• 1
  • 2
2008-04-12, 20:12
Medlem
Hej jag har ett stort problem jag har råkat inaktever min användare med behörighet på min bärbara Jag har ett till konto men med begränsad behöriget (kan nästan inte göra nånting med den). Jag har letat efter svar och tästat många olika allternativ, men ingent har fungerat ännu. Jag har tästat med två olika boot skivor men datorn värkar inte villja låta mig starta med dom. Jag har också tästat med olika "net user" komandon i dos men det står "Systemfel 5 har uppstått.
Åtkomst nekad." eller "Åtkomst nekad" Nån som kan hjälpa?
Citera
2008-04-12, 20:25
Medlem
Zimlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
Hej jag har ett stort problem jag har råkat inaktever min användare med behörighet på min bärbara Jag har ett till konto men med begränsad behöriget (kan nästan inte göra nånting med den). Jag har letat efter svar och tästat många olika allternativ, men ingent har fungerat ännu. Jag har tästat med två olika boot skivor men datorn värkar inte villja låta mig starta med dom. Jag har också tästat med olika "net user" komandon i dos men det står "Systemfel 5 har uppstått.
Åtkomst nekad." eller "Åtkomst nekad" Nån som kan hjälpa?

Ett alternativ är ju att köra en Bruteforce för att få fram lösenordet, annars så finns det ju ominstallation me, fast de är ju inte så himmla kul kanske
Citera
2008-04-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimly
Ett alternativ är ju att köra en Bruteforce för att få fram lösenordet, annars så finns det ju ominstallation me, fast de är ju inte så himmla kul kanske

Ok två fråger

1.Vad är det för Bruteforce jag ska använda då?
2. (om inte Bruteforce funkar) Hur kan jag göra en ominstallation när inte boot skivan fungerar?
Citera
2008-04-12, 20:36
Medlem
Trio66s avatar
Ladda ner en bootcd och återställ lösenordet.
Citera
2008-04-12, 20:42
Medlem
Men jag har 2 boot skivor en med windows xp i dos och en Ubuntu boot skiva. båda fungerar i min stationära dator men i min bärbara reagerar den inte på att dom är i. Jag vet inte om datorn kanske är instäld så den inte ska ta imot boot skivor. Nån som vet om det finns nån sån instälnig och om det gör det går det att ändra på?
Senast redigerad av timpan8 2008-04-12 kl. 21:19.
Citera
2008-04-12, 21:41
Medlem
m0ss avatar
Med programmet Passwordchanger som du bootar från cd eller diskett så kan du ge tillbaka användaren admin rättigheterna.
Citera
2008-04-12, 21:43
Medlem
sebnies avatar
tryck F8 när datorn startar... du måste trycka i precis rätt ögonblick, så "hamra" på F8.. Den ska tryckas ner strax innan XP-logon med laddamätaren kommer upp.

Välj felsäkert läge
Gå in som Administrator eller Administratör
sedan så kan du ändra lösenordet på din riktiga användare

Administrator/Administratörskontot brukar vara utan lösenord...
Citera
2008-04-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
tryck F8 när datorn startar... du måste trycka i precis rätt ögonblick, så "hamra" på F8.. Den ska tryckas ner strax innan XP-logon med laddamätaren kommer upp.

Välj felsäkert läge
Gå in som Administrator eller Administratör
sedan så kan du ändra lösenordet på din riktiga användare

Administrator/Administratörskontot brukar vara utan lösenord...

Problemet är att administatörs konot är det ändrat lösen på och jag har inte lösen till den . Skulle behöva få datorn att starta upp med boot skivan för att fåtag på lösenordet eller nått annat sätt. nån som kan ge förslag på hu jag ska göra??

(felsäkertläge kommer jag inte in på för det är bara administratörs kontot som ligger där och det är det lösenordet som jag letar efter)
Citera
2008-04-12, 21:56
Medlem
sebnies avatar
det finns 2 typer av administratör.
Ett administratörskonto som är det du har problem med lösenordet till. Det är kallat för ett visst namn.

Sedan finns det ett konto som HETER Administatör eller Administator. Det är BARA åtkomligt från felsäkert läge... (Prova med F8 och hamra med fingret. Räcker inte att hålla ner utan man måste trycka hela tiden)

Du kan också prova med CTRL+ALT+DEL+DEL vid inloggningsskärmen, skriv sedan Administratör eller Administator (prova båda) och tomt lösenord och prova...

Vissa XP-datorer säger att kontot är spärrat (för att det är bara åtkomligt från felsäkert läge). Vissa XP gömmer bara kontot och därför kan man använda den manuella inloggningen.
Citera
2008-04-12, 21:57
Medlem
aleph0s avatar
Jag rekommenderar firewirehacket.
http://www.storm.net.nz/projects/16
Det fixar problemet på 5 sekunder.
Citera
2008-04-12, 22:03
Medlem
tjålad laptop? :P
Citera
2008-04-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
det finns 2 typer av administratör.
Ett administratörskonto som är det du har problem med lösenordet till. Det är kallat för ett visst namn.

Sedan finns det ett konto som HETER Administatör eller Administator. Det är BARA åtkomligt från felsäkert läge... (Prova med F8 och hamra med fingret. Räcker inte att hålla ner utan man måste trycka hela tiden)

Du kan också prova med CTRL+ALT+DEL+DEL vid inloggningsskärmen, skriv sedan Administratör eller Administator (prova båda) och tomt lösenord och prova...

Vissa XP-datorer säger att kontot är spärrat (för att det är bara åtkomligt från felsäkert läge). Vissa XP gömmer bara kontot och därför kan man använda den manuella inloggningen.

ok kanske var lite otydlig men det är admin kontot med villket namn som hälst jag råkade inaktever och det riktiga "Administratör" kontot som det är byt lösen på som jag inte har
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in