Citat:
Ursprungligen postat av NkpgTette
Har i uppgift på svenskan i skolan att komma med tre starka argument MOT Invandringen i Sverige.
Detta ska jag sedan diskutera med några andra klasskamrater som har i uppgift att vara FÖR Invandringen.
Skulle därför vilja ha tre eller fler starka argument mot den svenska invandringen som jag senare kan argumentera runt för att övertyga mina klasskamrater och lärare

Verkar åtminstone vara en bra skola du går i, där dessa diskussionner är tillåtna. Regeln inom skolan är ju annars att enbart förljugna pekoraler om den berikande invandringen får komma till tals.
Nåväl;
1. Skälet att ta emot flyktingar sägs ju ofta vara att visa medmänsklighet och "känna empati" med "de utsatta".
Säg mig då, varför vi ska livstidsförsörja lycksökare som har råd att betala en smugglare 10-15000 USD för att smugglas till den kalla nord, ISTÄLLET för att vi lägger pengarna på insatser/humanitär hjälp i de nödställdas närhet och därigenom hjälper 100 gånger så många.
2. Invandring berikar.
De berikar åtminstone våra fängelser och häkten, där de högkulturella gentlemännen står för lejonparten av platserna. Och nej, det är inte för att "de är missförstådda" eller "inte kan språket och koderna".
Det är dessutom inte momsfiffel eller fyllstyrning de sitter inne för utan ofta grova våldsbrott.
3. Vi måste dela med oss.
Ja, till viss del köper jag argumentet, men jag lackar ur totalt när den sanslösa invandringen ÄTER upp de medel som skall gå till skola, sjukvård, pensioner och samhällelig service. I skrivande stund utlovas ÄNNU FLER permanenta uppehållstillstånd (=livstidsförsörjning för avdankade getvallare). Kostnader som ingen riktigt har överblick över. Det enda som är säkert att pengarna måste (och KOMMER) att tas ifrån andra områden där de behövts.
Sverige har råd att ta emot RIKTIGA flyktingar, men inte att vara socialkontor för hela arabvärlden + afrika.
Nu till en fråga till TS; Hur kom det sig att just DU fick den äran? Känd invandringsmotståndare eller var det bara slumpen?