Jag vet inte hur pizzeriorna gör den men jag vet hur man gör en riktig bea. Precis som Pritchard säger så anser också jag att den smakar som majonnäs med en viss kemisk bismak.
Pizzerians bearnäs är väl okey när den ligger på pizzan.
Men skulle du använda dig av en riktigt hemvispad sak så kommer du inte vilja ha den andra skiten.
Om du nu har möjlighet att välja.
Men det är nog inte så praktiskt möjligt för en pizzeria att använda sig av riktig bearnäs pga att den kommer inte bli vacker på tallriken sen.
Kommer se ut som smör med gröna öar på din pizza.
Fryst bearnässås som jag köpt har en del märken varit förvånats värt goda, kommer dock inte ihåg vilka efter som det var riktigt längesedan jag köpte någon fryst.
För tycker det är nästan lika enkelt att vispa ihop sin egen, och speciellt då om man redan har sitt hopa kok klart.
speciellt då om man redan har sitt hopa kok klart.
Jag brukar förvara min reduktion i de där formarna i silikon som man har i frysen. Man får dock inte glömma att lägga dem i plastpåse för annars drar de åt sig konstig lukt.
God är den väl inte direkt. däremot är den ju rätt speciell med sin fasta gummiliknande konsitens. Du skulle kunna testa att blanda i lite lechitin eller xantangummi i din hemmagjorda för att få den där sega gula snorkonsistensen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!