlöf är ju både doktrinär och barnslig.
Citera
2015-04-24, 18:02
  #161
Medlem
BePatients avatar
Den amerikanska stå upp-stilen där komikern är överdrivet högljudd, och tror att det räcker med att liksom luta sig fram och tjuta ur sig några svordomar för att göra ett skämt. Det räcker inte. Föredettingen Carlos Mencia är värsta typexemplet på detta.
Citera
2015-08-31, 12:08
  #162
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Har svårt för stand up-komiker som häcklar folk i publiken och försöker locka skratt på deras bekostnad i brist på eget material - som tex. Andrew Dice Clay.
Citera
2015-08-31, 12:22
  #163
Medlem
hakro807s avatar
Man, 30+.

Anser att man kan skämta om allt, men är generellt sett försiktig med att skämta om enskilda individer om ämnet berör en uppenbar personlig svaghet.
Citera
2023-10-22, 22:47
  #164
Avstängd
Det här här tycker jag inte är roligt för det har dålig moral med döda djur. Klippet visar en holländare som joxar runt med en marulk.

Länk till Nederländse Riks Komikkenkanaal.

Spola fram till 08:10
https://tv.nrk.no/serie/team-antonsen/sesong/1/episode/13/avspiller
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback