Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-12, 14:27
  #1
Medlem
Läst lite här och där, vissa gissar på att det är batteriet men om man kollar på insidan: http://www.youtube.com/watch?v=Lhw5Vkb-cuY , så sitter batteriet inte alls i närheten av kameran. Blir ganska orolig när det blir varm och vågar inte spela mer än 3-5 min förens jag måste stänga av spelet för att den ska kylas ner. Övriga ställen är fortfarande kalla. Jag håller inte vid kameran när jag spelar.

Det är spel som chaos of war, Blood & glory m.m. som orsakar sådan värme, dock även någorlunda lättare spel.

Jag har även återställt och reducerat alternativ som drar mycket batteri osv. Vet någon vad det kan bero på ? Är det så för er också? När kan er Iphone 4/4s bli varma? :/

Tack på förhand.
/Orolig Iphone användare.
Citera
2012-02-12, 14:51
  #2
Medlem
yellowblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt88
Läst lite här och där, vissa gissar på att det är batteriet men om man kollar på insidan: http://www.youtube.com/watch?v=Lhw5Vkb-cuY , så sitter batteriet inte alls i närheten av kameran. Blir ganska orolig när det blir varm och vågar inte spela mer än 3-5 min förens jag måste stänga av spelet för att den ska kylas ner. Övriga ställen är fortfarande kalla. Jag håller inte vid kameran när jag spelar.

Det är spel som chaos of war, Blood & glory m.m. som orsakar sådan värme, dock även någorlunda lättare spel.

Jag har även återställt och reducerat alternativ som drar mycket batteri osv. Vet någon vad det kan bero på ? Är det så för er också? När kan er Iphone 4/4s bli varma? :/

Tack på förhand.
/Orolig Iphone användare.

Många har haft problem med batteriet med iPhone 4S såsom batteriet tar slut fort eller överhettning
Detta kan vara ett mjukvarufel och kommer då att repareras med den nya uppdateringen (iOS 5.1.0)
men det kan även vara ett hårdvarufel.

Gå till operatören där du köpte den så kommer de kolla upp den, det viktigaste är att du inte öppnar upp iPhonen hemma.
Öppnar du upp den kan de se på skruvarna om de har varit uppe och din garanti kommer att försvinna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback