Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-27, 00:39
  #6121
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
ST-20 är inte själv politiskt aktiv.


För att citera Kattafanken:

Kolla, ytterligare en ledtråd. Varför siktar du sökljuset på T20 hela tiden? Vad är ditt motiv?
Citera
2010-08-27, 00:39
  #6122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
ST-20 är inte själv politiskt aktiv.


Hon är en (PP) anhängare och på så vis mindre benägen att dänga till JA med en "förbättrad" historia ... dvs krydda den där det behövs kryddas för att åklagare skall ta beslut som kvinnorna önskar..... därav chefsåklagarens avslag på våldtäkts anklagelsen.

Den yngre kvinnan håller sig exakt till sanningen och det blir inte ens tal om ofredande.... åtalet droppas .... och kvar står aktivisten AA med att ensam försvara sin Agenda
Citera
2010-08-27, 00:39
  #6123
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Låter inte alls galet. Du vill att vi skall bry oss om hennes nedladga icke-brott mer än vad vi skall bry oss om en Broderskapet-sosse som är på väljarlistan i årets val som är om ett tjog dagar, falskanmälde en man för våldtäkt och läckte* hans namn till pressen av ren vendetta.

* förmodligen.

Kolla, ytterligare en ledtråd. Varför siktar du sökljuset på T20 hela tiden? Vad är ditt motiv?

Nu har du tolkat mig helt fel, totalt omvänt för att vara specifik. Jag tror ex inte att ST-20 hade gått till polisen utan AA, och det var hos polisen det om möjligt gick ännu mera fel än det tidigare hade gått i den här röran.
Jag kan hjälpa till med att gräva fram något smaskigt om AA (eller broderskapsrörelsen) om det ska krävas för att bevisa var jag står. Jag låter gärna denna tråd släppa fokus på ST-20 (som jag tidigare tydligt skrivit) och istället fokusera på det som återstår av fallet (AAs anmälan mot JA)
Citera
2010-08-27, 00:40
  #6124
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Jag har 135.
Kan inte hitta de felande så här kommer rubbet:
Välj ett namn, oddsen är max 1/135 att det är en falskanmälare, så det är nog inte så farligt att passera revy här.
Vi kan nog börja med att styka alla som är under 25 år gamla (senaste budet i media är att kvinnorna är i åldern 25-35 år), sen kan vi ta bort alla vars efternamn börjar på ett enkel-V (The Guardian kallade kvinnorna Ms A och Ms W) sist av allt tar vi bort alla som heter Maria eller Marie (Viggo valde pseudonymen "Maria" för den yngre kvinnan i artikeln från Resumé som Hoppsann återgav i eftermiddags så det lär hon då inte heta, inte ens som andra- eller tredjenamn).

Då blir det bara 29 kvinnor kvar--jag har gett dem en asterisk i din spoiler samt tagit bort alla som är yngre än 25 år.
Citera
2010-08-27, 00:41
  #6125
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Hon är en (PP) anhängare och på så vis mindre benägen att dänga till JA med en osann historia ... dvs krydda den där det behövs kryddas för att åklagare skall ta beslut som kvinnorna önskar..... därav chefsåklagarens avslag på våldtäkts anklagenslen

Med PP-anhängare menar du att hon sympatiserar med dem? Eller att hon aktivt engagerat sig för dem?
Citera
2010-08-27, 00:42
  #6126
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Vi kan nog börja med att styka alla som är under 25 år gamla (senaste budet i media är att kvinnorna är i åldern 25-35 år), sen kan vi ta bort alla vars efternamn börjar på ett enkel-V (The Guardian kallade kvinnorna Ms A och Ms W) sist av allt tar vi bort alla som heter Maria eller Marie (Viggo valde pseudonymen "Maria" för den yngre kvinnan i artikeln från Resumé som Hoppsann återgav i eftermiddags så det lär hon då inte heta, inte ens som andra- eller tredjenamn).

Då blir det bara 29 kvinnor kvar--jag har gett dem en asterisk i din spoiler samt tagit bort alla som är yngre än 25 år.

ST-20 är redan identifierad.
Citera
2010-08-27, 00:46
  #6127
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
istället fokusera på det som återstår av fallet (AAs anmälan mot JA)

Du får gärna svara på min fråga också... du är verkligen slingrig.
Citera
2010-08-27, 00:46
  #6128
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
ST-20 är redan identifierad.

Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Jag låter gärna denna tråd släppa fokus på ST-20 (som jag tidigare tydligt skrivit) och istället fokusera på det som återstår av fallet (AAs anmälan mot JA)

Hur var det med fokuseringen?
Citera
2010-08-27, 00:47
  #6129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
ST-20 är inte själv politiskt aktiv.

Hur vet du detta, du vet ju inte själv vem det är än? Men jag hoppas det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Klurig frågeställning, eftersom jag rimligtvis inte kan erkänna ett eget politiskt engagemang.
Sen ligger det väl i politikers natur (med mig själv som undantag om jag vore politiker) att försöka hemlighetshålla brister (inklusive tidigare felsteg) för väljare?
Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men folk (eller journalister, etc) får gärna gräva fram skelett om det finns några (vilket man kommer kunna göra om AA om det blir aktuellt).

1. Så du erkänner att anmälan är ett felsteg. tack.

2. AA är väl aktuell redan idag och finns med som en kryssruta till valet. Jag är inte säkert på detta, någon får gärna konfirmera.
Citera
2010-08-27, 00:48
  #6130
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opensecret

2. AA är väl aktuell redan idag och finns med som en kryssruta till valet. Jag är inte säkert på detta, någon får gärna konfirmera.

Jodå, det finns inlägg om detta tidigare i tråden.
Citera
2010-08-27, 00:49
  #6131
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Du får gärna svara på min fråga också... du är verkligen slingrig.

Ber om ursäkta! Kör ibland flera flikar här i min webbläsare, råkade missa att skicka in svaret till dig i en av dem, här är det:

Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Vi vet vad kontentan var: Anna Ardin och hennes nyfunna vänninna T20 anmälde Julian Assange för våldtäkt. Poliser snackar inte in kvinnor i ett hörn, de säger snarare "övergrepp" om det inte låter som våldtäkt. De har också hört det mesta, och jag tvivlar på att ett morgonligg, med förfrågan om ett litet test från Julian skulle uphaussas till "våldtäkt" av en garvad snut. Skärp dig.

Det kan låta aningen orimligt, men skulle lätt klaras upp av att få veta vad som egentligen framkommit i förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Vad har Assange gjort som Borgström tycker gränsar till våldtäkt? Du ger ju sken av att veta det.

Nej, försöker inte medvetet försvåra kommunikationen här, som skulle kunna vara så rak och fin. Men det du efterfrågar är typexempel på det jag anser att ytterliggare uppgifter eller eventuella fortsatta turer i fallet får utvisa. När CB säger "gränsar till våldtäkt" beskriver han sitt intryck av det som framkommit genom förhör, och detta vet jag som sagt inget om.
Citera
2010-08-27, 00:53
  #6132
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Hur var det med fokuseringen?

Genom att skriva att ST-20 är identifierad så kan ju folk släppa fokus på henne.
(Istället för att försöka gräva fram info om henne)

Citat:
Ursprungligen postat av opensecret
Hur vet du detta, du vet ju inte själv vem det är än? Men jag hoppas det stämmer.

Jo. Har beskrivit detta, tillsammans med en annan FB-medlem, i tråden tidigare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback