Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-29, 17:28
  #277
Avstängd
severianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Tack. Ja du kan ju lita på min blogg och allt det jag har skrivit i olika sammanhang, jag är den jag utger mig för att vara. Och man måste veta vilka man kan lita på eftersom världen är full av skummisar, ofta med de uppriktigaste framtoningar men därbakom finns andra motiv som inte tål ljus.


Jäpp - jag har ju missat en länk som kan sprida lite ljus över det som skrivs på de andra sidorna jag nyss länkade till:

https://www.flashback.org/t971714
Citera
2010-05-29, 17:34
  #278
Avstängd
Berengars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jäpp - jag har ju missat en länk som kan sprida lite ljus över det som skrivs på de andra sidorna jag nyss länkade till:

https://www.flashback.org/t971714
Ja den tråden läste jag faktiskt i samband med det bombattentatet som ägde rum i somras inte långt från där jag bor. Jag ska skumma igenom den igen och fräscha upp kunskaperna lite.
Citera
2010-05-29, 17:52
  #279
Avstängd
severianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Ja den tråden läste jag faktiskt i samband med det bombattentatet som ägde rum i somras inte långt från där jag bor. Jag ska skumma igenom den igen och fräscha upp kunskaperna lite.


Och i denna soppa är nu Daddy inblandad genom att hans namn finns med i ett mejl till min arbetskommun den 18:e maj, avsänt av Bengt-Göran Söderberg, alias www.medborgajornalister.se

Självklart är det polisanmält, men jag har för länge sedan gett upp hoppet om att de ska börja ta i detta. De där människorna gör nämligen så att de själva anmäler för allt möjligt nonsens och så har polisen då fått en uppfattning om att det bara handlar om falskanmälningar från båda sidor. Den jag pratade med sist gav jag en rungande utskällning eftersom jag anser att det borde vara självklart att man plockar in material och bevisning INNAN man beslutar sig för att avstå att inleda förundersökning.

Precis som Radio Väst gjorde alltså! Så har ju en annan inte fullt med "jurister" omkring sig heller, inte en enda "människorättsadvokat" och det finns det ju gott om på den andra sidan!
Citera
2010-05-29, 18:02
  #280
Avstängd
Berengars avatar
B-G... Alltså ibland får jag för mig att detta är en medveten strategi i vissa sammanhang, man ser till att framstå som ett gäng blåstolliga foliehattar som strör polisanmälningar, JO-anmälningar, oläsbara insändare etc etc kring sig som konfetti, bara för att de vettiga rösterna ska drunkna i det allmänna kacklet. "Jaha, en till sån där..." tänker den överarbetade polisen och sätter in det i en pärm där det får samla damm. Jag håller på att skriva ihop lite punkter så jag blir lite tyst en stund, det ryms bara en tanke åt gången i min skalle, hahaha!
Citera
2010-05-29, 18:08
  #281
Avstängd
severianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
B-G... Alltså ibland får jag för mig att detta är en medveten strategi i vissa sammanhang, man ser till att framstå som ett gäng blåstolliga foliehattar som strör polisanmälningar, JO-anmälningar, oläsbara insändare etc etc kring sig som konfetti, bara för att de vettiga rösterna ska drunkna i det allmänna kacklet. "Jaha, en till sån där..." tänker den överarbetade polisen och sätter in det i en pärm där det får samla damm. Jag håller på att skriva ihop lite punkter så jag blir lite tyst en stund, det ryms bara en tanke åt gången i min skalle, hahaha!

Precis så. Desinformation kallas det i syfte att fritt kunna utöva terror i det tysta!
Citera
2010-05-31, 07:20
  #282
Avstängd
severianos avatar
Uppdatering gjord.
Citera
2010-09-18, 16:11
  #283
Avstängd
severianos avatar
Hej igen alla - det har ju hänt en del sedan sist så jag tänkte att jag skulle uppdatera tråden lite men bara genom att hänvisa till min blogg som f.n. är intressant som en deckare tycker jag. Troll undanbedes dock. Måste jag så sätter jag på granskning på kommentarerna. Och jag undrar fortfarande vart TS Tyfonen tog vägen? Varför lät han bara tråden självdö?
Citera
2010-09-18, 16:27
  #284
Medlem
KiaWs avatar
Lustigt sammanträffande, var inne på din blogg idag och uppdaterade mej, har inte varit där på ett tag....och ja, det ser ut att ha hänt en del med ännu fler inblandade....hur stort ska det bli?
Citera
2010-09-18, 16:28
  #285
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag har inte läst så mycket av denne Ann Johansson utanför FB, men här tycker jag hon är ganska rolig och har i regel (med undantag) rätt. Det är min bedömning av henne. Vad är det egentligen vi diskuterar i den här tråden? såg att det var en väldans massa sidor nu och jag vill inte läsa igenom allt.
Citera
2010-09-18, 17:37
  #286
Avstängd
severianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag har inte läst så mycket av denne Ann Johansson utanför FB, men här tycker jag hon är ganska rolig och har i regel (med undantag) rätt. Det är min bedömning av henne. Vad är det egentligen vi diskuterar i den här tråden? såg att det var en väldans massa sidor nu och jag vill inte läsa igenom allt.


Meningen var ju att hänga ut mig här och bussa antifeministerna på mig då man inte lyckades med at varken få igång fångarnas förtroenderåd, bandidos eller info14.

Tyfonen som startade tråden har ju medgivit att han startade den p.g.a. inspiration från en av dem som förföljt mig i flera år, föreningen Stulen Barndom och hemsidesägaren till feliciasliv.se

Även Daddy drogs ju in och antagligen beroende på att hans kusin Robban Ramstedt hade varit med i den föreningen, så jag fick ju finna mig i att bli uthängd på hans blogg också ett tag och Bengt-Göran Söderberg som jag skriver om är väl ngt slags målvakt för föreningen - det är han som agerat mest på sistone och det var också han som i et av mejlen till min kommun blandade in min "förföljelse" av Daddy, så det finns diariefört.

Just nu har alltså Bengt-Göran Söderberg polisanmält åklagarkammaren i Uddevalla för att man vägrat utfärda besöksförbud med avseende på mig - detta har Bengt-Göran vid upprepade tillfällen försökt få till stånd trots at det alltså är han som terroriserar mig och inte tvärtom. Jag har aldrig träffat människan!

Jag håller på med en liten sammanfattning av alla turer på min blogg, men det tar väl en liten stund. Det handlar i alla fall i grunden om bedrägerier, grov trolöshet mot huvudman, indragna statsbidrag, utredningar hos ekobrott och hos skattemyndigheten.

Tilläggas kan ju också att storbedragaren Bengt-Göran Söderberg också står på valsedlarna för SD i Malmö - visserligen bara som 27:e namn, men ändå!


Artikeln i TTELA: http://ttela.se/start/trollhattan/1....klagarkammaren
__________________
Senast redigerad av severiano 2010-09-18 kl. 17:42.
Citera
2010-09-18, 17:56
  #287
Avstängd
severianos avatar
Och här har jag skrivit ner det som Bengt-Göran har framfört till åklagaren - det som han nu begärt få vidare till tingsrätten samtidigt som han alltså JO-anmält åklagaren:

http://levandeliv.blogspot.com/2010/...g-om-till.html
Citera
2010-09-18, 19:02
  #288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Och här har jag skrivit ner det som Bengt-Göran har framfört till åklagaren - det som han nu begärt få vidare till tingsrätten samtidigt som han alltså JO-anmält åklagaren:

http://levandeliv.blogspot.com/2010/...g-om-till.html

Bengt-Göran har helt fel inställningar till muslimska män. Jag förstår, har detta med tråden att göra?


Angående den jämställdhetsförespråkande kvinnan som föranlett tråden: hon skriver helt öppet att "obegåvade" svenska män ska fråntas sina "privilegier", att det är vad det hela går ut på. Det här är ju en direkt krigsförklaring mot mig personligen. Kan det bli mer direkt? Mer öppet? Mer tydligt? Jag har svårt att se det.

Just nu tjänar jag bra - jämställdheten vill helt enkelt ta de pengar jag tjänar. Helt i linje med vad du skrev i en annan tråd om att det är pengar, pengar, pengar det handlar om. Till svenska kvinnor (och naturligtvis till muslimska män).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback