Hej, har köpt hem 15x från spicesweden, har aldrig testat kratom förut, och har ingen anning hur jag ska göra.
Hur mycket ska jag ta? Hur ska jag ta det? o.s.v.
Tacksam för svar!
Hoppas tråden är på rätt plats!
Kratom kan tuggas, rökas eller göra te av det. Den sista metoden är den effektivaste. Stoppa 2.5 - 5 gram av extraktet i varmt vatten och låt det blottna upp ett tag. Tillsätt nu te och socker (hånung går också bra).
Effektivast, imo, är att ta 3g (extrakt) och dela upp i två. Sen äre bara att bomba på tom mage.
Så gör man om man inte är sofistikerad nog för tee och/eller allmänt lat
Kratom kan tuggas, rökas eller göra te av det. Den sista metoden är den effektivaste. Stoppa 2.5 - 5 gram av extraktet i varmt vatten och låt det blottna upp ett tag. Tillsätt nu te och socker (honung går också bra).
Ska det silas efter en stund, käka upp rubbet eller ska man dra ur det gotta ur teet och slänga löven, eller ska man "puttra ned det till en lite tjockare konststens för att få som ett"extrakt". :' .(Vill gärna se "whats the buzz is about") och därför göra på rätt sätt
MVH : M/Hysterios - ......total NOVIS på Kratom
Senast redigerad av M/Hysterios 2008-05-09 kl. 17:50.
Ska det silas efter en stund, käka upp rubbet eller ska man dra ur det gotta ur teet och slänga löven, eller ska man "puttra ned det till en lite tjockare konststens för att få som ett"extrakt".
MVH : xanfludd - ......total NOVIS på Kratom
Nä allt ska ner, slänga löven är missbruk. Kör en kopp te på det, och så hemskt smakar det inte tycker jag.
Tack för svaret, dum fråga kanske, men blir löven och skaften mjukare då så att de är lättare att få ned, för som torra är det ett h-vete. Vilken är bäst temp så att jag inte förstör dem ?
MVH : M/Hysterios
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Nä allt ska ner, slänga löven är missbruk. Kör en kopp te på det, och så hemskt smakar det inte tycker jag.
Senast redigerad av M/Hysterios 2008-05-09 kl. 17:56.
Jo det blir dom naturligtvis. Du kan även ta ett glas juice o slänga i löven och svepa. Sen en kopp kaffe på det då jag har för mej att det slår bättre med varm vätska.
Får de högre "Ruspotential" om man kokar te än om man käkar dem direkt ur påsen. Har en gång satt i mig över 20gr (löv-Bali). Det enda jag fick ut av det var en fruktansvärd baksmälla.
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Jo det blir dom naturligtvis. Du kan även ta ett glas juice o slänga i löven och svepa.
Vet ej. Men satsa på 15x nästa gång rekomenderas. Men köp helst inte av någon svensk butik. Det finns massor med bra Kratom till mycket billigare priser om du googlar runt lite. Tycker du löven är för stora så kan du ju slänga upp dom på skärbrädan och leka proffskock. Det bästa är dock att investera i en elektrisk kaffekvarn.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!