• 1
  • 2
2008-02-27, 16:16
Medlem
euphorias avatar
Hej, min kompis är borta helt ur kontroll lyssnar inte på mig, han har doppat fingret i en påse med Phenazepam säkert tagit några hundra doser och slickat i sig det som godis men kommer inte ihåg. Nu sitter han här och dricker folköl. Vadfan borde jag göra? Känner att det håller på att spåra ur, han har varit helt borta i skolan också och berättat för en lärare att han har tagit Phenazepam. Hjälp!
Citera
2008-02-27, 16:30
Medlem
Hade jag varit du hade jag åkt in till akuten direkt.

Vad som än händer så låt han inte somna, du kommer inte kunna väcka honom.

Sen ja, det kan kännas lite knas o åka in med han om han fortf är vid medvetande men om du själv känner att det har gått till överdrift och att han börjar agera därefter så MÅSTE du åka in med honom.
Citera
2008-02-27, 16:34
Medlem
tetrominos avatar
Då vart det kört för phenazepamets legalitet (tidsfråga, jag vet). Varför doppa hela fingret, är man självmordsbenägen eller?

Det lutar nog åt att han måste tas till sjukhus. Rör det sig verkligen om så mycket? Låter som om det vore på tok för mycket för att man skulle kunna flumma en tid.

Lycka till.
Citera
2008-02-27, 16:42
Bannlyst
Låt honom stå sitt kast om han är en sådan idiot, jag vill inte dela värld med honom iallafall.
Citera
2008-02-27, 16:55
Medlem
TheBoots avatar
Åk in med honom på studs! Jävla tokar det finns i världen.
Citera
2008-02-27, 17:21
Medlem
euphorias avatar
Han har doppat fingret flera gånger i påsen och slickat i sig kan jag säga
Citera
2008-02-27, 17:25
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Han har doppat fingret flera gånger i påsen och slickat i sig kan jag säga

Men va fan sitter du kvar för?? Har du ringt giftupplysningen eller ambulans eller nåt? Hur mår killen? Hur beter han sig?
Citera
2008-02-27, 17:31
Medlem
Spaceys avatar
I bästa fall hamnar stackaren i koma, med lindrigare lever och njurskador, men det föreligger risk för död to.m på sådana doser.
Citera
2008-02-27, 17:37
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Vara rädd för att det skall Klassas hit och klassas dit. Det är ett liv som måste räddas - ring sjukvården fort som fan.

F ö. Så har detta garanterat hänt många gånger tidigare att något som inte har någon koll doppat fingret i Fena-pulvret med döden som följd. Var bara en tidsfråga med detta extremt potenta pulver. Folk som doserar höftar ju (jävligt dum metod) dosen med ett nålhuvud.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2008-02-27 kl. 17:39.
Citera
2008-02-27, 17:45
Medlem
euphorias avatar
Jag sprang upp till rektorn där han satt nu, sa åt dem att ringa en ambulans fort som fan. Jävla helvete
Citera
2008-02-27, 17:47
Medlem
TheBoots avatar
Hur går det euphoria? Jag hoppas verkligen att du inte fortfarande sitter kvar. Du måste ta detta på allvar. Åk in med honom.

Går det att uppskatta hur många fingrar han har tagit alt. mg han har fått i sig?

EDIT: Såg ditt nya inlägg nu. Lyckades du kläcka ur honom hur mycket han fått i sig? Detta är mycket relevant information för sjukvårdspersonalen när dem anländer. Om han inte kan redovisa för det så gör du honom en stor tjänst i att göra det! Även om det bara är uppskattningsvis.
Senast redigerad av TheBoot 2008-02-27 kl. 17:49.
Citera
2008-02-27, 17:48
Medlem
Skullheads avatar
Han sitter alltså hos dig och dricker folköl, sen sitter han helt plötsligt hos rektorn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in