Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-05-06, 16:06
  #109
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Tog det bara ett par sekunder att räkna alla mina inlägg i tråden? Är du savant? Tvivlar starkt på det.

Det finns folk som postat avsevärt fler inlägg i andra trådar än jag i denna. Din fascination för min vilja att diskutera detta ämne är osund.

Det finns ju uppenbarligen många andra som håller med mig om att detta är ett problem. Så låt oss diskutera detta, medan du kan söka psykologhjälp för din mani.

Och ja: Mörkt blå tröja med ljusblå ränder mot svart tröja är otydligt. Inte på dom närbilder du länkade till kanske, men en fotbollsmatch består mestadels inte av såna.
Har du ett exempel på det perfekta kontrastet? Matchdräkter som ingen kan ha svårigheter med.
Citera
2024-05-06, 19:09
  #110
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Tog det bara ett par sekunder att räkna alla mina inlägg i tråden? Är du savant? Tvivlar starkt på det.
Det tar typ två sekunder, om ens det, att klicka på "Hitta alla inlägg av timpani i detta ämne".

Cupfinalen var helt efterbliven ärligt talat, men bortsett från den var det länge sedan jag såg en så kallad kit clash.
Citera
2024-05-06, 20:38
  #111
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Tog det bara ett par sekunder att räkna alla mina inlägg i tråden? Är du savant? Tvivlar starkt på det.

Det finns folk som postat avsevärt fler inlägg i andra trådar än jag i denna. Din fascination för min vilja att diskutera detta ämne är osund.

Det finns ju uppenbarligen många andra som håller med mig om att detta är ett problem. Så låt oss diskutera detta, medan du kan söka psykologhjälp för din mani.

Och ja: Mörkt blå tröja med ljusblå ränder mot svart tröja är otydligt. Inte på dom närbilder du länkade till kanske, men en fotbollsmatch består mestadels inte av såna.
Klicka på ditt nick och visa inlägg. Inte ett dugg svårt vettu och går väldigt fort. Ska du snacka fascination för ett visst ämne och psykologhjälp när allt jag gjort är å påpeka att detta är ett problem som du överdriver och bevisligen har du en del synproblem om du har svårt å se skillnad mellan AIK och Dif.

Tror inte vi kommer längre så avslutar det här.
Citera
2024-05-06, 20:57
  #112
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska du snacka fascination för ett visst ämne och psykologhjälp när allt jag gjort är å påpeka att detta är ett problem som du överdriver
Du har all rätt att inte hålla med mig, men jag ser ingen i poäng att tala om hur många inlägg jag gjort i tråden.

Jag presenterar ju i regel en bild från matchen för att skapa ett diskussionsunderlag: hur det faktiskt ser ut sändning. Dina närbilder på AIK och Djurgården tillför inte mycket.

Självklart ser jag skillnad på nämnda lags ställ, men om dom hade valt mer kontrasterande färger hade upplevelsen för oss tittare varit bättre.
__________________
Senast redigerad av timpani 2024-05-06 kl. 21:00.
Citera
2024-05-06, 20:59
  #113
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Har du ett exempel på det perfekta kontrastet? Matchdräkter som ingen kan ha svårigheter med.
Matcher där tröjor, shorts och strumpor är i kontrasterande färgen: mörkt mot ljust.
Citera
2024-05-07, 09:03
  #114
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Matcher där tröjor, shorts och strumpor är i kontrasterande färgen: mörkt mot ljust.
Är svart mot vitt den ultimata kontrasten?
Citera
2024-05-07, 10:58
  #115
Medlem
Lite ”överkurs” och gäller sällan TV-sändningar med högt placerad kamera, men ibland kan det vara svårt att se spelare pga att deras tröjfärg smälter in i bakgrunden. T ex grön tröja mot grön reklamskylt eller på små planer mot växtlighet. Händer att en halv långsida har samma huvudfärg på reklamskyltarna och sitter man ganska lågt eller är på planen så ser man f-n inte alltid spelarna när man snabbt slänger en snabb blick. Kan medföra nån missad markering eller nån felbedömd offside. Dock svårt att snickra ihop ett regelverk för detta, men det kan vara jäkligt irriterande när lag lirar i ”kamouflagekläder”.

Kanske inte ett tydlig exempel, men dock ett exempel: https://ifkvarnamo.se/nyheter/2023-0...-varbergs-bois
__________________
Senast redigerad av Burkgurka 2024-05-07 kl. 11:01.
Citera
2024-05-07, 19:40
  #116
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Är svart mot vitt den ultimata kontrasten?
Typ. Men svart är lite för likt gräsets färg.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback