Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-06-07, 11:43
  #25
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit2
Journalen firar 10år idag.

Har 7 av de senaste 8 veckorna legat på exakt 100km. Undantaget när jag fick första sprutan vaccin (diabetiker = riskgrupp), då blev det bara 87km den veckan.

Ligger denna veckan på 68,3km hittills, vilodag idag, långpass imorgon och en lugn jogg på söndag så ska vi nå 100km denna veckan också.
Grattis i efterskott till journalen!

Med din utveckling har du världsrekordet inför 20-årsjubiléet 😁
Citera
2021-06-09, 19:01
  #26
Medlem
Jimmit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Grattis i efterskott till journalen!

Med din utveckling har du världsrekordet inför 20-årsjubiléet 😁
Journalen tackar

Hade tillsammans med två kompisar bestämt mig springa 10000m i lördags. Värmen slog till ordentligt och det var 25 grader varmt helt utan skugga på banan. Men vi öppnade för att hålla sub 34 fart, en kompis gick av redan efter 2,8km. Själv höll jag i till 5000m, tänkte att tar jag den under 17 går jag för att fullfölja, om inte så går jag av eftersom det finns ingen chans att springa negativ split i denna värmen. Passerade 5000 på 17:01.8 så gick av.

Idag sprang min gamla mattelärares löpargrupp 3000m på lunchen så jag hängde på. Gravt sliten efter lördagen + långpasset i söndags + 10km hyfsat hårt i måndags och intervaller igår kväll. Gick iaf i mål på 9:49 så det får ses som godkänt efter omständigheterna. Snäppet svalare än i lördags men fortfarande stekande sol.
Citera
2021-08-04, 21:03
  #27
Medlem
Jimmit2s avatar
Tyvärr tappat farten lite under sommaren. Snittat ca 60km per vecka då det istället blivit häng på stranden och semesterresa inrikes för första gången sedan pandemin bröt ut.

Mitt primära mål var sub 34 på Anderstorps 10km SM, det gick verkligen åt skogen då termometern visade 30 grader i skuggan mitt under värmeböljan. Det största problemet var att det inte finns någon skugga längs hela den banan, så förmodligen var värmen vi sprang i närmre 37, svettades redan före uppvärmningen. Vi som sprang stektes både från skyn och av asfaltens värme. Gick i mål mellan 37 & 38 minuter, helt jävla slut - så inget panglopp för min del.

Har dessutom sprungit ett 10km stadslopp, då bara i 25 graders värme. Gick bättre, men kullersten gjorde det bitvis jobbigt, och jag gick i mål på 35:20.

Ser fram emot lopp i 10-15 grader! Även om sommaren är riktigt skön på andra plan så hatar jag den under träning och tävling. Så sub 34 står kvar till senare i höst. Träningen nu riktas mot Göteborgsvarvet.
Citera
2021-08-05, 02:28
  #28
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit2
Tyvärr tappat farten lite under sommaren. Snittat ca 60km per vecka då det istället blivit häng på stranden och semesterresa inrikes för första gången sedan pandemin bröt ut.

Mitt primära mål var sub 34 på Anderstorps 10km SM, det gick verkligen åt skogen då termometern visade 30 grader i skuggan mitt under värmeböljan. Det största problemet var att det inte finns någon skugga längs hela den banan, så förmodligen var värmen vi sprang i närmre 37, svettades redan före uppvärmningen. Vi som sprang stektes både från skyn och av asfaltens värme. Gick i mål mellan 37 & 38 minuter, helt jävla slut - så inget panglopp för min del.

Har dessutom sprungit ett 10km stadslopp, då bara i 25 graders värme. Gick bättre, men kullersten gjorde det bitvis jobbigt, och jag gick i mål på 35:20.

Ser fram emot lopp i 10-15 grader! Även om sommaren är riktigt skön på andra plan så hatar jag den under träning och tävling. Så sub 34 står kvar till senare i höst. Träningen nu riktas mot Göteborgsvarvet.

35 är galet snabbt. Jag drömmer om 45 men det kommer nog aldrig hända (50 på lopp, 49 på träning, 48 på löpband)
Citera
2021-08-05, 11:05
  #29
Medlem
Jimmit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
35 är galet snabbt. Jag drömmer om 45 men det kommer nog aldrig hända (50 på lopp, 49 på träning, 48 på löpband)
Det är nog inte så långt borta som du tror Lägg in en del snabbare intervaller och se till att hålla nere farten på de lugna passen så du är fräsch till de tuffare.
Citera
2022-11-10, 22:27
  #30
Avstängd
Jeff567s avatar
https://www.raceone.com/sv-se/race/7...?redirect=true
Citera
2023-12-12, 11:41
  #31
Medlem
Bostonroses avatar
Som fellow diabetiker vill jag säga, vilken jäkla king du är!

Jag har haft det meckigt med låga värden under mina träningspass men börjar sakta bli bättre. Inne på 4 månaden löpning nu och önskar jag kunde ha hittat löpningen när jag var yngre.

Det är väldigt inspirerande att se att det faktiskt går trots denna pissiga sjukdom!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback