• 1
  • 2
2008-05-11, 22:38
Bannlyst
Jag har blivit väldigt förvånad att det inte har funnits en sådan här tråd innan, så varför inte starta en?

Glöm inte motiveringar!

Jag kan börja:
Nokia N95 8GB därför att den inte är stor o klumpig och seg som t ex andra mobiler med liknande funktioner i. Den har enormt mycket minne och är betydligt mycket snyggare än den andra N95:an.
Citera
2008-05-11, 22:58
Medlem
raddicals avatar
klumpig?

Tycker du att N95 inte är klumpig?.. vilken planet lever du på

Nä till det seriösa.

Sony ericsson W960: Väljer denna mobil eftersom den är snygg, bra med minne för musik och film, den har touch screen och frammförallt: Jag äger en
Citera
2008-05-11, 23:01
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag är också intresserad eftersom jag ska byta telefon. Jag har idag en Nokia N71 som jag väl är hyfsat nöjd med, men ändå inte helt nöjd. Kan inte riktigt säga vad som inte är bra, men det är ingen telefon som höjer sig över mängden... Jag vill ha en telefon som är vikbar och dessutom vill jag inte att det ska vara för liten eftersom jag pratar mycket i telefon och vill "ha något att hålla i". Har ni några bra förslag?
Citera
2008-05-11, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Tycker du att N95 inte är klumpig?.. vilken planet lever du på

Nä till det seriösa.

Sony ericsson W960: Väljer denna mobil eftersom den är snygg, bra med minne för musik och film, den har touch screen och frammförallt: Jag äger en

HAHA! N95 är ju dock inte mer klumpig än din fattiga W960i

Svara ärligt nu: Har du ens, någon gång, hållt och tryckt och lyssnat på musik och tittat på film och sms:at och ringt med en Nokia N95:a?
Senast redigerad av Heinze 2008-05-12 kl. 22:31.
Citera
2008-05-11, 23:13
Medlem
raddicals avatar
Nej det har jag faktiskt inte, eller jo, hållt i en har jag. på the phonehouse >.<

tycker förövrigt att se är bättre än nokia på dom flesta punkterna.

men iaf, lite ont här nu. carl. villka krav på mobiltelfeonen har du?..
Citera
2008-05-11, 23:19
Medlem
N95 - första modellen, ett plus är att du kan ha minneskort i den, vilket du inte kan ha i N95 8GB

Inbyggd GPS är suveränt, och kameran är mycket bra. Mobilen är även lätt att jobba med, och det finns massor av trevliga program till den. WLAN är också mycket smidigt.
Senast redigerad av MerBlues 2008-05-11 kl. 23:22.
Citera
2008-05-11, 23:19
Bannlyst
Se är överlägset bäst på nästan allt och det vet du att jag också tycker, men N95 är något speciellt!

Carl, som sagt, vilka speciefikationer vill du ha?
Citera
2008-05-11, 23:26
Bannlyst
Htc

HTC Touch Cruise.
Har den nu sjukt nöjd.
Tryckte i ett 8 Gig minneskort och sen är den komplett.
Ok, ingen 5 mpx, men dom bilder jag tar med mobilen stannar endå där.
Blir kul och se innan första iPhone inlägget i denna tråd kommer.
N95 Har jag inte mkt för, av den enkla anledningen att de inte har Touch screen.
Har man haft de byter man aldrig bort de.
Citera
2008-05-11, 23:30
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobas_fyran
Se är överlägset bäst på nästan allt och det vet du att jag också tycker, men N95 är något speciellt!

Carl, som sagt, vilka speciefikationer vill du ha?
I mitt fall är det ganska enkelt att förklara eftersom jag använder telefonen som just telefon...

* vikbar (ett krav)
* bra menyer + knappar
* bra passningstid/samtalstid

Sedan gör det inget om kamera och MP3-funktioner är bra, men det är inte det viktiga för mig.
Citera
2008-05-11, 23:51
Medlem
TheCazes avatar
N95 8GB dimensions
* Weight: 128 g
* Length(max): 99 mm
* Width(max): 53 mm
* Thickness(max): 21 mm

W960i demensions
* Weight: 119 g
* Length(max): 109 mm
* Width(max): 55 mm
* Thickness(max): 16 mm

Jag tycker N95 är klumpigare än W960i.
Sen så är Nokia´s knappar på N95 så många och nära varandra, knapparna under displayen.

http://farm2.static.flickr.com/1433/...6daa6799_o.png
Citera
2008-05-11, 23:55
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobas_fyran
Jag har blivit väldigt förvånad att det inte har funnits en sådan här tråd innan, så varför inte starta en?

Glöm inte motiveringar!

Jag kan börja:
Nokia N95 8GB därför att den inte är stor o klumpig och seg som t ex andra mobiler med liknande funktioner i. Den har enormt mycket minne och är betydligt mycket snyggare än den andra N95:an.

håller med, + för snabba menyer jämfört med N73an.
Har egentligen allt.

Möjligtvis var jag lite skeptisk till fotovisningen i början, och videon man filmar om man ska skicka via MMS, verkar ju vara sömre än den i Nokia 6681an som ex. VARFÖR e d så ?
Citera
2008-05-11, 23:57
Medlem
raddicals avatar
Ett stort tack till Thecaze som har stärkt mitt påstående att N95 är klumpigare

Carl du kanske borde spana in Se W980 som borde lanseras snart, en skön musikmobil med hyffsad kamera, att den är snygg är ju ett pluss med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in