Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-07, 18:25
  #5509
Medlem
Har lyssnat på flera spirituella ledare och videos om det här i många år, men ingen video förklarar det så klockrent som den här 6 minuter långa videon.

https://www.youtube.com/watch?v=ipfg...el=AlexShailer
Citera
2024-05-07, 21:18
  #5510
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
En av de mest intressanta och viktigaste trådarna har plockats bort av en moderator som, helt uppenbart, är fel man för sitt jobb. Tråden jag syftar på handlar om ego-död och upplysning.
En lång diskussion med insiktsfulla tankar har raderats med ett slags raljant ironi.

Jag tar upp tråden igen eftersom den är viktig.
Alla psykiska problem kan lösas så fort man inser att man inte är sitt psyke. Psyket är nåt man har, nåt som förändras hela tiden. Det jag som ligger bakom psyket förändras inte. Om vi kan nå in i oss själva, nå förbi egots skyddsmurar och landa i kunskapen om vad vi är, skulle våra psykiska problem försvinna. Som jag ser det är egots förintelse det absolut viktigaste för psykisk hälsa.


En morgon så ser jag det rätt som det är egots sk död när jag stiger in i badrummet.
Kör in tandborsten och sköljer o ler.
Citera
2024-05-07, 21:37
  #5511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Har lyssnat på flera spirituella ledare och videos om det här i många år, men ingen video förklarar det så klockrent som den här 6 minuter långa videon.

https://www.youtube.com/watch?v=ipfg...el=AlexShailer
Citera
2024-05-09, 00:44
  #5512
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruttitutt
Varför i hela friden skulle nått av det där spela roll för något annat än ditt ego. Ego grundar för egobevarelsedrift.

Anta att egoismen narcissismen dess gelikar i psykiatrin grundar ifrån samma självbevarelsebedrift som ett Asperger skulle angripa exempelvis ett ADHD för egen vinning skull och sedan apa efter.

Det är där folk tror att de är särskilt begåvade men motsatsen bevisas i samband med kameleonten som egot grundar i.
Antar att detta Asperger sedan skulle använda borderline för att komma undan exempelvis psykiatrins påverkan.
Precis som om ett ADD skulle totalvägra släppa greppet om dig i sandlådan.
Inte envishet utan barnslig förtjusning.
Den våldsamhet som skulle uppstå då Asperger får tag i exempelvis den bipolära för att bevisa sig oövervinnerlig i samband med exempelvis ett IQ test.
Då bipolär typ 2 skulle vara den sårbara.
Asperger gillar målet det söker efter.
Detta är inte den intelligent för fem öre.
Detsamma gäller den bipolära fast den bildar sin uppfattning genom studera sitt mål fast även den skär ibland i aggressivitet.
Ja vuxna barn ja!
Citera
2024-05-09, 01:04
  #5513
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruttitutt
Älskar ditt insiktsfulla inlägg, tåls att läsa om och om igen. Det är klart luftslott inte är dåliga, precis lika lite dåligt som lidande är. De finns. Men vill man bli kvitt sitt lidande är det nog en god idé att inte fokusera på det luftslott som inte finns som skapar illusionen av att vara någon som lider. Så.

Jag hade nog rätt självsäkert våga säga att ego inte är tankar. Precis som att du kan veta att du älskar någon utan att tänka att du gör det, eller äcklas av någon, eller tycker något är fint. Eller konstigt. Egot gillar nog att vara den som skapar allt och alla förutsättningar för liv och levande, humor och glädje, sorg och lidande, eftersom det är så snabbt att ta cred för grejer. I ägandeform. Jag drabbas. Jag är si o så. Det är mitt verk /ego. En liten trollkarl som berättar en historia tills du inte orkar lyssna längre. När trollkarlen förlorar sin publik slutar han så småningom med sina trix.

Egot får väl finnas, men det kanske inte är tankar. Det kanske bara är en tanke som lyckats genomsyra alla andra och ropar att den äger. Kan ju va kul att plocka bort den och åtminstone prova vad som händer med alla andra tankar när dom slipper den där ägande-tanken, när alla andra tankar kan komma och gå utan att nån äger dom censur är skit!! man behöver inte döda diktatorn, men fan är det bra om vi avsätter jäveln ändå. Plockar bort dess makt? Ett rött kort till jäveln som tror sig äga planen men mest förstör glädjen i att spela boll. Kanske inte rasistiskt, kanske mer.. en osportslig typ som spelar fulspel och därför. Vill man inte ha med den tanken i spelet. Allt blir så fult. Och till slut är det inte kul längre. Together unite.

Då jag inser att jag är en sorts ghost rider utan maskin söker sig min självbevarelsedrift efter nya själar att tömma precis som ett könslöst samhälle skulle implodera efter vissa aspekter utan särskild avbild av någon allmän profil.
Eller det ansiktslösa spöket man egoistiskt kallar gud.
Dessa grundare i aspekten demonisk tro lurar dig att tro att de kan vända på klacken och gå.
Det är som att läka och massera ut shamanistisk blodpladma ur exempelvis en punkt på din kropp och lura dig tro du läkt likt vodoo.
Sanningen petar ut detta slott ur minnesbalken där luften som omger och lyfter upp det även döljer sanningar som om det retar egot mest.
I själva verket stör egot sig själv mycket mer än någon annan.
Därför är slottet destruktivt.
Citera
2024-05-13, 01:38
  #5514
Medlem
Egot säger att den stagnerar i kapacitet. Den skriker efter hjälp - hjälp fungerar inte som förr, vad är det som sker?

Jag måste släppa taget om vad jag värderar högt då egot var i hög kapacitet. En ny banad väg för mitt ego eller vad var det ni skrev?

Att mitt ego ändras för hur den uppfattas av medvetandet då presterar.
Att jag accepterar att jag är mitt nya jag nu.
Att jag är bättre nästa gång förändringen i psykets kapacitet sker.

Nu måste jag ta hand om kroppen jag bär på. Mata på med bra föda och dröm sött om natten för att bygga upp den nya kraften. En stabil grund bygger upp mitt nya anlete. Låt mig ha en stabil tillvaro; så ber jag till Gud - amen.
Citera
2024-05-21, 14:59
  #5515
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmaths
Egot säger att den stagnerar i kapacitet. Den skriker efter hjälp - hjälp fungerar inte som förr, vad är det som sker?

Jag måste släppa taget om vad jag värderar högt då egot var i hög kapacitet. En ny banad väg för mitt ego eller vad var det ni skrev?

Att mitt ego ändras för hur den uppfattas av medvetandet då presterar.
Att jag accepterar att jag är mitt nya jag nu.
Att jag är bättre nästa gång förändringen i psykets kapacitet sker.

Nu måste jag ta hand om kroppen jag bär på. Mata på med bra föda och dröm sött om natten för att bygga upp den nya kraften. En stabil grund bygger upp mitt nya anlete. Låt mig ha en stabil tillvaro; så ber jag till Gud - amen.


En annan ser sig i spegeln därav dör egot också.
Citera
2024-05-21, 21:05
  #5516
Medlem
Kanaliserar Michael Langford som finns på tuben.

NOT THE CONCEPT OF INFINITE LOVE.

INTEGRITY!

HONESTY!

Heart-felt, from the heart.

To have finally come across something which is genuine!

When you touch upon that which is authentic tears may stream from your eyes.

NOT AS A SLOGAN.

SINCERITY AND HONESTY AND INTEGRITY!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback