• 1
  • 2
2008-03-08, 17:18
Medlem
hexxas avatar
Hej,
Var ett bra tag sedan jag läste om en live cd som automatiskt snodde .sam filen från datorn och körde en bruteforce attack mot den. dock kommer jag ej ihåg vad den hette. har försökt söka i forumet utan resultat skulle vara snällt om någon kunde länka
Citera
2008-03-08, 17:21
Medlem
1egendens avatar
ophcrack kanske?
http://www.google.se/search?hl=sv&sa...hcrack&spell=1
Citera
2008-03-08, 17:25
Medlem
hexxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1egenden
ophcrack kanske?
http://www.google.se/search?hl=sv&sa...hcrack&spell=1

Japp var det jag sökte!
Om ni vet något annat smidigt sätt hojta gärna till annars kan mod låsa tråden
Citera
2008-03-08, 17:35
Medlem
X_surfers avatar
Kan rekommendera LCP + valfri linuxdist men då får du knycka .sam-filen manuellt och sen köra LCP på närmsta Windowsburk
Citera
2008-03-08, 18:53
Medlem
hexxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Kan rekommendera LCP + valfri linuxdist men då får du knycka .sam-filen manuellt och sen köra LCP på närmsta Windowsburk
Okey, tyvärr så verkar inte bios helt klart på datorn får den ej att boota cdn dock så verkar det som jag kan komma in på datorn genom felsäkertläge dock vet jag ej riktigt hur jag ska starta den i felsäkertläge med tanke på att den bootar windows direkt efter bios.
Citera
2008-03-08, 19:10
Medlem
Cain & Able kan ta ut de lokala nycklarna och börja knäcka dirr. Men då måste du ju sitta i Windows.

Vill du sitta i Linux är det ju skitlätt att göra själv.
Citera
2008-03-08, 20:47
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexxa
Okey, tyvärr så verkar inte bios helt klart på datorn får den ej att boota cdn dock så verkar det som jag kan komma in på datorn genom felsäkertläge dock vet jag ej riktigt hur jag ska starta den i felsäkertläge med tanke på att den bootar windows direkt efter bios.

Du kan inte boota skivan inifrån Windows...
Citera
2008-03-08, 21:06
Medlem
hexxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Du kan inte boota skivan inifrån Windows...
Du måste ha missuppfattat vad jag skrev, jag syftade på att jag ej kunde starta felsäkerläge på datorn. och cd'n kan jag ej boota för bios kronglar.
Citera
2008-03-08, 23:34
Medlem
junks avatar
Går det att få ut sam filen om man inte kan boota datorn på en live skiva eftersom bios är låst med password? och den bara bootar på hårddisken?
Citera
2008-03-08, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Går det att få ut sam filen om man inte kan boota datorn på en live skiva eftersom bios är låst med password? och den bara bootar på hårddisken?

Om du menar att man kan komma in i Windows: Cain & Able.
Citera
2008-03-09, 01:37
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C22H28N2O
Om du menar att man kan komma in i Windows: Cain & Able.

Jo men eftersom inte Cain går att installera utan adminrättigheter så går inte det.
Citera
2008-03-09, 07:24
Medlem
Har precis testat ophcrack men den fungerade tyvärr inte. Fick ett felmeddelande och så stängdes den ner. Skall nu dra ner en tidigare version av den och om den inte heller fungerar så vet jag inte riktigt vad jag skall göra.

Men finns det någon här som är mer kunnig än jag som vet vad: gdk-ERROR: error while retrieving Xinerama information, innebär? Och vad som kan göras?

EDIT: Det sket sig som sagt för nu hittade han ingenting. Hmm, vad göra?
Senast redigerad av sponny 2008-03-09 kl. 07:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in