Jag har varit som de coola grabbarna och käkat havregrynsgröt till frukost varje dag ett bra tag nu, och har genom mina forskningar kommit fram till hur man gör världens fetaste gröt! Det är mycket enkelt, mycket nyttigt, och gör frukosten till en fröjd!
Här får endast ni på Flashback tillgång till det exklusiva receptet. Betalningen sker på bankgironummer 888-8887888.

Tack för din gåva.
Du behöver:- Fiberberikade havregryn
- Lättmjölk
- En yoghurt med mycket smak, exempelvis Valio Vaniljyoghurt med hjorton och äpple.
- En skål
- En microvågsugn
- En sked
- Eventuellt ett grytunderlägg
Steg 1: Häll i önskad mängd havregryn i skålen. En ordentlig portion kräver ca 1½dl.
Steg 2: Häll i lättmjölken (fetare mjölk riskerar att få gröten att svämma över i micron) så att alla gryn blir våta. Gröten ska inte bli rinnig, utan bara blöt. Ca 1½dl.
Steg 3: Värm i micron på steget under full värme, i ca 2min.
Steg 4: Rör ihop gröten och placera ev. skålen på grytunderlägg för att inte skapa ringar på bordet. Gröten ska inte vara såsig, utan ganska fast. Är den för såsig värm den lite till i micron. Är den för torr, rör ned lite mer mjölk.
Steg 5: Rör i lite av yoghurten i gröten, 1-2msk. Tänk på att yoghurten bara ska smaksätta gröten. Rör ihop väl.
Steg 6: Häll ev. i mer mjölk, om du föredrar det. För egen del är jag nöjd med gröten efter punkt 5.
Slaska i dig och njut!
Komplettera gärna frukosten med ett glas juice, en fullkornsmacka och ett kokt ägg.