2008-02-23, 23:15
Medlem
Hej!

Jag har tidigare gjort lite skitmusik i fruity loops, men det later liksom aldrig bra.
Ar pa jakt efter ett nytt program att leka med och jag undrar om det finns nat bra darute?

Tanker inte betala for nagot sa jag vill att det ska vara gratis/ga att ladda ner.
Jag har ingen synt eller inspelningsmojligheter sa det maste vara massa samplingar med.
Citera
2008-02-23, 23:17
Medlem
Klints avatar
Du ska skaffa Reason!
Citera
2008-02-24, 01:09
Medlem
Drooms avatar
Att det blir skitmusik i FL Studio är nog inte beroende av FL.

FL är bra skit.
Citera
2008-02-24, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Att det blir skitmusik i FL Studio är nog inte beroende av FL.

FL är bra skit.

Precis som du säger.

Skit in -> Skit ut. Det går inte att polera en bajskorv. O.s.v.

Bara för att man köper en 20 000 kronors gitarr så betyder det inte att man blir bättre på att spela.
Samma sak gäller när det kommer till program, oavsett om det är ett musikprogram eller ett webdesign-program.
Det är inte programmet som gör jobbet, det är den som sitter mellan stolen och tangentbordet.

Får man inte det resultatet man vill ha, så kan man inte programmet eller så har man helt enkelt inte kunskaperna överhuvudtaget.
Citera
2008-02-24, 10:40
Medlem
Ja, alltsa.. visst fan gor jag skitmusik. Jag ar liksom bara en glad amator
Men vad jag menar med att det later skit i FL ar att alla forinspelade pianon, strakar, gitarrer, basljud osv later riktigt daliga.
Citera
2008-02-24, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelito
Ja, alltsa.. visst fan gor jag skitmusik. Jag ar liksom bara en glad amator
Men vad jag menar med att det later skit i FL ar att alla forinspelade pianon, strakar, gitarrer, basljud osv later riktigt daliga.

Fruityloops bygger på samma princip som alla andra program, samplingar. Sätt dig och leta samplingar, google är ett bra ställe att börja på.

Sök på t.ex. snare sample +hiphop +"free download"
eller något annat du vill ha... Det finns oändligt med sidor ute med gratis samplingar, ibland låter det bra ibland låter det skit.

Även om du byter program som har några preinstallerade samplingar och syntar så kommer du snart sitta och leta efter ett nytt program, om du inte börjar leta efter just synthar och andra effekter.

Fruityloops kan hantera VST-pluggar. Utnyttja det!
www.kvraudio.com
www.dontcrack.com

det är nästan svårt att hitta det man är ute efter för att det finns så mycket på de där sidorna.
Citera
2008-02-26, 17:21
Medlem
finkelsteins avatar
Om du vill pröva på något annat program än FL så vill jag rekomendera en "tracker". Ett exempel på en sådan kan vara madtracker som jag själv använder.
Citera
2008-05-04, 23:52
Medlem
mr_c134ns avatar
Även jag söker lite tips. Har provat fruity loops nu i ca 1 timme och känner att jag verkligen inte orkar sätta mig in i alla de funktioner osv. Är helt enkelt ute efter något betydligt enklare, dock inte lika enkelt som ejay programmen

Vill dock kunna, precis som i FL sätta egna toner på t ex. piano, synt osv. Några rekommendationer?
Citera
2008-05-05, 07:59
Medlem
Noetlovskijs avatar
Ni behöver Markoolio eJay Special Edition!
Citera
2008-05-05, 09:52
Medlem
någotfints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij

Man kunde göra rätt sjysta grejer med det faktiskt
Citera
2008-05-06, 10:40
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
JC Ejay edition med den där dingadingadinga dinga låten var ju en annan ruggigt bra utgåva..

Dock kan jag ju säga att man hörde mågna av "eyaj looparna" i de lokala houseDJarnas supermegajaghargjortdensjälvjaglovar mixar.
Citera
2008-05-06, 16:21
Bannlyst
Reason 4 är ett bra program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här