2008-01-24, 17:39
Medlem
Hej läst dem flesta trådarna här inne nu också, ska komma in i min dator pga spärrad(se föregående ämne). Fick ett tips på att kopiera sam-filen och sedan cracka hashen eller va de är för ngt, men hur kopiera jag den? Står att den används så de går inte att kopiera eller öppna. MVH j0cke
Citera
2008-01-24, 17:41
Medlem
m0ss avatar
Kör in disken i en annan dator och kopiera den så istället så används den inte
Citera
2008-01-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0s
Kör in disken i en annan dator och kopiera den så istället så används den inte
okej tack mvh
Citera
2008-01-24, 17:47
Medlem
Gurka___s avatar
Eller så startar du upp datorn med en Live-CD. T.ex Ubuntu eller Back|Track
Senast redigerad av Gurka___ 2008-01-24 kl. 18:30.
Citera
2008-01-24, 18:26
Medlem
fcuk.s avatar
Guide

Denna guide kan nog hjälpa dig.

Finne password till administrator i XP

OBS. finns halvbra svensk översättning längre ner på sidan
Citera
2008-01-24, 19:43
Medlem
WidingDaLeets avatar
ophcrack-livecd-1.2.2 den kopierar hashen från din samfil direkt när du bootar från cdn .. Sen har du ett usbminne och kopierar hashen och crackar den med tex cain
Citera
2008-01-24, 20:24
Medlem
DaVajjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WidingDaLeet
ophcrack-livecd-1.2.2 den kopierar hashen från din samfil direkt när du bootar från cdn .. Sen har du ett usbminne och kopierar hashen och crackar den med tex cain

Den crackar väl on-the-fly också med sina regnbågstabeller?
Citera
2008-01-24, 20:54
Medlem
WidingDaLeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVajj
Den crackar väl on-the-fly också med sina regnbågstabeller?

Ja det är rätt uppfattat men av någon anledning känner jag mig alltid stressad när jag använder "fel" dator så ja brukar bara köra igång cdn kopiera hashen till ett usb sen tar jag och crackar den på en annan, i många fall snabbare dator..

edit: antar att det säkert finns bättre lösningar än den ja använder mig av för att bara få ut hashen från samfilen ? isf får någon gärna berätta hur men ophcrack har funkat för mig väldigt bra
Senast redigerad av WidingDaLeet 2008-01-24 kl. 20:58.
Citera
2008-01-24, 20:57
Medlem
hypnols avatar
Tanka hem hirens boot cd och kör igång något som heter password recovery bla bla bla. Minns inte riktigt. Men den resetar adminlösen iaf. Har du access till maskinen så kan du köra pwdump som extraherar lösenordshasharna till en text fil, importera i ett lösenordsknäckar program....
Citera
2008-01-24, 21:56
Medlem
X_surfers avatar
Om ophcrack inte lyckas knäcka lösenordet så kopiera SAM filen med en livecd som t ex Ubuntu och och dra sen ner och kör LCP på en dator som du har admin-rättigheter på (LCP är ett gratis-alternativ till L0phtcrack/LC5).
Förvånar mig faktiskt att ingen på forumet har nämnt LCP tidigare
Fördelen med LCP jämfört mot ophcrack är att LCP även knäcker lösenord med specialtecken

LCP finns att hämta helt gratis här:
http://www.lcpsoft.com/english/index.htm
Senast redigerad av X_surfer 2008-01-24 kl. 22:07.
Citera
2008-01-24, 23:00
Medlem
WidingDaLeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Om ophcrack inte lyckas knäcka lösenordet så kopiera SAM filen med en livecd som t ex Ubuntu och och dra sen ner och kör LCP på en dator som du har admin-rättigheter på (LCP är ett gratis-alternativ till L0phtcrack/LC5).
Förvånar mig faktiskt att ingen på forumet har nämnt LCP tidigare
Fördelen med LCP jämfört mot ophcrack är att LCP även knäcker lösenord med specialtecken

LCP finns att hämta helt gratis här:
http://www.lcpsoft.com/english/index.htm

Om inte ophcrack lyckas knäcka lösenordet så går det bra att kopiera samfilen även med ophcrack (: finns t.o.m en smart funktion som gör det åt en
Citera
2008-01-24, 23:27
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WidingDaLeet
Om inte ophcrack lyckas knäcka lösenordet så går det bra att kopiera samfilen även med ophcrack (: finns t.o.m en smart funktion som gör det åt en

Sant dock utgår denna från att man har ett USB-minne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in