Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-02-20, 10:51
  #49
Avstängd
https://imgur.com/gallery/qVRtB8K

Ännu ett besök hos vännerna på Agrikultur.
Jag rekommenderar verkligen alla som inte har ätit på stjärnkrog innan att testa det här.
Fantastisk mat och avspänd service till löjligt lågt pris.

Agrikultur kan ju numera stoltsera med två årets kock-vinnare i köket.
Citera
2022-03-14, 13:41
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
[url]Jag rekommenderar verkligen alla som inte har ätit på stjärnkrog innan att testa det här.
Fantastisk mat och avspänd service till löjligt lågt pris.
Helt enig. Agrikultur ligger åt helvete långt bort från allt annat men är värt att ta sig till oavsett.
Sjukt bra!
Citera
2022-03-14, 14:12
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av abk
Helt enig. Agrikultur ligger åt helvete långt bort från allt annat men är värt att ta sig till oavsett.
Sjukt bra!

8-10 minuters gångväg från Odenplan är väl inte så långt ifrån ”allt annat”?
Citera
2022-03-14, 14:15
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
8-10 minuters gångväg från Odenplan är väl inte så långt ifrån ”allt annat”?
Jag tycker att Sibirien som område är ganska dött och off. Agrikultur ligger väldigt långt upp på Roslagsgatan (i princip vid Roslagstull) och är därför off (i mina ögon).

Det jag eg. ville poängtera var att det är väldigt värt att ta sig dit, trots att det inte ligger lika centralt som annat.
Citera
2022-03-14, 14:25
  #53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av abk
Jag tycker att Sibirien som område är ganska dött och off. Agrikultur ligger väldigt långt upp på Roslagsgatan (i princip vid Roslagstull) och är därför off (i mina ögon).

Det jag eg. ville poängtera var att det är väldigt värt att ta sig dit, trots att det inte ligger lika centralt som annat.

Bra poäng där, även om Agrikultur ligger långt ner på Roslagsgatan snarare än långt upp.
Jag äter där väldigt ofta.
Du med?
Citera
2022-03-14, 14:29
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Bra poäng där, även om Agrikultur ligger långt ner på Roslagsgatan snarare än långt upp.
Jag äter där väldigt ofta.
Du med?
Du har helt rätt, ner är mer korrekt än upp. Jag tänkte att norrut = uppåt, men det stämmer ju inte i detta fall.

Har varit förbi några gånger hittills, på kanske... nio månader.
Mycket annat att beta av också... Nour ska vara väldigt bra!
Citera
2022-03-14, 14:32
  #55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av abk
Du har helt rätt, ner är mer korrekt än upp. Jag tänkte att norrut = uppåt, men det stämmer ju inte i detta fall.

Har varit förbi några gånger hittills, på kanske... nio månader.
Mycket annat att beta av också... Nour ska vara väldigt bra!

Om man gillar Sayans grejer så 😀.
Vad har du mer att beta av?
Oaxen Krog gör sitt sista (och bästa) år nu, varit där nyligen?
Citera
2022-04-12, 15:38
  #56
Avstängd
https://imgur.com/gallery/j86XeIi

Naturaj i Sundsvall.
Jävligt positivt överraskad även om man ju vet att Backéus bevisligen kan laga mat.
Löjligt lågt pris för det som serverades.

Rekommenderas å det varmaste om ni har vägarna förbi.
Citera
2022-05-10, 21:40
  #57
Medlem
FilleFlensosts avatar
Fatburen

Plats I drömmarnas kommun (huddinge) hittar vi denna pärla till krog precis vid huddinge stations busstorg, alternativt 20m från pendelstationen.
Utbud krogen har ett förvånansvärt stort utbud av öl, iallafall jämfört med andra förortskrogar (hanks heaven) och har ett gemytligt pris på dessa varor, ca 50-60 kr bärsen. falcon rattar stor stark rodret på denna etablering.
massa annan alkohol finns också t.ex. cognac o vin o massa annan bögig skit.
maten har jag aldrig smakat och skulle ALDRIG GÖRA det här är verkligen inte ett ställe man naggar på, ligger en helt ok pizzeria i lokalen under gå dit istället.
Klientel och personal hänger en blandning av lokala alkisar och lite kids här, kan vara en jävla massa på helgerna ibland. förvänta er inte att möta något folk av "högre standard", sitter mest lägre medel och arbetarklass här. precis som man vill ha det. ganska många milfs också o man e ute efter det.
personalen e riktigt skum, de springer oftast runt i full adidas-dress och vissa verkar knappt kunna svenska.
Inredning/Lokal stor lokal med scen för karaoke och annars en jävla massa bord, ser ut som en krog med andra ord, ingenting som står ut alls egentligen. de som dock fångar intresset är deras så kallade "uteservering" vilket består av 2 uppsättningar gröna trädgårdsmöbler av plast som står utanför med porten med en vacker vy över huddinges busstorg... personalen sitter också där och röker på lugna dagar ungefär 2 meter från den öppna entredörren.

Slutats låter kanske inte så uppsägelseväckande, vilket den inte heller är. men den har ändå en särskild aura som jag sällan upplevt förut, bara så... tragisk fast på ett fint sätt.
verkligen en av mina favoritställen när jag bara vill snacka skit med en eller två polare o slippa åka in till stan.
end of line: 10/10
Citera
2022-05-14, 23:55
  #58
Medlem
FilleFlensosts avatar
Melins i huddineg c

Bra skit, når ej upp till fatburens totala aura men en helt ok krog.
Schysst käk och någorlunda bra utbud på dricka.
Schysst personal, förlät min polare wfter han slog sönder ett fönster pga av att bajen vann mot gnaget i cupen förra året, fick dock betala skadestånd
Intedningen e som allt annat hör, ganska schysst. Överlag e d en stabil kvarterskrog som kanske bleknar något i fatburens mäktiga skugga men det är mer av en sportkrog och fet är väll det dem har som drar mer folk.

7/10
Citera
2022-08-21, 11:28
  #59
Medlem
Magazzino i Göteborg har grym pizza, jag föredrar Margharita DOP.

Pizzan kostar 189 spänn om jag inte minns fel.
Citera
2022-08-27, 01:49
  #60
Medlem
Norrtälje - Teatern

Här har vi någon som är högt aktuell i krogbranschen och varit det i ca 15 år . Jag flyttade från älskade Norrtälje för 10 är sen med då god relation till de flesta i krogvärlden här . Men vad har hänt ? Samma skamfyllda människor äger fort dom flesta krogarna så ingen vettig människa vill jobba för dom längre . Och jag vet redan att alla krogar titt och Håk äger är som de är . Men deras vakter gör att ingen vill gå nära detta såkalladr uteliv längre . Gamla vakterna var normala trots allt . Men de fick inga schyssta avtal så nu har man anlitat nå kvinnotrakasserande monster som håller extremt många från det kallade nattlivet i denna stad . Tänk om.. synd att Stockholms fina skärgård ska sänkas ner av dåliga krogägare med dåligt omdöme för schysst personal och nu dör hela staden ut
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback