Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-10, 20:50
  #13
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Var det din första gång på ketamin eller har du lite erfarenhet sen tidigare? Annars är 75mg IV en på tok för stor dos att börja på. Själv har jag bara positiva upplevelser av ketamin, men tar det bara nasalt.

Ja 75mg kan man hamna i koma för om jag inte har fel
Citera
2010-09-10, 21:55
  #14
Avstängd
thelilgringos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Ja 75mg kan man hamna i koma för om jag inte har fel
Enligt erowid så ligger anestesi (eller narkos) doseringen på 100-200mg IV/IM. Koma är inget ord jag skulle använda eftersom jag associerar det med ett tillstånd som man inte vet om man kommer vakna upp ifrån, men det kallas väll för "drug induced coma" om jag inte missminner mig.
Citera
2010-09-10, 22:02
  #15
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Enligt erowid så ligger anestesi (eller narkos) doseringen på 100-200mg IV/IM. Koma är inget ord jag skulle använda eftersom jag associerar det med ett tillstånd som man inte vet om man kommer vakna upp ifrån, men det kallas väll för "drug induced coma" om jag inte missminner mig.

Helt rätt.
Citera
2010-09-14, 14:59
  #16
Medlem
laxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Var det din första gång på ketamin eller har du lite erfarenhet sen tidigare? Annars är 75mg IV en på tok för stor dos att börja på. Själv har jag bara positiva upplevelser av ketamin, men tar det bara nasalt.

haha jofan de var första och sista gången på ketamin du! huvva nä tacka vetja morfin, tjack å hasch!
Citera
2010-09-14, 17:07
  #17
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxe
haha jofan de var första och sista gången på ketamin du! huvva nä tacka vetja morfin, tjack å hasch!

Jag tycker man bör testa låga doser (20-30mg) några gånger innan man försöker trippa hårt. Generellt sätt gillar jag låga mysdoser mer, men då ska det helst vara mest S-ketamin.
Citera
2010-11-29, 17:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Var det din första gång på ketamin eller har du lite erfarenhet sen tidigare? Annars är 75mg IV en på tok för stor dos att börja på. Själv har jag bara positiva upplevelser av ketamin, men tar det bara nasalt.

Jag vet inte om jag håller med om det, första gången jag tog det så injicerade jag 100mg och det var helt underbart om jag ska summera det hela med 2 ord.
Citera
2010-11-29, 18:40
  #19
Avstängd
thelilgringos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungungen
Jag vet inte om jag håller med om det, första gången jag tog det så injicerade jag 100mg och det var helt underbart om jag ska summera det hela med 2 ord.
Jag skrev inte att man omöjligt skulle kunna få en positiv upplevelse, utan att det helt enkelt är en väldigt stor dos för nån som aldrig kört tidigare. Sen vet man aldrig hur pass rent det är heller, såvida det inte kommer direkt ifrån sjukhus/veterinär. Att det sedan ligger nära gränsen till narkos gör ju knappast saken bättre, även om det brukar ingå fler droger i en narkoscocktail.
Man måste ju kunna vara lite objektiv också, eller skulle du gå runt och rekommendera folk att ta 10st lappar LSD bara för att du haft en positiv upplevelse på det också?
Citera
2011-02-12, 02:51
  #20
Medlem
I Recommend;

Kör IM alltså skjut det i rumpan eller liknande...
Kör lite mindre doser och kör flera ggr till du känner att det blir en djupare tripp...
Då kör du en lite större sista gången...

Detta funkade för mig och ´jan hittade k-hålet =)
LÄTT! Den bästa tripp jag upplevt! alla kategorier =)

Har föv en film på typ 30 min för att vi ville dokumentera hur vi kunde styra världen runt oss med våra tankar =)
Citera
2011-02-12, 09:54
  #21
Medlem
jaghar10fingrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druggy
I Recommend;

Kör IM alltså skjut det i rumpan eller liknande...
Kör lite mindre doser och kör flera ggr till du känner att det blir en djupare tripp...
Då kör du en lite större sista gången...

Detta funkade för mig och ´jan hittade k-hålet =)
LÄTT! Den bästa tripp jag upplevt! alla kategorier =)

Har föv en film på typ 30 min för att vi ville dokumentera hur vi kunde styra världen runt oss med våra tankar =)

Dela med dig!
Citera
2024-04-08, 13:12
  #22
Medlem
Körde iv de första gångerna nu för några dagar sedan. Och damn. Vilket helhetsperspektiv jag fick på mitt liv efter sittning av kanske 5 doser. Vet inte vad det var riktigt som gjorde att jag mådde så bra efter den här sessionen. Men sov som en sten. Och min permanenta paranoia har lagt sig mer efter den här omgången (p.s lever med paranoia och psykosproblem). Ja det är väldigt kraftfullt med Ket iv. Fick tag i ett mycket potent. Behövdes bara lite mindre än vad man brukar ta i en LINE. För att det skulle bli drag. Då snackar vi mindeblowing effekt. Kombinerade med LSD och mdma kristaller hade vääääldigt kraftigt visuella hallucinationer både med öppna och slutna ögon. Men upplevelsen om man bludnade var sjukt stimulerande. Hade 3D liknande hallucinationer av en mycket annorlunda omvärld. Som jag levde i. Och när jag kom tillbaka så kändes allt som en dröm. Det var väldigt häftigt. Hypnotiskt! Känner mig väldigt omstartad som individ efter den här sessionen! Tyckte om det väldigt mycket iv! Peace!👾👹
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback