• 1
  • 2
2008-05-23, 17:21
Medlem
Mitt band med ny demo! Lyssna på alla fyra låtar, nyinspelat och bra

http://www.ubetoo.com/TopSongs.taf?_SongId=2858

Kommentarer?
Senast redigerad av Murkla 2008-05-23 kl. 17:29.
Citera
2008-05-23, 17:44
Bannlyst
Ser helt klart potential i det här! Er sångerska har en väldigt bra röst, den får hon ta vara på! Ibland känns det som om sången tar lite för stor plats, och gitarrerna inte är lika närvarande, vilket är synd.
Men annars riktigt bra sound, favoriten var "Show Me"
Citera
2008-05-23, 19:01
Medlem
Fargoths avatar
Ganska tråkigt faktiskt.
Citera
2008-05-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Ganska tråkigt faktiskt.
Konstruktivt är alltid bra. Vad är det som är tråkigt?
Citera
2008-05-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurgerDude
Ser helt klart potential i det här! Er sångerska har en väldigt bra röst, den får hon ta vara på! Ibland känns det som om sången tar lite för stor plats, och gitarrerna inte är lika närvarande, vilket är synd.
Men annars riktigt bra sound, favoriten var "Show Me"
Tackar Vi tar allt som sägs till disskussion så kritik är bra.
Citera
2008-05-23, 19:27
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murkla
Konstruktivt är alltid bra. Vad är det som är tråkigt?

Känns uttjatad med en kvinnlig sångare till sådan musik. Det känns också som att ni inte kan bestämma er för vad ni ska spela och då blir det lite allt möjligt.
Citera
2008-05-23, 19:45
Medlem
BratBashers avatar
Grymt!

Väldigt fin röst bra produktion bra lvls. Väldigt bra fina små detaljer lite här och där som gör det lite intresantare lite av känslan att man inte hör allt på första lyssningen.

Har några små tankar bara och det e i riffet runt 1:27 känns det som att nått e lite väl hårt panorerat i vänster lur kan inte riktigt sätta fingret på det som att det ligger ett spår som e klippt/fadat lite väl hårt så tyngden faller över. Och den sen andra när ni drar gång igen vid 3:34 kommer inte riktigt den där punshen som man bara väntar lite på där crashen känns fadad.

över lag väldigt bra hoppas inte ni tycker jag bara snackat skit utan kanske förstår vad jag menar. och som sagt personlig åsikt men har bara lyssnat en gång men det blir fler

kanske ska lägga till att jag bara lyssnat på break the chain så om ni vill kan jag lyssna på de andra och lägga komentar, eller a lyssna kommer jag göra ändå
Citera
2008-05-23, 19:56
Medlem
SnuFFs avatar
låter precis som within temptation.
Min ex-flickvän älskar dom.. Kan du gissa hur mycket jag hatar dom

Nej, men ni är duktiga. Men det är verkligen inte min typ utav metal.
Citera
2008-05-23, 20:06
Medlem
felstavadds avatar
felpost, förlåt.
Citera
2008-05-26, 21:57
Medlem
Fan va grymt! Bästa jag hört på länge!
Citera
2008-05-26, 21:59
Bannlyst
För det första JÄVLIGT grym produktion. Låter riktigt professionellt. Och som musiker är ni alldeles ypperliga. Dock är inte Nightwishgenren min kopp te tyvärr, men lycka till ändå.
Citera
2008-05-27, 05:15
Medlem
Krafses avatar
Låter väl okej, är inte min smak heller men visst var det ganska skön musik ändå! Lite lugnare sådär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in