2008-01-24, 12:14
Kod:
/* _____.__ .__ __ .__ /2008 */ /* _/ ____\__| ____ |__| | _|__| ____ */ /* \ __\| |/ \| | |/ / |/ \ */ /* | | | | | \ | <| | | \ */ /* |__| |__|___| /__|__|_ \__|___| / */ /* \/ \/ \/ */ /* - "iNGEN HACKARE ViLL DRiCKA HANS KAFFE" */ /* */ /* 2008 skjuts i skyarna. SQL-injections i centrum. bilddagboken, */ /* efterfesten och etc har knappast gått miste om dem. */ /* */ /* Per Hellqvist är en vis man. det är ingen slump att han besöker oss */ /* på Flashback ;-) "man måste betrakta all indata som elak", säger han. */ /* Anne-Marie Eklund Löwinder tror att världen cirkulerar runt SQL. */ /* kvinnor kan inte hacka. kvinnor ska studsa mellan knytnäven, köket, */ /* sängkammaren och städskrubben. */ /* */ /* efter att man gått ut om att "hackerattacken som rasat mot */ /* Aftonbladet" gjorts med SQL-injections börjar alla mindreåriga och */ /* deras mammor dumpa databaser som förpestar tillvaron. */ /* */ /* det finns ett större problem än skiddies som dumpar databaser. faktum */ /* att denna sida visa just nu är ett bevis. intrånget lyckades bara för */ /* att siter drivna med skattepengar använder identisk mjukvara. 1+1, */ /* om en sida råkar ut för något gör alla det. mycket smart, sverige. */ /* tjänsten vi utnyttjat utvecklades år 2004 (!!!) och verkar inte ha */ /* uppgraderats på länge. tydligen mycket säkerhetshål. källkoden finns */ /* lokalt. jag läser den nu. mycket fint, sverige. kan någon be personen */ /* som ansvarar för detta ringa mig? att uppgradera mjukvara borde vara */ /* lika självklart som att tvätta händerna efter ett toalettbesök. ni */ /* har inte tvättat händerna och nu förväntas jag skaka hand med er. */ /* */ /* remote command executions, remote file inclusions, SQL-injections... */ /* skit i nålen, vi letar efter höet i höstacken! för omväxlings skull.. */ /* */ /* vi kunde gått vidare mot DNSer om vi så ville. vi kunde utfört MITM */ /* om vi så ville. men vi ville inte. för vi är snälla hakkare. till */ /* skillnad från den senaste vågen av databasdumpar vill vi inte orsaka */ /* skada varken informationsmässigt eller ekonomiskt. det vi vill är att */ /* följande sidor ser över sin säkerhet, så att vi kan leva i lugn och */ /* ro och slippa oroa oss för att viktig information skall läcka: */ /* */ /* frisor.com forsvarsutbildarna.se draminst.se botkyrka.se klippan.se */ /* engelholm.se mpforeningen.a.se kyrka.se syntellpartners.se nfs.net */ /* frisorforetagarna.se srb.brand.se */ /* */ /* i framtiden kan ni väl vara så snälla att ni använder unik mjukvara */ /* så det inte blir någon dominoeffekt. kompetensen finns ju tydligen i */ /* samhället, varför inte utnyttja den? om ni inte är allt för pigga på */ /* att ringa polisen (verkligen inte nödvändigt, men jag vet att ni vill */ /* göra det) så kan vi faktiskt hjälpa er. manufrog togs över när vi */ /* upptäckte en 0-day i jWhois. snälla sverige, använd inte identisk */ /* mjukvara förutom operativsystem och liknande med hård koll på */ /* säkerhet. kommerciella CMSer utvecklade år 2004 kan man inte lita på. */ /* */ /* fuck Fragbite kids som "utbildat sig" och blivit 1337 och släpper */ /* databaser som endast drabbar våra medmänniskor. det är inte tufft att */ /* ta någons World of Warcraft account för att han "varit medlem på en */ /* skitsida och haft dåligt lösenord". tanken av att Fragbite blir */ /* "aegdA^" kittlar mig. vi kan höra av oss inom en snar framtid om ni */ /* inte slutar anfalla privatpersoner för ekonomisk vinning. */ /* */ /* förlåt www.srb.brand.se för att vi kapar sidan för att förmedla vårat */ /* budskap. vi behövde göra något drastiskt, ingen tog oss på allvar när */ /* vi ringde... */ /* */ /* ingen data manipulerad och ingen data förstörd. */ /* /mvh 0nd */
Utdaterad info som PoC