Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-08, 17:09
  #1201
Medlem
Sir_Ks avatar
SquareEnix pissar på oss som vill ha en remake... Presenterar... en jävla PC port av FFVII till PS4
Citera
2014-12-08, 17:15
  #1202
Medlem
Gravers avatar
Då blir det bojkott utav Square Enix och deras produkter framöver.. snacka om att pissa på sina fans.
Citera
2015-07-29, 14:59
  #1203
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
SquareEnix pissar på oss som vill ha en remake... Presenterar... en jävla PC port av FFVII till PS4

Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Då blir det bojkott utav Square Enix och deras produkter framöver.. snacka om att pissa på sina fans.

Vill ni precisera er lite mer?
Citera
2015-07-30, 13:55
  #1204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Vill ni precisera er lite mer?

De är arga eftersom det som presenterades inte var speciellt efterfrågat, det alla ville ha var en riktig re-make på FFVII. Vilket också presenterades för ett par veckor sedan: (FB) Final Fantasy VII REMAKE till PS4 @ E3 Sony PressKonferens

Postarna är förhoppnigsvis gladare idag än de var för sju månader sedan!
Citera
2015-08-01, 18:59
  #1205
Avstängd
Kommer bli den storsta spel-releasen under hela 2000-talet.
Citera
2015-08-04, 18:07
  #1206
Moderator
^Eazs avatar
OT Tjafsande raderat.
/Mod
Citera
2015-08-27, 15:36
  #1207
Medlem
Lukos avatar
Jag som många andra är sjukt taggad på denna remake. Men det är väldigt mycket hysch hysch kring detta förutom denna presentation på E3.

Är det någon som har hittat någon annan information?

T.ex. Planerad releasedatum, mer ingame bilder/filmer, blir det voice-acting genom hela spelet eller ej.

Jag är grymt sugen på att ta del utav denna information om Ni sitter på den, och diskuterar gärna den.

Så nu tycker jag att det är dags att liva upp denna tråd, då denna remake gör det högst aktuellt.
Citera
2016-02-02, 19:04
  #1208
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hade egentligen tänkt vänta på remaken men när jag hörde om episodbaserat spel så blev jag lite tveksam dessutom släppte dem ju originalet på ps4 så tänkte att jag kan lika gärna köra originalet först. Och otroligt glad att jag gjorde det. Må så vara att spelet är nästan 20 år gammalt men detta är mitt absoluta favoritspel någonsin. Storyn karaktärerna turn based combat och så musiken. Har gillat alla nobous tidigare verk men detta är helt klart det bästa. Rakt igenom. Inte en enda dålig track på hela 4 timmars soundtracket. Har i princip lyssnat igenom det 5-6 gånger bara dem senaste 3 dagarna. Helt magiskt. Favoriten är aeriths theme. Är inte riktigt klar än dock men efter det kan jag dö lycklig.
Citera
2016-02-02, 21:52
  #1209
Medlem
VonFanderblads avatar
Det är svårt att att inte bryta ut i ett brett fånflin när man hör soundtracket. Man teleportereras direkt 20 år tillbaka i tiden när man hör stycken som Cosmo Canyon, Cid's theme och det hoppfullt melankoliska Main Theme.
Citera
2016-02-02, 22:09
  #1210
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Cid's theme
Jag icke att glömma denna. Körde precis delen med fallskärmen då denna spelas. Rysningar rakt igenom.

Gillar verkligen designen på karaktärerna trots en utdaterade grafiken. Finns en enorm charm över det hela. Kommer nog vara svårt att återskapa det i remaken även om det ska bli intressant med alla häftiga set peices och locations i uppdaterad hd grafik.
Citera
2016-12-01, 15:01
  #1211
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Måste man ladda ner det på sitt Playstation 4 eller kan man köpa det i butik?
Citera
2016-12-01, 16:42
  #1212
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Måste man ladda ner det på sitt Playstation 4 eller kan man köpa det i butik?
Om du pratar om gamla FF7 som släppts på ps4 med trophyuppdatering så kan man endast ladda ned det digitalt.

Den nya remaken har inte släppts ännu och kommer släppas både digitalt och fysiskt (skiva alltså).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback