• 1
  • 2
2008-02-28, 18:45
Medlem
en_snubbe1s avatar
Hejsan

Jag har köpt ett nytt grafikkort Hd 3870 X2. Men jag får blå lodrätta sträck vid starten och datorn stängs av ibland. Så jag tror att jag behöver lite mer styrka i mitt nätagg.
Så vilket är det bästa nätagget för ca 1000-1200kr?

Mvh
Citera
2008-02-28, 18:53
Medlem
OggeOJs avatar
Seasonic brukar vara bra, trots namnet.
Citera
2008-02-28, 18:58
Medlem
Rutendos avatar
Antec brukar ha bra kvalite på sina nätagg
Citera
2008-02-28, 19:07
Bannlyst
Corsair bygger sina agg på Seasonic.

Corsair är bra för nybörjare, eller så finns ju annars Fortron Source Group som har stadiga nätagg som både Bluestorm och Saga så länge nätagget är över 450watt så klarar du dig.
Citera
2008-02-28, 19:10
Medlem
GabbeLiTos avatar
har haft nätagg av Enermax och Corsair, skulle vilja säga att de är de absolut bästa fabrikatörerna när det kommer till nätaggregat, tystgående, och problemfria och riktig fin effektkurva. Corsairs nätagg tillverkas i Seasonics fabriker så det är bra kvalité.
Senast redigerad av GabbeLiTo 2008-02-28 kl. 19:13.
Citera
2008-02-28, 20:18
Medlem
Couplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
Hejsan

Jag har köpt ett nytt grafikkort Hd 3870 X2. Men jag får blå lodrätta sträck vid starten och datorn stängs av ibland. Så jag tror att jag behöver lite mer styrka i mitt nätagg.
Så vilket är det bästa nätagget för ca 1000-1200kr?

Mvh

Är ljudnivån något du bryr dig om? Fast å andra sidan låter nog ditt graffe 20 ggr mer än vilket nätagg som helst, eller har jag fel?
Citera
2008-02-28, 21:05
Medlem
en_snubbe1s avatar
Det har du rätt i
Letar efter ett nätagg med en bra prestanda!
Citera
2008-02-28, 21:17
Bannlyst
Citat:
Det har du rätt i
Letar efter ett nätagg med en bra prestanda!

Har du X2 eller Core 2 Duo, så är detta mycket effektivt då det är ett nytt nätagg anpassat till dessa processorer:

http://www.inet.se/datorkomponenter/...120mm/6308457/

Fortron Source Group är Bättre än Corsair vill jag säga, efter att ha använt deras nätagg i över tio år har jag märkt att de har jätte bra prestanda per peng.
Citera
2008-02-28, 21:30
Medlem
en_snubbe1s avatar
Jag kör Amd 3800+
Men ska uppgradera snart till intel quad
Så vill gärna ha något med bra kraft!
Citera
2008-02-28, 21:31
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugmenot
Har du X2 eller Core 2 Duo, så är detta mycket effektivt då det är ett nytt nätagg anpassat till dessa processorer:

http://www.inet.se/datorkomponenter/...120mm/6308457/

Fortron Source Group är Bättre än Corsair vill jag säga, efter att ha använt deras nätagg i över tio år har jag märkt att de har jättebra prestanda per peng.

Du kan ju inte jämföra FSG med Corsair om du inte använt Corsair.. Idioti.

Ont: Jag tipsar om Corsair 450w, det låter i princip inte ett dyft. Din Cpu-kylare kommer vara mer högljud.

/Mvh Klos
Citera
2008-02-28, 21:39
Bannlyst
Citat:
Jag kör Amd 3800+
Men ska uppgradera snart till intel quad
Så vill gärna ha något med bra kraft!

Ja, men jag skrev ju något med jätte bra kraft? Vafan.

Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Du kan ju inte jämföra FSG med Corsair om du inte använt Corsair.. Idioti.

Jag har byggt datorer ända sen du var en liten glimt i din pappas öga. Jag har både byggt datorer med Corsair nätaggregat och med FSP (FSP som det heter inte FSG) FSP GROUP kallas de även.

Deras nätagg är jävligt stabila, och tillskillnad från Corsair är de inte nya i marknaden.

Säger inte att det är något fel på Corsair men Corsair änvänder oftast sitt namn som sköld för deras höga priser, de bygger deras nya nätagg på äldre seasonic nätagg som de uppdaterat till ATX 2.2 Specification.

Antec har varit längre än Corsair och även de gör ganska bra nätagg, fast enligt mitt tycke är FSP bäst i marknaden och håller definitivt längst av alla.

Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Ont: Jag tipsar om Corsair 450w, det låter i princip inte ett dyft. Din Cpu-kylare kommer vara mer högljud.

/Mvh Klos

Det gör inte FSP heller, de är ganska tysta och låter mindre än Corsair! Jag vet för jag har både och.
Citera
2008-02-28, 21:54
Medlem
Hur beter sig Hiper´s nätagg?

http://www.inet.se/index.asp?page=li...=hiper&x=0&y=0
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto