Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 15:31
  #721
Medlem
styrlunds avatar
Lite komiskt att fria och progresiva swäden lyckas med det som stora stygga Amerikat inte har, och det gjorde vi på en vecka. Annan sak som är grymt komiskt är att se Helin på Aftonhoran krumbukta sig. För en vecka sedan stod han och skakade hand med Julian. Nu vet inte Helin vilket populistben han ska stå på...
Citera
2010-08-21, 15:31
  #722
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Bara för att man ingår i kretsen kring Wikileaks, som ju är en bra sak, så betyder det inte att man är fläckfri. Det är fullt möjligt att han våldtagit

Visst är det fullt möjligt att han har våldtagit.

Om han hade hittats hängd i en snara i ett hotellrum med en lapp som ber om ursäkt, så är det också fullt möjligt att det hade varit självmord.
Citera
2010-08-21, 15:32
  #723
Medlem
Jag tycker också att det är otroligt osannolikt att Assange när han landat i Sverige skulle ge sig ut på en våldtäktsturné och våldta två kvinnor – som dessutom känner varandra. Jag tror att kvinnorna är anlitade av någon för att misskreditera Assange och därmed minska trovärdigheten för Wikileaks och de uppgifter som skulle läggas ut på sajten snart.

Det jag undrar är vad som egentligen krävs för att bli anhållen på "sannolika skäl", borde det inte finnas någon form av bevis för att bli anhållen på den högre misstankegraden? Räcker det med att två kvinnor, som inte egentligen vill anmäla, säger att de blivit våldtagna?
Citera
2010-08-21, 15:32
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Om man är en kändis till våldtäktsman måste man vara rejält jäkla korkad för att förgripa sig på olika kvinnor som känner varandra. Och dessutom med bara några dagars mellanrum. Det är detta som gör det hela osannolikt.

Typ:

* Han kröp ned i sängen hos första bruden och hon sa inget men vill inte egentligen.
* Några dagar senare ska han återigen använda sin kändischarm och kryper han ned i sängen hos den andra bruden som lackar ur och börjar skrika jävla äckel!

Brud nummer 2: - "Vet du vad som hände, Assange var ett äckel som tog mig på lökarna så jag kastade ut honom"
Brud Nr1 - "buhuhuhuhuhuhu, jag vågade inte så han satte på mig. snyft snyft"
Brud Nr2:" va fan, det ska han inte komma undan med, vi går till polisen, det måste ju vara ett brott?!?"
Citera
2010-08-21, 15:35
  #725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Om man är en kändis till våldtäktsman måste man vara rejält jäkla korkad för att förgripa sig på olika kvinnor som känner varandra. Och dessutom med bara några dagars mellanrum. Det är detta som gör det hela osannolikt.
Öh, nej. En våldtäktsman tänker ofta inte rationellt och "kändisar" är inget undantag från detta.
Citera
2010-08-21, 15:35
  #726
Medlem
Trustys avatar
Fanns en bild när han skakar hand med aftonbladets chef. Där såg man ut spinkig han är.
Citera
2010-08-21, 15:36
  #727
Medlem
AliasHiddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Om man är en kändis till våldtäktsman måste man vara rejält jäkla korkad för att förgripa sig på olika kvinnor som känner varandra. Och dessutom med bara några dagars mellanrum. Det är detta som gör det hela osannolikt.

Men om man är full och inte tyckte att det var någon fara med det första "angreppet".
Dessutom tror jag inte att en våldtäktsman tänker "Nu ska jag ut och våldta bäst att välja rätt"
Han känner nog sig inte som en som sådan personer, utan mer att han gick lite för långt.
Citera
2010-08-21, 15:36
  #728
Medlem
"Vi har fått uppgifter om att det skulle starta en förtalskampanj mot Wikileaks eller Julian Assange under den här veckan. Vi har fått uppgifterna från trovärdiga källor och framstående journalister som är bekanta med hur Pentagon arbetar"

Citat från wikileaks presskontakt. Alltså, stämmer det börjar hela historien verkligen ta fart. Undra var detta slutar?
Citera
2010-08-21, 15:37
  #729
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trusty
Fanns en bild när han skakar hand med aftonbladets chef. Där såg man ut spinkig han är.
Det är Helin som är fet. De flesta ser spinkiga ut vid sidan av honom...
Citera
2010-08-21, 15:37
  #730
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Om han hade hittats hängd i en snara i ett hotellrum med en lapp som ber om ursäkt, så är det också fullt möjligt att det hade varit självmord.

Det kan ju också hända liknande saker eller andra olyckor i cellen...
Citera
2010-08-21, 15:38
  #731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acshigh
och allt detta 1 dag innan hans första kolumn ska publiceras i Aftonbladet, nu faller förmodligen hela den brickan tyvärr, även om han är oskyldig. Man slår emot hans trovärdighet i stormedia.
Visst, nu är det inte bara CIA och USA som är misstänkta för konspirationer utan också Expressen kan ligga bakom detta för att motarbeta ärkefienden Aftonbladet...
Citera
2010-08-21, 15:38
  #732
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Så du menar att det är därför de tror på konspirationsteorier i detta fall, där våldtäkterna för att citera dig "inte är överfallsvåldtäkter...utan sker i hemmiljö och begås av folk tjejerna redan är mer eller mindre bekanta med."


Mmm. Poängen är att på FB förknippar folk våldtäkter med ett våldsamt skeende och överfall-i-buskarna, och har därför svårt att få ihop den nördiga wiki-leakssnubben och våldtäkt. Men känner man till att de flesta våldtäkter begås i hemmiljö och under mindre dramatiska former är det kanske lättare att få ihop det.

Folk tycks tro att Assange är nån sorts obefläckbar halvgud och VILL inte tro att han kan gjort sig skyldig till nåt så nesligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback