Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-31, 10:28
  #1
Medlem
Jo, jag ska träffa någon som jag alltid har haft sex med kondom i flera månader.
Men vi har funderat på att använda p-piller och dagenefter piller för att testa hur det är utan kondom. Senare så tar hon ett dagenefterpiller så att vi är helt hundra(99%?) på att hon inte blir med barn.
Då undrar jag hur man snabbast kan hitta det bästa och enklaste p-piller.

Offtopic:
Jag är mellan 21.99 -23.99 år gammal. Är det någon här som vet varför jag vill knulla som mest nu? Jag har aldrig känt den här instinkten att verkligen sätta på någon. Jag har självklart runkat till porr och så, inget speciellt. Men jag har aldrig varit så här sugen på att knulla någon. Har någon en vetenskaplig rapport inom biologi om människor angående detta?
Citera
2010-08-31, 10:31
  #2
Medlem
du är i mogen ålder.
Citera
2010-08-31, 11:05
  #3
Medlem
Danni33s avatar
p-piller e inte receptfritt, så hon får gå till ungdomsmottagning elr barnmorska. akut p-piller är det bara att gå till apoteket att köpa..ganska dyrt dock, lite över 100 kr. för ett piller. på ungdomsmottagning får man det gratis.
Citera
2010-08-31, 12:05
  #4
Medlem
Jaså. Då har jag spenderat en massa onödiga pengar på akutpiller när hon själv kunde ha gått till ungdomsomtagningen . Kan jag själv gå till ungdomsomtagningen och fråga om jag kan få akutpiller och ge den till tjejer man har pippat?

Hur gammal kan man högst vara för att gå till ungdomsomtagningen?
Kan jag dra dit och fråga efter kondomer själv utan att betala något?
Skulle vara trevligt att slippa såna här ansiktsuttryck " " när man köper kondomer.
Citera
2010-08-31, 13:32
  #5
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklasdenfule
Jaså. Då har jag spenderat en massa onödiga pengar på akutpiller när hon själv kunde ha gått till ungdomsomtagningen . Kan jag själv gå till ungdomsomtagningen och fråga om jag kan få akutpiller och ge den till tjejer man har pippat?

Hur gammal kan man högst vara för att gå till ungdomsomtagningen?
Kan jag dra dit och fråga efter kondomer själv utan att betala något?
Skulle vara trevligt att slippa såna här ansiktsuttryck " " när man köper kondomer.

Det är olika åldersgräns i olike kommuner. Där jag växte upp var åldersgränsen 26, där jag bor nu tror jag att åldersgränsen är t.o.m 21. Du får kolla upp det på er ungdomsmottagning.
Om du är under åldersgränsen är kondomer och piller osv gratis. Vanliga p-medel kostar dock fortfarande (p-piller, minipiller, p-stav, p-spruta m.m.).
Citera
2010-08-31, 21:31
  #6
Medlem
Jag tror man kan må rätt dåligt av akutpiller, om man har otur, och det är väl inte världens nyttigaste, säkra eller smarta grej att använda som "planerat" preventivmedel.

Eftersom ni ändå håller på och planerar är det nog bättre med riktiga piller. Dock så har samtliga tjejer jag har varit med tappat typ all lust till sex när de gick på piller, så det har aldrig riktigt funkat.

Din tjej kan nog gå till en läkare och få piller utskrivna utan att behöva ta av sig byxorna om hon inte vill det... Om hon har regelbunden mens och inga problem.
Citera
2010-08-31, 22:25
  #7
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklasdenfule
Jo, jag ska träffa någon som jag alltid har haft sex med kondom i flera månader.
Men vi har funderat på att använda p-piller och dagenefter piller för att testa hur det är utan kondom. Senare så tar hon ett dagenefterpiller så att vi är helt hundra(99%?) på att hon inte blir med barn.
Då undrar jag hur man snabbast kan hitta det bästa och enklaste p-piller.

Offtopic:
Jag är mellan 21.99 -23.99 år gammal. Är det någon här som vet varför jag vill knulla som mest nu? Jag har aldrig känt den här instinkten att verkligen sätta på någon. Jag har självklart runkat till porr och så, inget speciellt. Men jag har aldrig varit så här sugen på att knulla någon. Har någon en vetenskaplig rapport inom biologi om människor angående detta?

Man kan inte kombinera p-piller och akut-piller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback