• 1
  • 2
2008-02-10, 15:46
Administrator
admins avatar
Forumet "Datasäkerhet" byter namn till "IT-säkerhet".
Samma forum, men nytt namn.

admin
Citera
2008-02-10, 15:56
Medlem
hanumans avatar
Ett bra namnbyte. Inte förrän jag såg namnbytet insåg jag att datasäkerhet är ett ganska dåligt namn på forumet.
Citera
2008-02-10, 16:43
Medlem
mycket bra! förhoppningsvis slipper vi "klicka på första bästa data fora och fråga min support fråga"
Citera
2008-02-10, 18:32
Medlem
Jag blev jätteglad när jag inte hittade Datasäkerhet eftersom jag trodde att det hade raderats, men icke sa nicke.

admin:
Om du jämför Datasäks nuvarande kvalité och Datavirus och trojaners kvalité när det stängdes så borde ju Datasäkerhet ha blivit raderat för ett jävla tag sen. Eller anser du att Datasäk har högre kvalité än Datavirus och trojaner?
Citera
2008-02-10, 18:37
Medlem
eyyYos avatar
Trevligt.. Är det några regeländringar om vad som får diskuteras eller liknande?
Citera
2008-02-10, 22:00
Medlem
503s avatar
Haha vad dumt, jag har inte tänkt på vilket dåligt namn det var på den forumdelen förrän nu. "Datasäkerhet" hade ju lika gärna kunnat röra sig om ett skrivbord med lås på de utdragbara lådorna.
Citera
2008-02-10, 23:10
Medlem
i.b.ms avatar
Bra ändring, jag uppfattade namnet datasäkerhet som om det mest handlade om att säkra data alltså backuper och sådant. IT säkerhet ger en bredare bas i namnet...
Citera
2008-02-10, 23:14
Bannlyst
datasäkerhet var bättre namn, eftersom data innefattar alla former av elektroniskt överförd eller lagrad information och således omfattar såväl mobiltelefoner, dator och andra elektroniska kommunikationsmedel

nu tycker jag bara att forumbeskrivningarna ska bli tydligare på var man ska ha diskussioner om t ex antivirusprogram och brandväggar och issues och jämförelser mellan såna - det är lite otydligt. ska de placeras i "windows"? I IT-säkerhet? I allmänna frågor om IT?
Citera
2008-02-10, 23:37
Medlem
freshlemons avatar
Tack letade just efter denna tråden btw hur får man tillgång till "avancerad it-säkerhet"? har hört att det är över 100 inlägg men har inte fått fram den än
Citera
2008-02-11, 00:44
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freshlemon
Tack letade just efter denna tråden btw hur får man tillgång till "avancerad it-säkerhet"? har hört att det är över 100 inlägg men har inte fått fram den än
6månader också tror jag.
Citera
2008-02-11, 14:41
Medlem
sv3nsson-s avatar
Trodde först forumet va bortplockat, men när chocken lugnat sig och man läste igenom listan igen så såg man ett nytt namn, bra val måste jag instämma med!
Citera
2008-02-11, 17:20
Medlem
Ratchers avatar
japp ett bra val av namn, dock efter att ha klagat hos en viss admin i ämnet:-)
men men, man kan inte mer än bättra sig, tog ju "bara" 15 min eller nåt innan jag fattat vad som hänt...

å jag verkar inte ha varit ensam om det dilemmat...

men nu när man vant sig lite så är namnet bra mycket bättre...
även om jag hade velat det skulle hetat datORsäkerhet och inte datasäkerhet...

det blir så knasigt...

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in