Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-11, 17:41
  #2293
Medlem
SamuraiBennys avatar
Hur stoppas tåg av graffitti? Bara låta folk klottra, så när det inte finns utrymme längre så får de klottra över varandras verk, kanske blir något "Graffitti-gäng-klans-krig" så de tar ut varandra, så det blir mer av en engångssumma per vandal istället.
Citera
2023-08-11, 19:15
  #2294
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Hur stoppas tåg av graffitti? Bara låta folk klottra, så när det inte finns utrymme längre så får de klottra över varandras verk, kanske blir något "Graffitti-gäng-klans-krig" så de tar ut varandra, så det blir mer av en engångssumma per vandal istället.
Nödbromsen dras i så att de som kör hinner få upp något

Klassas** skulle det stå, inte klassas, i inlägget jag skrev innan..
Citera
2023-08-11, 19:27
  #2295
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Problemet är att färgen flagnar efter några år och då ser det ännu jävligaste ut än om de låtit grafittin vara.
Låter inte så farligt tycker jag, låt den flagna eller köras över då.. men nu menar jag på betongväggar och elskåpen och sådant...

Tror graffiti är olagligt inte för att det ser illa ut i första hand, men kanske för att kunna tvätta bort & begränsa kritik mot media, makthavare osv. det offentliga rummet... Det finns en del som punktsaneras och tvättas bort så att säga, medans annat taggade osv får vara kvar på samma plats..Men eftersom en liten andel ungar och folk är idioter och skriver massa dumt nonsens så bryr jag mig inte ifall det tvättas som det gör... tycker det är bra ibland att slippa se en del.. desto mer skräpar Aftonbladet, Expressen, metro etc ned stadsbilden, tågstationen med sina rubriker etc, rader med reklam... fast det var länge sen jag störde mig på något av det med så, whatever. Åker ju iofs sällan buss eller tåg längre.
__________________
Senast redigerad av Room531 2023-08-11 kl. 19:32.
Citera
2023-08-11, 20:07
  #2296
Medlem
Juristen08s avatar
Jag bara undrar vilken psykisk sjukdom klottrare lider av? För de är riktigt psykiskt störda. Svåra tvångssyndrom?

ALLA hatar dem och deras klotter. Det borde vara skottpengar på dem.
Citera
2023-08-11, 22:48
  #2297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Jag bara undrar vilken psykisk sjukdom klottrare lider av? För de är riktigt psykiskt störda. Svåra tvångssyndrom?

ALLA hatar dem och deras klotter. Det borde vara skottpengar på dem.

Det är väl en hobby bara.
Citera
2023-08-11, 22:52
  #2298
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Klotter menar du nog. Grafitti ser man sällan.
Citera
2023-08-12, 11:24
  #2299
Medlem
Saneringen kostar, inte konsten.
Citera
2023-08-12, 11:59
  #2300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Detta. Vinstmaximera är en del av planen.

Jag har kostat SL mycket pengar genom åren. Faktiskt en bra tröst när man sitter fast i deras eviga trafikproblem.

Klottrat på deras skit hela mitt liv, kommer säkert fortsätta tills jag dör.

Klotter kostar inte, sanering kostar och man måste inte sanera.

OnT: Jävligt värt. Jag betalar nog mer skatt än de flesta luffare här på Flashback. Jag bekostar era komplikationer från övervikt, diabetes och annat skit. Mitt klotter är en droppe i havet.
Man måste inte klottra heller.
Citera
2023-08-12, 12:03
  #2301
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Det som stör mig mest är avgaserna från sprayen
Citera
2023-08-12, 12:09
  #2302
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Man måste inte klottra heller.
Förstås. Det är en hobby & livsstil som så mycket annat.
Citera
2023-08-13, 23:07
  #2303
Medlem
Såg detta klipp som gjorde mig förbannad.

https://www.youtube.com/watch?v=S931SkhLKZs

Jag tycker att om man känner till vilka som håller på att förstöra såhär så föreslår jag att man lämnar in ett anonymt tips till polisen.
Citera
2023-08-15, 09:14
  #2304
Medlem
Dylans avatar
Det finns ett mycket enkelt och effektivt sätt att stoppa klotter, som samhället tyvärr är alldeles för PK för att anamma: Första gången en klottrare blir tagen klipper man av tummarna på fanskapet. Lyckas idioten trots allt fortsätta hantera sprayburkar och blir tagen igen hugger man av båda händerna. Skulle den värdelösa undermänniskan på något oupptänkligt sätt sedan bli tagen klottrandes igen så hugger man helt sonika av huvudet. Skickar man ut patruller på gatan som upprätthåller denna ordning är problemet snart löst för alltid. Ingen annan än de mest förståndshandikappade fanskap skulle våga gå runt med en sprayburk. Jag skulle anmäla mig frivilligt till en sådan patrull utan att ens få betalt, och jag är nog inte den enda. Jag önskar alltid död åt gärningsmannen om jag ser klotter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback