2008-05-25, 23:28
Medlem
Hej!

Ja som rubriken, är Flugger färg bra om man jämför dom med t ex Beckers och Nordsjö? Jag fick nämligen ett erbjudande om 20% rabatt på just Fluggers produkter.
Citera
2008-05-25, 23:35
Medlem
buffalos avatar
Jag har målat en del med Flügger, och jag är nöjd med deras produkter.

Du behöver inte oroa dig om du köper från flügger, jag vet att många målare gör det, och det får väl ses lite som en kvalitetsstämpel.
Citera
2008-05-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Jag har målat en del med Flügger, och jag är nöjd med deras produkter.

Du behöver inte oroa dig om du köper från flügger, jag vet att många målare gör det, och det får väl ses lite som en kvalitetsstämpel.

Ok tack!
Citera
2008-05-26, 00:12
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenozalle
Hej!

Ja som rubriken, är Flugger färg bra om man jämför dom med t ex Beckers och Nordsjö? Jag fick nämligen ett erbjudande om 20% rabatt på just Fluggers produkter.
I stora drag är det flesta leverantörer lika (Flügger, Nordsjö, Beckers). Så om du får 20% är det helt klart värt det.
Får jag fråga vad du ska måla, då vissa flügger produkter är "sämre" på vissa områden.
Citera
2008-05-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
I stora drag är det flesta leverantörer lika (Flügger, Nordsjö, Beckers). Så om du får 20% är det helt klart värt det.
Får jag fråga vad du ska måla, då vissa flügger produkter är "sämre" på vissa områden.

Vanliga inomhusväggar. Kanske ngn trälist men inget utöver detta.
Citera
2008-05-26, 17:18
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenozalle
Vanliga inomhusväggar. Kanske ngn trälist men inget utöver detta.
Jag har målat med deras "standard"-färg för inomhusbruk, och den funkade helt perfekt. Väldigt trevlig färg att stryka med.
Citera
2008-05-26, 23:03
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Jag har målat med deras "standard"-färg för inomhusbruk, och den funkade helt perfekt. Väldigt trevlig färg att stryka med.
Strykningen är en sak man det som jag tycker är viktigast är ju glansen.
Nordsjö släpper snart sin nya "Inova-kollektion" med ny förbättrad underglans, den ska bli sjuk kul att testa och se resultatet.
Citera
2008-05-26, 23:08
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Strykningen är en sak man det som jag tycker är viktigast är ju glansen.
Nordsjö släpper snart sin nya "Inova-kollektion" med ny förbättrad underglans, den ska bli sjuk kul att testa och se resultatet.

Du är målare antar jag? Eller designer eller liknande som jobbar med färger..
Som vanlig svensson har jag svårt att uppbåda den entusiasmen över en ny färgkollektion, som jag inte ens visste skulle komma iofs

För oss vanliga dödliga tror jag att det är hugget som stucket vilken färg man väljer av de större etablerade märkena..
Citera
2008-05-26, 23:16
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Du är målare antar jag? Eller designer eller liknande som jobbar med färger..
Som vanlig svensson har jag svårt att uppbåda den entusiasmen över en ny färgkollektion, som jag inte ens visste skulle komma iofs

För oss vanliga dödliga tror jag att det är hugget som stucket vilken färg man väljer av de större etablerade märkena..
Jobbar i måleributik.
Mycket sant, men jag måste påpeka att i detta sammanhanget är skillnaden ganska stor. Visst, jag tror inte medel svensson bryr sig. Men de som har koll på dessa grejer tycker det är grymt.
Citera
2008-05-27, 20:04
Medlem
Snurrens avatar
Små provburkar

När vi skulle måla om hemma så köpte vi massor med provburkar av olika kulörer på Flügger, det var jättebra. Så målar man en bit på väggen och kollar i olika ljusförhållanden.
Citera
2008-05-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
När vi skulle måla om hemma så köpte vi massor med provburkar av olika kulörer på Flügger, det var jättebra. Så målar man en bit på väggen och kollar i olika ljusförhållanden.

Och färger gör sig ju som sagt helt olika på t.ex 1 m² eller 20m². Det är därför man rekommenderar en annan nyans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in