Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-05-21, 21:47
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGreen
Vi hade denna pratstunden innan idag.
Han kan "gå med på" att trappa ner i september men ville ha kul i sommar. Och han gjorde klart för mig att han aldrig kommer att sluta. Inget jag säger verkar bita på honom, och han verkar veta bäst.
Jag har ingen erfarenhet själv av droger då jag bara testat en gång i hela mitt liv.
Och känner mig ganska hjälplös just nu.

Han kommer inte sluta, vill han inte sluta själv kommer han aldrig göra det. Detta "ofarliga" cannabis har denna effekt på folk. Jag har själv varit i samma sits och rökte varje dag i flera år, har träffat mycket folk som är likadana.

Du har två alternativ, leva med det och hoppas på att han i framtiden känner själv att han vill trappa ner, men mest troligt vill han inte och kommer fortsätta många år till, om inte hela livet med tanke på vilken inställning han har till det.

Det andra alternativet, dumpa honom.

Så ja, ifrån en med erfarenhet och insikt i alla möjliga droger. Lev med att han röker eller dumpa honom. Han kommer inte sluta i det första taget med den inställningen han har.

Citat:
Ursprungligen postat av Subject9
Eftersom du uppenbarligen har väldigt dålig koll på droger skulle jag avråda dig från att kommentera på ämnet när allt du gör är att snacka bs. Att sluta med cannabis är ingen svår sak när man går in för det, så sluta snacka som om han skulle ligga på plattan och skjuta horse.

Sluta med cannabis kan visst vara en svår sak för många, många har helt enkelt inte mentaliteten och självkontrollen som behövs, även fast dom vill, felet många gör är att dom underskattar det psykiska beroendet, när det väl kommer till kritan är det psykiska beroendet lika farligt som det fysiska. TS pojkvän har dessutom inställningen att han inte vill sluta, har han den inställningen kommer han absolut inte säga upp kontakten med sina dealer vänner och sluta röka.


Det med att använda cannabis mot ångest, verkligen inget bra. Det kan fungera tillfälligt i korta perioder när man behöver komma bort en stund. Men man förskjuter bara problemen, man kan även göra dom värre.
__________________
Senast redigerad av 19861986 2011-05-21 kl. 21:54.
2011-08-02, 16:19
  #26
Medlem
MissGreens avatar
Då jag inte stod ut längre och mina känslor för killen dog bestämde jag mig för att avsluta förhållandet.
2011-08-02, 16:55
  #27
Medlem
Good for you, TS! *ryggdunk*

Jag hoppas att du tog hunden och katterna med dig om det var du som flyttade ut?
2011-08-02, 18:39
  #28
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGreen
Han lägger även mycket pengar på detta och detta drabbar såklart vår ekonomi.
Vad skall jag göra?
Jag känner att jag snart inte klarar mer, en stor klump i bröstet som tynger mig och jag har ingen att prata med (förutom honom) som förstår. Det han gör är ändå olagligt, och hans vänner langar... Jag vill inte ha dom här men han förstår inte detta.
Jag orkar inte...
Jag vågar inte ens ta hem mina föräldrar eller vänner då jag är rädd att de skall hitta hans saker eller att det skall stå framme när vi kommer. Jag skäms... Men jag älskar honom.
För bortom dessa drogerna är han det bästa som hänt mig.

Jag har varit din pojkvän i relationer. Brukar man så mkt är det inte så bara att ställa ett ultimatum för dig, på tok för krävande och var du medveten om att han rökte när ni träffades och accepterade det då tycker jag inte du ska kräva detta av honom. Men tycker gott att du iaf kan kräva att han inte röker dygnet runt, han kan ju iaf dra ned till den graden att han inte röker när ni umgås. En sån som han behöver sin gås för att sova eller antagligen köra psykolog och psykoforman och hela det köret annars om det nu är "självmedicinering".

Har man gjort det till vana att kontrollera sin ångest genom CB kommer det med stor sannolikhet bli värre om han slutar, speciellt om det är av tvång och inte av fri vilja.
2024-04-18, 05:43
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissGreen
Min sambo röker diverse cannabis m.m. (inga tyngre droger) sedan många år tillbaka.
I början av vårat förhållande var jag helt okej med detta, led inte av att han gjorde det. Då han höll det i små mängder och inte så ofta som nu.
Nu är det dagligen och han springer ut i köket och tar sig ett bloss var 15e min.
Lukten av drogerna ger mig huvudvärk och jag mår dåligt rent psykiskt, då jag tycker att det är ofräsht och vill inte att han skall behöva använda drogerna, för att dämpa sin ångest som han själv uttrycker det. Samt att vi inte längre kan åka iväg någonstans där vi måste stanna minst 2 dagar för dom kommer replikerna: MEN DÅ KAN JAG INTE RÖKA JU!!!
Hans vänner kommer hit och då håller dom på hela dagen långt in på småtimmarna.
Vi har än inga barn men två katter och en hund. Och jag ser helst att han slutar att röka helt och hållet. Men han håller inte med, och det känns som om han sätter sina droger före mig och vårat liv tillsammans.

Han lägger även mycket pengar på detta och detta drabbar såklart vår ekonomi.
Vad skall jag göra?
Jag känner att jag snart inte klarar mer, en stor klump i bröstet som tynger mig och jag har ingen att prata med (förutom honom) som förstår. Det han gör är ändå olagligt, och hans vänner langar... Jag vill inte ha dom här men han förstår inte detta.
Jag orkar inte...
Jag vågar inte ens ta hem mina föräldrar eller vänner då jag är rädd att de skall hitta hans saker eller att det skall stå framme när vi kommer. Jag skäms... Men jag älskar honom.
För bortom dessa drogerna är han det bästa som hänt mig.


Hur gick det?
2024-04-18, 05:46
  #30
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleRullar
Hur gick det?

Det står strax ovan hon dumpade knarkaren.
2024-04-18, 06:09
  #31
Moderator
pbos avatar
TS har lämnat förhållandet redan för 13 år sedan när tråden var aktuell. Tråden låses.

/mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback