Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-13, 18:02
  #13
Medlem
kurt-sunes avatar
Handla absolut inte på cykelringen!! Köp i en seriös cykelaffär istället med kvalitetscyklar och gratis service på köpet.
Citera
2014-07-15, 20:42
  #14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Handla absolut inte på cykelringen!! Köp i en seriös cykelaffär istället med kvalitetscyklar och gratis service på köpet.

Eller om ni vill har riktigt billigt så kör på Biltema. Men set beror ju pa vad ni vill ha ut av era cyklar. Temats cyklar är inte sämre än Cykelringens skit.
Citera
2014-07-26, 19:46
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Känner till killen som var butikschef på Rotebro länge. Han heter Robin och är personlig vän med skojaren Durhin. "är dock ha avancerat i företaget och fått nån tjnst på huvudkontoret i Bromma. Han roade sig dock ofta med att göra sig lustig över alla "blåsta kunder", som trodde att de köpte det senaste då de i själva verket blev pålurade nån gammal lagerhoj på minst 2-3 år.

Duhrin brukade för övrigt roa sig med att ringa oss i butiken när det var högtryck under rean och krävde svar inom tre ringsignaler.

Hah Känner båda dessa pajaser Den där j***n Duhrin är till råga på allt en jävla snåljåp också, han brukar inspektera butikernas soptunnor och tvingar personalen packa in gamla bortkastade detaljer och sälja dem som nya igen Stackars kunderna när de köper cykeln tror de normalt att om cykeln har fel lämnar jag den tillbaka Men nop!! Once you bought skiten måste du rida den dagarna i ända. Vadå, skulle snåljpåen ge dig nåra pengar tillbaka? Dessa ******* kämpar för kassalikviditet varje dag. Behövs verkligen en klok människa där som riktar in deras hjärnor på kvalite istället och inte på snåljåperi för att överleva
Citera
2014-08-05, 23:13
  #16
Medlem
E30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelproffs
Hah Känner båda dessa pajaser Den där j***n Duhrin är till råga på allt en jävla snåljåp också, han brukar inspektera butikernas soptunnor och tvingar personalen packa in gamla bortkastade detaljer och sälja dem som nya igen Stackars kunderna när de köper cykeln tror de normalt att om cykeln har fel lämnar jag den tillbaka Men nop!! Once you bought skiten måste du rida den dagarna i ända. Vadå, skulle snåljpåen ge dig nåra pengar tillbaka? Dessa ******* kämpar för kassalikviditet varje dag. Behövs verkligen en klok människa där som riktar in deras hjärnor på kvalite istället och inte på snåljåperi för att överleva

Ja, Cykelringen i Rotebro har även varit duktiga när det kommer till häleri och inte nekat saker i första taget....
Citera
2016-04-24, 00:03
  #17
Medlem
Genom en bekants bekant fick jag en skrämmande insikt i vad cykelringen är för ett företag.

Personalen behandlas tydligen som skit, dom får helt orimliga krav på sig. Tydligen är denna Dhurin inte sen på att göra personalen återbetalningsskyldig för alla möjliga fel o missar. Företaget går in för att utnyttja unga ambitiösa 20 åringar och går in för att knäcka dom, därför har dom en så otroligt hög rotation på personalen.

Enligt denne bekantas bekant så hade mer eller mindre alla hans kollegor jobbat på företaget i ett par månader bara och dessa stackars ungdomar är alltså dom som fixar reparerar era fordon.

Personalen förväntas att jobba över alltid och utbildas inte ordentligt. Vad jag fick höra från denna killen var att en standard intern utbildning varar hela EN vecka inom företaget, efter en vecka ansågs alltså pesonalen "kunna allt". Detta är ju ett skämt om det är sant.

Alltså är personalen knappt utbildad inom cykel vare sig inom cyklar i allmänhet och hur man ordentligt gör reparationer eller monteringar.

Denna individ som hade jobbat på cykelringen ä avrådde mig från att någonsin köpa cykel från cykelringen, hans utlägg om vilket skämt-företag cykelringen är och vilken tjuv ägaren är var längre än allt jag får med här.

Så, stödj inte detta företag med era pengar. Anledningen för att jag vill uttala mig själv i frågan är att jag blir förbannad när jag hör om företag som systematiskt utnyttjar människor, dom borde hängas ut så alla får veta. Sen är jag cykelintresserad o anser att vi som konsumenter inte borde stödja skit företag
__________________
Senast redigerad av Mr.Anti 2016-04-24 kl. 00:17.
Citera
2016-04-25, 09:10
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Anti
Genom en bekants bekant fick jag en skrämmande insikt i vad cykelringen är för ett företag.

Personalen behandlas tydligen som skit, dom får helt orimliga krav på sig. Tydligen är denna Dhurin inte sen på att göra personalen återbetalningsskyldig för alla möjliga fel o missar. Företaget går in för att utnyttja unga ambitiösa 20 åringar och går in för att knäcka dom, därför har dom en så otroligt hög rotation på personalen.

Enligt denne bekantas bekant så hade mer eller mindre alla hans kollegor jobbat på företaget i ett par månader bara och dessa stackars ungdomar är alltså dom som fixar reparerar era fordon.

Personalen förväntas att jobba över alltid och utbildas inte ordentligt. Vad jag fick höra från denna killen var att en standard intern utbildning varar hela EN vecka inom företaget, efter en vecka ansågs alltså pesonalen "kunna allt". Detta är ju ett skämt om det är sant.

Alltså är personalen knappt utbildad inom cykel vare sig inom cyklar i allmänhet och hur man ordentligt gör reparationer eller monteringar.

Denna individ som hade jobbat på cykelringen ä avrådde mig från att någonsin köpa cykel från cykelringen, hans utlägg om vilket skämt-företag cykelringen är och vilken tjuv ägaren är var längre än allt jag får med här.

Så, stödj inte detta företag med era pengar. Anledningen för att jag vill uttala mig själv i frågan är att jag blir förbannad när jag hör om företag som systematiskt utnyttjar människor, dom borde hängas ut så alla får veta. Sen är jag cykelintresserad o anser att vi som konsumenter inte borde stödja skit företag


Räcker att se vad de kör med för priser or "orginalpriser" på sina reor för att inse att cr inte är ett företag man vill beblanda sig med , sen är ju din info inte till deras fördel precis. inom cyklistkretsar är det dock allmänt känt att cr är ett skitföretag tror det är mer den vanlige svensson som blir lurade att gå till cr..
Citera
2016-05-14, 20:25
  #19
Avstängd
Qonnieh88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Akta dig för Cykelringen i Sollentuna/Rotebro, de håller på med mycket fuffens. Jävla idioter som jobbar på service delen där....

Hela Kom köpcentrum är ett kraftcentrum för skojarföretag. Lägg alla namnen på minnet och ha aldrig med något av dem att göra.
Citera
2020-01-08, 20:15
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelproffs
Hah Känner båda dessa pajaser Den där j***n Duhrin är till råga på allt en jävla snåljåp också, han brukar inspektera butikernas soptunnor och tvingar personalen packa in gamla bortkastade detaljer och sälja dem som nya igen Stackars kunderna när de köper cykeln tror de normalt att om cykeln har fel lämnar jag den tillbaka Men nop!! Once you bought skiten måste du rida den dagarna i ända. Vadå, skulle snåljpåen ge dig nåra pengar tillbaka? Dessa ******* kämpar för kassalikviditet varje dag. Behövs verkligen en klok människa där som riktar in deras hjärnor på kvalite istället och inte på snåljåperi för att överleva

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Anti
Genom en bekants bekant fick jag en skrämmande insikt i vad cykelringen är för ett företag.

Personalen behandlas tydligen som skit, dom får helt orimliga krav på sig. Tydligen är denna Dhurin inte sen på att göra personalen återbetalningsskyldig för alla möjliga fel o missar. Företaget går in för att utnyttja unga ambitiösa 20 åringar och går in för att knäcka dom, därför har dom en så otroligt hög rotation på personalen.

Enligt denne bekantas bekant så hade mer eller mindre alla hans kollegor jobbat på företaget i ett par månader bara och dessa stackars ungdomar är alltså dom som fixar reparerar era fordon.

Personalen förväntas att jobba över alltid och utbildas inte ordentligt. Vad jag fick höra från denna killen var att en standard intern utbildning varar hela EN vecka inom företaget, efter en vecka ansågs alltså pesonalen "kunna allt". Detta är ju ett skämt om det är sant.

Alltså är personalen knappt utbildad inom cykel vare sig inom cyklar i allmänhet och hur man ordentligt gör reparationer eller monteringar.

Denna individ som hade jobbat på cykelringen ä avrådde mig från att någonsin köpa cykel från cykelringen, hans utlägg om vilket skämt-företag cykelringen är och vilken tjuv ägaren är var längre än allt jag får med här.

Så, stödj inte detta företag med era pengar. Anledningen för att jag vill uttala mig själv i frågan är att jag blir förbannad när jag hör om företag som systematiskt utnyttjar människor, dom borde hängas ut så alla får veta. Sen är jag cykelintresserad o anser att vi som konsumenter inte borde stödja skit företag

Citat:
Ursprungligen postat av Purra
Räcker att se vad de kör med för priser or "orginalpriser" på sina reor för att inse att cr inte är ett företag man vill beblanda sig med , sen är ju din info inte till deras fördel precis. inom cyklistkretsar är det dock allmänt känt att cr är ett skitföretag tror det är mer den vanlige svensson som blir lurade att gå till cr..

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Handla absolut inte på cykelringen!! Köp i en seriös cykelaffär istället med kvalitetscyklar och gratis service på köpet.

Nu är två av Cykelringens fem butiker satta i konkurs. Dessa två butiker låg i varsitt aktiebolag. E-handelssidan är för närvarande stängd på grund av byte till ny teknisk plattform.

Citat:
Cykelringen grundades 1980 och idag ligger moderbolaget på Malta. Butikerna är egna bolag, som ägs till hundra procent av moderbolaget.

De två butiker som nu begärs i konkurs omsatte tillsammans 8 miljoner kronor förra året och gjorde en förlust på 6 miljoner.

Ser vi slutet för Cykelringen nu?
Är detta bara början på en stor utförsäljning av billiga skitcyklar, till uppskruvade priser?

Artikel om detta
https://www.breakit.se/artikel/23170...ln-ligger-nere

I övrigt är hemsidan igång för Cykelringen.
https://www.cykelringen.se/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback