• 1
  • 2
2008-04-14, 17:48
Medlem
West-ens avatar
Tänkte starta en ny tråd eftersom jag behöver akut hjälp, jag kommer helt enkelt inte åt google/altavista/hotmail/osv, och för tillfället är det av största vikt att jag gör det. Kommer varken åt från firefox eller IE från den här datorn i det här nätverket.
Hur felsöker man det här?
Finns det något program som kan visa var det går fel?
(Google verkar vara ett undantag för sidan kommer jag åt, söka går dock inte, den står bara och laddar för evigt)
Saker jag redan försökt med inkluderar:
* Reboot (duh)
* Reboot av router, samt nätverksdosa
* Ominstallation av firefox
* Av/Påslagning av antivirus
* Inställningar i router
Senast redigerad av West-en 2008-04-14 kl. 17:52.
Citera
2008-04-14, 18:01
Medlem
har du testat starta om datorn? om du har har du testat kan du inaktevera internet och sen aktever om inte det heller funkar starta om rauter.

du kan ju börja med det om du inte har gjort det...
Citera
2008-04-14, 18:12
Medlem
efter en enkel googling hitta jag detta. http://forums.animesuki.com/showthread.php?t=41596

vet inte om det hjälper dig nämnvärt då jag inte läste hela tråden o summa sumarum var
Citera
2008-04-14, 18:44
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0sty
efter en enkel googling hitta jag detta. http://forums.animesuki.com/showthread.php?t=41596

vet inte om det hjälper dig nämnvärt då jag inte läste hela tråden o summa sumarum var
Tack så mycket för länken!
Ironiskt nog var ju inte den enkla googlingen genomförbar för min dator, jag tackar för din assistans! Låter ju precis som mig, mininova och TPB går inte heller att nå faktiskt, så jag slänger väl iväg internet på obestämd framtid.
EDIT: Nej...
Senast redigerad av West-en 2008-04-14 kl. 19:35.
Citera
2008-04-14, 19:48
Medlem
West-ens avatar
Vi skiljer oss på en punkt, länken och jag.
Citat:
But in anycase, still doesn't work with telnet. It says it can't connect (could not open a connection to host on port 80: connection failed) for the sites that don't work. I know telnet works though, because for sites such as animesuki it shows a blank screen.
Jag kan telnetta de sidor som inte fungerar för mig.
Citera
2008-04-14, 19:53
Medlem
Ajss avatar
http://www.ievi.net/ Funkar det via den?
Citera
2008-04-14, 20:48
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
http://www.ievi.net/ Funkar det via den?
Kom åt sidan nu, och jag det går.
Kan googla via den, så tack för den!
Men varför kan jag ej googla annars?
Citera
2008-04-14, 20:54
Medlem
Fryers avatar
Jag hade liknande problem, kunde inte komma in på vissa sidor (typ "sidan kan inte visas" etc...). Detta löste jag genom en slump då jag var tvungen att reseta routern. (med reseta menar jag att man skall trycka i den lilla infällda knappen på baksidan av modemet/routern)
Citera
2008-04-14, 21:09
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Jag hade liknande problem, kunde inte komma in på vissa sidor (typ "sidan kan inte visas" etc...). Detta löste jag genom en slump då jag var tvungen att reseta routern. (med reseta menar jag att man skall trycka i den lilla infällda knappen på baksidan av modemet/routern)
Testade just att återställa fabriksinställningar och ställa in den igen.
Som väntat, fungerade det inte.
Jag blir snart galen!
Visst, ievi.net ger mig tillgång till google-sökningar, men det går segt, och jag vill ju gärna lösa problemet.
Citera
2008-04-14, 21:22
Medlem
Jag har samma problem. Fixade ny dator och allt fungerade tills nyligen då jag har exakt samma problem som du. Ska testa nytt nätverkskort för det fungerar att gå in på dom sidorna via andra datorer i samma anslutning :/
Citera
2008-04-15, 19:12
Medlem
West-ens avatar
Fungerar nu!
Jag har inte gjort någonting sen igår, och det har inte fungerat idag heller, fram tills några minuter sedan då jag testade att googla igen och sökresultaten kom fram.
Överlycklig besökte jag TPB, Altavista, Hotmail samt Ebay och alla fungerade!
Råder väl andra att helt enkelt vänta, eftersom det inte verkar fungera på annat sätt.
Citera
2008-05-06, 21:52
Medlem
West-ens avatar
Nej, jag måste ta och bumpa den här tråden, då jag fortfarande inte löst det!
Det återkom som sagt bara några minuter efter jag postat det där inlägget och har pågått sen dess.
Jag kan meddela att jag tom har köpt en ny router. Ingen skillnad!
När routern kopplades in fungerade det i 20 minuter ungefär, sen samma fel.
Nu fungerar det igen om jag stänger ner alla webbläsare och nedladdningsklienter (msn får vara igång) och reparerar anslutningen, spelar ingen roll om det är trådlöst eller kablad.
Då får jag ett fungerande google i ungefär 2 minuter.
Jag har genomsökt datorn efter virus med uppdaterat NOD32 ett antal gånger, samt nyss två gånger med reboot emellan, med Ad-Aware.
Det försvinner inte!
Finns det någon sista åtgärd förutom formatering?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in