• 1
  • 2
2008-03-20, 23:23
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Paul Newman har är svårt sjuk i cancer, och har sökt behandling under en längre tid:

http://breakingnews.iol.ie/entertain...58&p=z4967z664

En bra skådis som bildade en superb duo med parhästen Robert Redford. Hade så hoppats att få se dem tillsammans igen en sista gång men det verkar inte som om det kommer att hända.
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-03-20 kl. 23:52.
Citera
2008-03-20, 23:30
Medlem
Poe09s avatar
Tråkigt att höra. "Butch Cassidy and the Sundance Kid" tillhör mina favoritfilmer.
Citera
2008-03-20, 23:33
Bannlyst
Verkligen trist. Paul Newman är - och kommer alltid att vara - en av de verkliga legendarerna inom skådespeleriet.

Cancer är ett jävla aber.
Citera
2008-03-20, 23:37
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Paul Newman har är svårt sjuk i cancer, och har sökt behandling under en längre tid:

http://breakingnews.iol.ie/entertain...58&p=z4967z664

En bra skådis som bildade en superb duo med parhästen Robert Redford. Hade så hoppats att få se dem tillsammans igen en sista gång men det verkar inte som om det kommer att hända.
I maj 2007 meddelar Newman att han vid 82 års ålder slutar som skådespelare. - Jag klarar inte längre att arbeta som skådespelare. Man börjar tappa sitt självförtroende, sin innovationsförmåga. Så jag tror att jag sätter punkt här, sade Newman i en intervju med amerikanska ABC.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Newman

Du hade ändå inte fått se dom....
Citera
2008-03-20, 23:51
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
I maj 2007 meddelar Newman att han vid 82 års ålder slutar som skådespelare. - Jag klarar inte längre att arbeta som skådespelare. Man börjar tappa sitt självförtroende, sin innovationsförmåga. Så jag tror att jag sätter punkt här, sade Newman i en intervju med amerikanska ABC.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_Newman

Du hade ändå inte fått se dom....
Många många skådisar har "pensionerat" sig för att sedan helt hux flux göra 180 och återvända från sin pensionering. Exempel på detta är Joe Pesci, Anita Page, Leonard Nimoy och nu senast Clint Eastwood, som enligt ryktet skall spela i en sista "Dirty Harry" film.

Dock ligger det tragiska i den text du citerar i att Newman troligtvis redan var sjuk när han meddelade sin "pensionering" och att det var sjukdomen som föranledde detta.
Citera
2008-03-21, 00:38
Medlem
Citat:
Många många skådisar har "pensionerat" sig för att sedan helt hux flux göra 180 och återvända från sin pensionering. Exempel på detta är Joe Pesci, Anita Page, Leonard Nimoy och nu senast Clint Eastwood, som enligt ryktet skall spela i en sista "Dirty Harry" film.

Dock ligger det tragiska i den text du citerar i att Newman troligtvis redan var sjuk när han meddelade sin "pensionering" och att det var sjukdomen som föranledde detta.

Eastwood har väl aldrig lagt av. Han valde en annan bana i äldre år som regissör och inkasserade stor succe med sina filmer.
Citera
2008-03-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poe09
Tråkigt att höra. "Butch Cassidy and the Sundance Kid" tillhör mina favoritfilmer.

Säkert bara du och jag som minns den filmen. Min bästa också!
"Raindropps keep falling on my head"
Vem var motspelerskan?
Citera
2008-03-21, 00:45
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Eastwood har väl aldrig lagt av. Han valde en annan bana i äldre år som regissör och inkasserade stor succe med sina filmer.
Som skådis gick Eastwood i pension. Newman har för den delen också fortsatt på äldre dar i andra banor, bl.a. med sin racing och som berättarröst för vissa dokumentärer mm.
Citera
2008-03-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Säkert bara du och jag som minns den filmen. Min bästa också!
"Raindropps keep falling on my head"
Vem var motspelerskan?
Nä, det är faktist en av mina favoritfilmer också. "Blåsningen" av samma regissör är minst lika bra.

Motspelerska var Katharine Ross.
Citera
2008-03-21, 00:54
Medlem
quaertys avatar
Tråkigt, han har varit jävligt kul och jordnära sent upp i åldern.

Men samtidigt...han är närmare sex tusen år. Någon gång måste han nog tyvärr lämna oss och flytta upp till dressinghimlen.

Jag hoppas att han överlever men kan nog överleva hans bortgång.
Citera
2008-03-21, 00:58
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Det är svårt att begråta hädanfärden av en 82-åring.
Han har passerat snittåldern för mäns livslängd.

P.N. gladde oss med en superb filmkarriär, nu blir han
hemkallad. Hoppas han slipper lida på slutet, det är
en berättigad förhoppning.
Citera
2008-03-21, 01:14
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Var har du läst att Clintan ska göra ännu en Dirty Harry-film? Jag har inte hört nåt om det men kan förstås ha missat det.

Trist som f-n att Newman är sjuk men det hör liksom till när man kommer upp i hans ålder. Det är lika naturligt som det är tragiskt. Vi får glädjas åt att han har levt ett gott liv och att han efterlämnar ett avtryck i historien när han kastar in handduken för gott. När han lämnar in ska jag se om Blåsningen till hans ära. Imo är det en av hans främsta filmer trots att han har gjort många bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in