2003-12-12, 19:19
Medlem
Hercule Poirots avatar
De flesta som gör lumpen plockar ju med sig saker hem...

Detta fick jag med mig:

12 par kalsonger
2 par stålgrå strumpor
1 par idrottsshorts (De där tajta..fick med dem av misstag )
3 st 90-skjortor
1 handuk
1 armbindel
2 littreringar
2 t-shirtar
2 st kronans-skedar

Hade jag gjort lumpen igen hade jag snott mer...

Fyll på med era listor!
Citera
2003-12-12, 19:24
Medlem
M59 kängor (snygg sko, som dessutom är skön att gå långt i)
M90-vinterkängor (Har jag gått in ett par kängor ordentligt så är de mina.)

Några par stålgrå.
Citera
2003-12-12, 19:24
Medlem
johanbtks avatar
Går det inte att arrangera ett rån under en övning med lös ammunition?
Säg att man känner någon som är beredd att mitt under övningen "råna" en på ens vapen?
Citera
2003-12-12, 19:37
Bannlyst
Ett par röv-dildosar och ett raffsett. annars mest skit!
Citera
2003-12-12, 19:46
Awaiting Email Confirmation
Cold dead handss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Går det inte att arrangera ett rån under en övning med lös ammunition?
Säg att man känner någon som är beredd att mitt under övningen "råna" en på ens vapen?

Har testats. Gick inte så bra har jag för mig. Polisen redde upp härvan.
Citera
2003-12-12, 20:22
Medlem
Det fattar man ju att det är försvaret som startat den här tråden för att reda ut vilka som snott saker under lumpen. Men också jag fick väl med mig lite kläder men det borde ju vara löneförmån med tanke på den usla förtjänsten.
Vet en som snodde ett helt paket med sprängdeg, undra just vad han gjorde med det sedan?
Citera
2003-12-12, 20:27
Bannlyst
En otrolig massa tejp, skoputsningsgrejer och andra förbrukningsgrejer. Hade det ju ändå i mitt skåp.

Ett par fina böcker fick jag också med mig, bla fångreglementet. Och ett KSP-band som jag ibland ångrar att jag inte tog ammunition till. Men å andra sidan kanske det inte är så smart att ha en massa skarpt hemma.

En del snodde ju en massa lakan och grejer. Knappast att jag vill sova i en massa urtvättade uråldriga lakan mer efter att ha gjort det under lumpen... lika dant med kalsonger, det köper jag hellre egna.

En polare fick ett par kängor eftersom han inte hade några andra skor med sig vid muck, en annan fick behålla sina eftersom han hade så konstiga fötter att ingen annan kunde ha de kängorna efter honom...
Citera
2003-12-12, 20:32
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runars vän
Det fattar man ju att det är försvaret som startat den här tråden för att reda ut vilka som snott saker under lumpen. Men också jag fick väl med mig lite kläder men det borde ju vara löneförmån med tanke på den usla förtjänsten.
Vet en som snodde ett helt paket med sprängdeg, undra just vad han gjorde med det sedan?

jo men förmodligen....inte direkt troligt va?
Snodde själv en massa ammo och en handgranat som en polare och jag sprängde i skogen..stod i tidningen sen
Citera
2003-12-12, 20:34
Medlem
GreenManalishis avatar
En bok från regementsbiblioteket
Citera
2003-12-12, 20:49
Medlem
La Chapones avatar
Inget, har inte gjort lumpen än.
Citera
2003-12-12, 23:29
Awaiting Email Confirmation
Det där med lumpenkallingar ja. Jag tror ingen skulle vilja köpa ett par begagnade kallingar på UFF som en person använt tidigare. Ändå stjäls kronans kallingar, och de har ju används av massor med olika personer innan. Märkligt.

Jag tror det är en slags trofé-samlargrej.
Citera
2003-12-12, 23:55
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maratonmannen
Det där med lumpenkallingar ja. Jag tror ingen skulle vilja köpa ett par begagnade kallingar på UFF som en person använt tidigare. Ändå stjäls kronans kallingar, och de har ju används av massor med olika personer innan. Märkligt.

Jag tror det är en slags trofé-samlargrej.

Jag snodde en 10-15 kallingar under min värnplikt, tillsammans med, uhm, lite andra grejor

Sedan att dom vandrat runt mer än BB-Linda på sommarkollo bryr jag mig inte riktigt om.. Det är ju inte direkt någon risk för skabb iaf.
Mina första par är nu redigt slitna, men jag har funnit en kontakt som köper nya åt mig för 30;-/par. Kronans kallingar står helt enkelt utan konkurrens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in