• 1
  • 2
2008-04-10, 11:15
Medlem
Ok, den här tråden hör kanske hemma i "övriga droger" - delen, men eftersom jag avgiftar mig från opiater postar jag den här istället. Mod får flytta om ni anser att den bör ligga under övriga droger.

Jag håller på att avgifta mig från kodein och har ett nedtrappningsschema som hittills har fungerat bra. Planen är att i slutet av schemat (när jag tar typ 2 tabletter per dag) ta benso vid behov för att kunna sova och äta normalt (jag vet att jag vid avgiftningar får stora problem med både sömnlöshet och aptitlöshet, och de upphör inte förrän efter flera månader, så jag tänkte försöka undvika det så gott det går).

Så min fråga är alltså: vilken benso är bäst vid opiatavgiftning? Min chansning är diazepam, men det kanske finns någon därute med bättre erfarenheter än jag. Jag har absolut inte tänkt missbruka benson utan bara ta den i absoluta nödfall (om jag verkligen inte KAN sova etc) så jag vill inte veta vilken man blir mest flummig på (det vet jag redan ) utan bara vilken som lindrar mest när man lider av sömnlöshet etc under/efter en opiatavgiftning.

Mvh
/marilyn
Citera
2008-04-10, 15:24
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Ok, den här tråden hör kanske hemma i "övriga droger" - delen, men eftersom jag avgiftar mig från opiater postar jag den här istället. Mod får flytta om ni anser att den bör ligga under övriga droger.

Jag håller på att avgifta mig från kodein och har ett nedtrappningsschema som hittills har fungerat bra. Planen är att i slutet av schemat (när jag tar typ 2 tabletter per dag) ta benso vid behov för att kunna sova och äta normalt (jag vet att jag vid avgiftningar får stora problem med både sömnlöshet och aptitlöshet, och de upphör inte förrän efter flera månader, så jag tänkte försöka undvika det så gott det går).

Så min fråga är alltså: vilken benso är bäst vid opiatavgiftning? Min chansning är diazepam, men det kanske finns någon därute med bättre erfarenheter än jag. Jag har absolut inte tänkt missbruka benson utan bara ta den i absoluta nödfall (om jag verkligen inte KAN sova etc) så jag vill inte veta vilken man blir mest flummig på (det vet jag redan ) utan bara vilken som lindrar mest när man lider av sömnlöshet etc under/efter en opiatavgiftning.

Mvh
/marilyn

Jag tog 15mg sobril för att kunna äta och sedan en imovane för stt sova ett par timmar och var jag verkligen trött på allt så tog jag 5-10mg Nitrazepam. Detta var först efter de tre hemska veckorna efter ett missbruk av oxy och hydro! Lycka till
Citera
2008-04-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Jag tog 15mg sobril för att kunna äta och sedan en imovane för stt sova ett par timmar och var jag verkligen trött på allt så tog jag 5-10mg Nitrazepam. Detta var först efter de tre hemska veckorna efter ett missbruk av oxy och hydro! Lycka till
Tack! Funderar på att ta diazepam dagtid vid behov (absolut inte några mängder, kanske 5-10 mg när det är som värst) och någon starkare benso vid sovdags. Jag hoppas det lyckas, är less på att slänga pengar i sjön när jag ändå inte får någon effekt pga tolerans...

Mvh
/marilyn
Citera
2008-04-10, 19:08
Bannlyst
Jag har tyvärr inget svar på din fråga (så jag borde väl egentligen inte skriva i tråden öht, sorry! ) men jag har en fråga: Hur mycket kodein har du tagit, och hur länge?

Du behöver ju inte svara om du inte vill, jag är bara lite nyfiken.

Jag hoppas det går bra för dig att trappa ner, och att du slipper må allt för jävligt!

Lycka till!
Citera
2008-04-10, 19:16
Medlem
fentssons avatar
Tänkte även tipsa om ett alternativ om srni!

Om du äter remeron under ett tag så sover du som en gris och blir hungrig som en med! Kanske ett bra tips då dessa buverkningar kommer kraftigt från första tabletten, och med en minimal dos ca 7.5-15mg per kväll så kan du äta och sova hur bra som helst!

Detta funkade finnt vid min at från oxy och hydro!
Citera
2008-04-10, 19:21
Medlem
Stämmer bra

Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Tänkte även tipsa om ett alternativ om srni!

Om du äter remeron under ett tag så sover du som en gris och blir hungrig som en med! Kanske ett bra tips då dessa buverkningar kommer kraftigt från första tabletten, och med en minimal dos ca 7.5-15mg per kväll så kan du äta och sova hur bra som helst!

Detta funkade finnt vid min at från oxy och hydro!

Testat nästan samtliga SSRI på marknaden samt SNRI, remeron var den enda som fungerade, lade dock av efter 15 kg:s uppgång och har nu nomalt bmi :>
Citera
2008-04-10, 19:44
Medlem
SinCitys avatar
Bäst benso är lite individuellt, själv tycker jag att diazepam är bra då den är muskelavslappnande och långtidsverkande fast med ett snabbt tillslag. En kombo av Xanor och Stesolid/Valium är överlägsen i sammanhanget tycker jag, fast man får ju anpassa dosen därefter typ 0,25-0,5mg alprazolam och 5-10mg diazepam kanske räcker bra om man inte har någon bensotollerans, det känner och vet du bäst själv antar jag...Vill man vara säker på att få sova så är Halcion(triazolam) det säkraste kortet.

Ett litet tips som funkat för mig är Kratom vid tillfällen när man har något man måste göra, typ handla mat, äta, hålla färgen osv. Nackdelarna är att Kratom är relativt dyrt, kan vara svårt att få tag på bra/rätt kvalitet om man inte vet vad man ska ha för sort mm samt att det inte fungerar för alla, men annars är det en substans som för mig har lindrat illamående, frossor, ångest, svettningar, rastlöshet mm. Fördelarna är att det är lagligt, lättillgängligt, effektivt för många samt att substansen i sig inte ger någon speciell AT vid nån veckas bruk. Sedan är den enligt alla de källor jag hitta iaf omöjlig att överdosera med farlig utgång(om man inte är allergisk eller nåt, men det har jag inte läst att någon varit hittills) då man vomerar innan man fått i sig så pass stora mängder som krävs för OD. Biverkningarna verkar inträda först vid långtidsbruk om flera år och har upptäckts i Thailand bland dagliganvändare som tuggar färska blad ständigt och har då varit mörkare hudpigment(antagligen från något ämne i bladen och inte någon alkaloid som extraherats och det är ju främst extraktet man köper), lätt för att falla i gråt vid abrupt avslutat intag, frossor, svettningar, värk, illamående mm. men detta är som sagt inträdande biverkningar vid långtidsbruk...

Jag brukar själv köra på små mängder Subutex eller Temgesic i några dagar om jag använt andra opiater någon dag för länge i sträck, det räcker med typ 3-4 dagar numer så blir jag kass tyvärr, så jag försöker hålla 1-2 dagar sedan uppehåll på minst 4 dagar, men man misslyckas ju ibland. När jag kör en antagonist så väntar jag så lång tid som möjligt, då absen blir för dryga för andra substitut, och man måste ha i sig mat, ut och röra sig lite mm. Jag drabbas inte av någon abstinens av de små mängder Buprenorfin som krävs för att jag skall hålla mig kry. Oftast räcker det med typ 0,5-1mg/24-36h om jag intar det nasalt och jag tar det så sällan som möjligt då. Använder det inte mer än 4-5 dagar max dock, om det nu gör så att jag slipper abs från denna substansen, det vet jag inte? Sedan har jag å andra sidan aldrig upplevt något rus på Buprenorfin och tog en S8 under 12h vid första tillfället och det enda som hände var att jag blev lite gladare, piggare mm, men inte som vissa reagerar på typ 1mg eller så...

Ett annat läkemedel som brukar användas flitigt på avgiftningar är Dexofen. Det används för alla från heroinister till tralala-människor(eller vad Aftonbladet kallade tramadol). Dock så vet jag inte hur lämpligt det är att kombinera med t ex benso. Att alkohol och Dexofen är = med livsfarligt är ju allmänt känt, men hur det är med bensen vet jag inte, men försiktighet bör säkerligen iaktas. Fördelarna är att det är relativt effektivt samt ofta billigt.

Sedan finns ju Catapressan att tillgå och det används ju för just opiatabstinens, men mina erfarenheter av detta medel var mest att jag blev svagare och knappt kom ur soffan, dock lindrades hjärtklappet, frossorna och svettningarna ganska bra. Det kan helt klart vara värt att kika på iaf, minns att det var en tråd uppe bara för nån vecka sedan om Catapressan.

Får man inte sova på benso(eller semibenso typ Imovane) så är den sista utvägen att kanske köra lite gobbe, men det är inget jag rekomenderar då det är ett helvete om man fastnar på det istället. Det är mest något jag själv tagit till i brist på annat, men mår bättre gör man inom 15min och sover, om än kort, så effektivt och djupt. De flesta andra symtom lindras även med, dock alltför kortvarigt för att vara effektiv eller lämpligt vid en lite längre tids användning. En till nackdel är att det är svårdoserat och iom att man kanske tar till det när man har ett måste, typ bankärende eller så, kan det resultera i att man somnar av lite varstans om man inte tagit minimal dos. Jag har vaknat på ändstationer mm väckt av chaufören, hemma hos polare, på lokal osv. så det är som sagt ingen rekomendation då detta kan späda på ångesten i slutänden, substansen passar bättre vid hemmabruk om man säger så.

Andra medel som kan vara bra är Resorb(eller annan vätskersättning såsom "Provia active" etc.), näringsdryck typ Gainomax(ger protein & kolhydrater som smakar gott och man slipper tugga i sig mat när man kanske inte klarar det), vitaminer & mineraler(tabletter), värktabletter typ Treo eller Ipren, Inderal(betablockerare mot skaking & hjärtklappning), smärtstillande linement eller salva, Theralen(eller andra antihistaminer såsom Lergigan, Escucos mfl. är bra att iaf testa som bensoalternativ) och sedan kan det vara bra att ha laddat upp med en riktigt stor hög bra filmer & serier till tidsfördriv då man kanske inte är så sugen på att läsa böcker etc...

Sedan får man ju välja lite vilka hjälpsubstanser man tycker är lämpliga och tänka på att inte blanda alla eller nåt sånt tok, dock kan det ju vara bra att ha några alternativ då man kanske inte kan skaka fram allt.

*EDIT* Såg att Remeron rekomenderades och det håller jag med om att den är effektiv och relativt harmlös. Den kan ju även användas enbart som sömnmedel någon vecka, man behöver ju inte starta en kur på flera månader som med t ex Zoloft eller Cipramil vilket är en klar fördel. Viktuppgången på en veckas användning kan inte vara speciellt anmärkningsvärd heller...
Senast redigerad av SinCity 2008-04-10 kl. 19:50.
Citera
2008-04-10, 21:38
Bannlyst
Lånar lite tråd här... Nu e det 5 dar sen jagbrukade sammanlagt 16 mg suboxone. Men hur jävla lång tid ska man ha aptitlöshet,diarrér,spyor. Jag har ju inte hållit på med det innan. Har några futtiga temazepam å imovane -har försökt med Postafen. Så less på skiten...Va e det för jävla rävgift?
Har ni några tips? Feel free to share
Citera
2008-04-10, 22:40
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuddhaBoy
Lånar lite tråd här... Nu e det 5 dar sen jagbrukade sammanlagt 16 mg suboxone. Men hur jävla lång tid ska man ha aptitlöshet,diarrér,spyor. Jag har ju inte hållit på med det innan. Har några futtiga temazepam å imovane -har försökt med Postafen. Så less på skiten...Va e det för jävla rävgift?
Har ni några tips? Feel free to share

Halveringstiden är rätt lång, tror det stod mellan 20-25h någonstans, och du tog en rätt rejäl dos ändå, men inte ska man väl bli dålig i upp mot 5 dagar eller mer med endast en engångsdos? Låter inte alls bekant i mina öron, men jag kan ju missat nåt iof. Enligt egna erfarenheter så har jag aldrig blivit dålig av att ta någon opiat/opioid vid endast ett tillfälle under en längre tid. Dock kanske ditt mående beror på att du tog en så hög dos och du inte har tolleransen eller så kanske du inte tål något i Suboxonen? Dock borde substansen vara ur kroppen på dig snart tycker man, 16mg->8mg->4mg->2mg->1mg->0,5mg->0,25mg->0,125mg->0,0625mg = 9 dagar osv. är det väl man räknar eller har jag missuppfattat det helt? Är inte hundra skärpt idag så jag kan mkt väl svamla lite...men du borde ju bli bättre redan inom 1-2 dagar till även om jag inte tror det är abstinens så mkt som jag tror det beror på för hög dos för att vara rätt grön på området som jag förstår det? Låter lite mer som förgiftning än abs...

Någon annan rättar mig säkert dock...
Citera
2008-04-10, 22:46
Medlem
gurujoshs avatar
förutom vad du nu ska avgifta dig med huvudsakligen så skaffa catapresan eller vafan det nu heter.blodtrycksänkande som används 9 av 10 ggr vid avgiftning från opiater
Citera
2008-04-11, 20:40
Medlem
Hej och tack för alla svar. Till LadyDoOrDie: jag har varit uppe i ca 1 g kodein om dagen, utspritt över dagen då, typ 500 mg på morgonen och 500 mg på em/kvällen. Nu är jag nere på lite mindre än så och trappar ner långsamt men säkert. Har börjat få en del abstinens men har än så länge kunnat lindra abstinensen med diazepam (då får jag iaf sova och tappar inte aptiten, jag lider av undervikt så det är viktigt att jag äter, annars blir jag hur svag som helst). Kodein har jag missbrukat till och från i snart 10 år, varvat med tramadol. Men tramadolskiten rör jag inte längre, gillar inte krampanfallen och alla andra biverkningar och f ö biter inte tramadol på mitt humör alls längre, så jag har ingen anledning att ta det. Kodein mår jag åtminstone bra några timmar på.

Har även börjat träna på gym och märker att min beroendepersonlighet är tydlig även här - om jag inte tränar varje eller åtminstone varannan dag blir jag helt sänkt. Men åas hjälper det mig att hålla mig till nedtrappningsschemat och hellre träningsnarkoman än "vanlig" narkoman, om man säger så...har alltid tyckt att folk som rekommenderar träning är lite väl "hurtiga" men nu fattar jag vad de menar, det ÄR verkligen så att kroppens egna endorfiner hjälper en att hålla sig borta från drogerna, än så länge (i mitt fall) i alla fall.

Att det är bra med blodtryckssänkande känner jag till, men vet inte riktigt hur jag ska få tag i det, nätapoteken tycker jag är för dyra men om någon känner till något billigt så pm:a gärna (det här är ingen request om droger utan om blodtryckssänkande medel typ Catapresan till rimliga priser, jag vill INTE ha pm om sajter som säljer droger, det känner jag redan till flera som gör...).

Angående tips om SSRI/SNRI så vill jag inte ta några sådana av diverse privata skäl, jag vill bli helt fri från alla sorters läkemedel i slutänden och inte ta några "genvägar". Är rädd att bli beroende av antidepp om jag väl börjar med det och det funkar inte - jag kan helt enkelt inte vara beroende av något i framtiden, det får vara slut nu. Har gett mig fan på det och den här gången SKA det lyckas. Men jag har ju insett att det inte kommer att gå över en natt.

Tack snälla ni som har tagit er tid att svara iaf, det betyder mycket att veta att folk bryr sig därute!

Ha en trevlig helg!

Mvh
/marilyn
Citera
2008-04-11, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurujosh
förutom vad du nu ska avgifta dig med huvudsakligen så skaffa catapresan eller vafan det nu heter.blodtrycksänkande som används 9 av 10 ggr vid avgiftning från opiater
Jo,jag mår fan så mycket bättre idag och jag har ju Propanolol/Inderal som sänker trycket bra och tar bort svettningarna...Hade fan missat dom i medicinhyllan hehe...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in