• 1
  • 2
2008-01-21, 16:36
Medlem
jag undrar om det finns ngon lista p alla spel som funkar till mac och till vilka macar? eller vi kanske kan gra en egen av vra erfarenheter? fr jag testade just madden nfl 08 som inte funkar p min dator.
Citera
2008-01-21, 16:38
Medlem
siarens avatar
http://www.gamedb.com/ssps

kanske
Citera
2008-01-28, 23:16
Medlem
Spelen som "funkar" till Mac r de spelen som finns till Mac och inget annat.

Har kollat igenom lite trdar hr nu och det verkar som mnga som just kommit frn PC-vrlden till mac tror att samma program anvnds. Program p Mac grs specifikt till Mac, och du kan inte ta ett random PC-program och kra direkt i OS X. Dremot finns ju mnga program och spel i bde PC- och mac-version.

OM du har en ny Mac med intel-processor kan du ju dremot via Bootcamp, parallells eller motsvarande kra Windows p din dator och anvnda vanliga PC-spel och -program.
Citera
2008-01-28, 23:18
Medlem
Tillgg: www.macgamefiles.com och www.apple.com/games listar spel. Finns en jkla massa andra macspelsidor ocks, testa googla.
Citera
2008-01-29, 13:49
Medlem
Ett annat tips om du kr en intel-baserad mac r Cider
Citera
2008-02-13, 14:53
Medlem
Mashtars avatar
Kan man jmfra hrdvaruspecarna p en iMac som kr Bootcamp med motsvarande PC? Dvs kan jag spela ett spel med systemkraven x p en iMac om den lever upp till dessa hrdvarukrav?
Citera
2008-02-13, 15:22
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashtar
Kan man jmfra hrdvaruspecarna p en iMac som kr Bootcamp med motsvarande PC? Dvs kan jag spela ett spel med systemkraven x p en iMac om den lever upp till dessa hrdvarukrav?

Ja.
Citera
2008-02-13, 20:42
Medlem
linppans avatar
Det finns ju Crossover som gr s man installera/kra program direkt i OS X utan ngon som helst prestanda frlust. Vilket man fr t.ex om man kr Parellis.

Kan starkt rekommendera Crossover. n s lnge r det fortfarande i beta stadiet men runt 50 program r "supported". Saken r den att mnga program fungerar ven om det inte har std. Jag instalerade t.ex Visual Basic 6 helt fel frit frutom att jag behvde installera Java, programmet fungerade felfritt, i all fall med de programmen jag gjorde.

Har fr mig att Crossover stdjer alla Steam spel ochs.
Det kostar ifr sig runt 56 USD men det tycker jag r vrt istllet fr att kpa ngot windows operativ system . Man kan f testa programet i 30dagar om man vill
Citera
2008-02-13, 21:08
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
jag undrar om det finns ngon lista p alla spel som funkar till mac och till vilka macar? eller vi kanske kan gra en egen av vra erfarenheter? fr jag testade just madden nfl 08 som inte funkar p min dator.
Sen kanske du kan starta en trd dr du berttar att dina Xbox 360-spel inte fungerar till PS3.
Citera
2008-02-13, 22:20
Medlem
akksel2s avatar
Hur r det med spel till en dator med ppc o inte intel?
Citera
2008-02-13, 23:28
Medlem
_emptys avatar
Dom spelen jag har testat r Colin mcrae rally, och Quake 3.

Bda spelen fungerade utmrkt. Riktigt roliga spel.

Citera
2008-02-14, 03:01
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragon
Ett annat tips om du kr en intel-baserad mac r Cider

Aa men cider r ju omjligt att fixxa verkar det som :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera