Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-23, 11:30
  #229
Medlem
Stakbrötes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
November - 6:e november (LP) - Vet inte hur värdefull den är idag men innan den kom ut på CD så var den rätt eftertraktad. Det bästa är att jag hade letat efter den länge och när jag väl hittade en kille som överhuvudtaget hade den så fick jag köpa den för 10 spänn.

Har också en singel med fyra olika band där November har med låten Cinderella, den vet jag inte mycket om så den kanske är sällsynt?

Dessa två Hansson & Karlsson-vinyler har jag:

http://www.progg.se/band.asp?ID=95&skiva=553
http://www.progg.se/band.asp?ID=95&skiva=841

Och så äger jag dessutom Volume one med Human Beast (LP) och den är också rätt så sällsynt har jag förstått.

600-800kr i mintskick för november. nån hundring mindre för H&K LPna.
(nästan alla man ser är rätt sönderspelade)
Singeln med november runt 100-300kr

Human Beast. Decca UK 1a press mint kan gå för upp till några tusen beroende på hur eftertraktad den just då e.
Citera
2005-12-07, 03:50
  #230
Medlem
Hallós avatar
Har föresten två st. väldigt gamla 7" med Jussi Björling. Mycket fräna...
Citera
2005-12-08, 21:08
  #231
Medlem
Donitas avatar
Har ju verkligen inte någon direkt vinylsamling, men bland dom få skivorna jag har så får jag nog säga Slo Burn - Amusing the Amazing (EP)
Citera
2006-05-05, 00:16
  #232
Medlem
Anemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Dickies - The Incredible Shrinking Dickies (blå vinyl)
T.S.T - ST
VA - Oi! Oi! That's Yer Lot!
Sham 69 - That's Life
Uk Subs - Another Kind Of Blues (blå vinyl)
Uk Subs - Brand New Age (vit vinyl)
Rude Kids - Safe Society
Rude Kids - 1984 is Here to Stay
Wire - ST
Massmedia - Sista Ackordet
Ebba Grön - Total Pop
Grisen Skrikers EP
Samling utan titel (Incest Brothers, Travolta Kids, Stalin Boys mfl)
P-Nissarna - EP
Vibrators - Automatic Lover
Cortinas - Fascist Dictator / Television Families
X-Ray Spex - The Day the World Turned Dayglo
Bitch Boys - EP
999 - Found Out Too Late
The Dickies - Banana Splits
N.O.S / Zynth Slakt - Split

En bitvis fantastisk samling.
Min fina kollektion med finsk obskyr punk är säkert värdelös, och så intetsägande att jag antagligen är den enda som gottar sig åt den. Men jag är nöjd ändå.
Citera
2006-05-05, 01:20
  #233
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Jag har främst koncentrerat min skivsamling på psyc och soul ifrån ca 67-72.
Har bla förstapress av:

Rolling Stones (England´s newest hitmakers 1964)
Grateful dead (1967)
Sly and the family stone (whole new thing 1967)
Stewie Wonder (jazz and soul of little stewie 1962)
John Mayall (plays 1964)
The Nazz (nazz 1968)
Strawberry alarm clock (incense and peppermints 1967)
Citera
2006-05-05, 02:43
  #234
Medlem
Indians avatar
På 78 varv:
Rocket "88" med Jackie Brenstons Delta Cats (inkl. Ike Turner) på Chess
Rocket "88" med Bill Haley and the Saddlemen på Essex.
Mystery Train med Jittle Junior´s Blue Flames på Sun 192

ööh.. "Klart Till Drabbning" med Ingemar Johansson på Oktav
..har 78or med Åsa-Nisse & Klabbarparen, undrar om Sjökvisten också gjorde nån insjungning..

Shellac luktar gott. Vinyl är också bra & där går det bra med nyutgåvor, som också är sällsynta ibland.
Den enda lp jag fått betala mer än en hundring för är "Atomic Cafe", soundtrack till film med samma namn från '82 - parodisk sammanställning av naiva propagandafilmer från 40-50talen. Låtarna är höjdare som "When They Drop the Atomic Bomb" med Jackie Doll and his Pickled Peppers eller "Sputniks and Mutniks" med Ray Anderson and the Home Folks..

CD är små och fula. Väcker ingen samlarlust.
Citera
2006-05-05, 03:48
  #235
Medlem
HATs avatar
Burzum förstaplattan på kassett som Full Moon Productions släppte på licens runt 1994 eller något, den kan inte vara allt för vanlig nu för tiden. Jag har också 4-5 skitskumma Burzum flexidiskar från Ryssland som jag inte vet något om.
Citera
2006-05-05, 06:40
  #236
Medlem
weiskorvs avatar
Vinyl
Onkel Kånkel - Kalle Anka Suger Pung
Citera
2006-05-05, 07:23
  #237
Medlem
Vinyl:

Lars Winnerbäck - Bränt Krut Vol 1

(Finns bara i 1000 signerade och numrerade exemplar)

Övrigt:

Äger även en oöppnad konsertpåse från Lars Winnerbäcks 30års konsert, den finns bara i 8000 ex och jag undrar hur många av dom som är oöppnade med alla saker kvar?
Citera
2006-05-05, 08:01
  #238
Medlem
Stengahs avatar
Ingen aning om det är några riktiga rariteter, men men:

* 3 st Ebba Grön 7" (kommer inte ihåg vilka, har dem inte i närheten) som jag ärvt av syrran + nån med Imperiet
* "Oasen", punk-samlings-LP med bla. Ebba Grön, Grisen Skriker etc, samma ursprung som ovan.
* Mayhem - "I Love Transylvania" 7", limiterad till 300 ex och släppt för 7 år sen eller så. Hade 2 ex och sålde ett för 450:- för några år sedan så jag tror den är rätt rare.
* "Signed for Life", samlings-CD limiterad till 2000 ex, med demos från Millencolin, Raised Fist, No Fun At All osv.
* Projections of a Stained Mind, death/black samlings-CD som jag har fått för mig är rätt rare. Några Mayhem-låtar med Dead på sång t ex.
* Terrorizer - "World Downfall" LP, på vad jag tror är originalpress men jag vet inte om det är så.
* Napalm Death - "Harmony Corruption" 2LP, tillsammans med en skiva med liveupptagningar.
Citera
2006-05-05, 11:47
  #239
Medlem
ghostrider...........s avatar
De som är mest rare är väl:
Sods - Television Sect 7"
Anti Cimex - Anarkist Attack 7"
Anti Cimex - Raped Ass 7"
Skitslickers - Spräckta Snutskallar 7"
Blanks - Northern Ripper 7"
Lost Kids - Coca Cola Freaks 7"

sen har jag ytterligare ca 3000 punkvinyler av varierande rarevärde.
Citera
2006-05-11, 22:51
  #240
Medlem
Några flexis med raped teenagers, rude kids - raggare is a bunch of motherfuckers, sen har jag två utgåvor av love song med damned, en med dave på framsidan och en med rat. Även en snart komplett diskografi med fatal flying guilloteens vilket kan ses som mitt fovvoband idag. Min bror har mera själ i sitt nördande med de första tre pink floydsinglarna varav apples and oranges med det otroligt rare-a danska omslaget(varav halva är bortrivet) den trion får han nog ett par tusen för. En nypress av gg allins gimme some head är jag lite nöjd med fast den knappast är rare. Janne schaffers andra lp månne? 2 live crew - pop that pu__y, as nasty as they wanna be och singeln me so horny(Jag + oldschoolrapsnusk=sant.) får man ta över farsans 100+st beach boyssjuor så blir jag rik, han har givetvis massor av beatles och elvissjuor med. Givetvis surar man för att han inte valde stones istället, men det hade ju kunnat vara mycket sämre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback