• 1
  • 2
2008-01-21, 16:36
Medlem
jag undrar om det finns någon lista på alla spel som funkar till mac och till vilka macar? eller vi kanske kan göra en egen av våra erfarenheter? för jag testade just madden nfl 08 som inte funkar på min dator.
Citera
2008-01-21, 16:38
Medlem
siarens avatar
http://www.gamedb.com/ssps

kanske
Citera
2008-01-28, 23:16
Medlem
Spelen som "funkar" till Mac är de spelen som finns till Mac och inget annat.

Har kollat igenom lite trådar här nu och det verkar som många som just kommit från PC-världen till mac tror att samma program används. Program på Mac görs specifikt till Mac, och du kan inte ta ett random PC-program och köra direkt i OS X. Däremot finns ju många program och spel i både PC- och mac-version.

OM du har en ny Mac med intel-processor kan du ju däremot via Bootcamp, parallells eller motsvarande köra Windows på din dator och använda vanliga PC-spel och -program.
Citera
2008-01-28, 23:18
Medlem
Tillägg: www.macgamefiles.com och www.apple.com/games listar spel. Finns en jäkla massa andra macspelsidor också, testa googla.
Citera
2008-01-29, 13:49
Medlem
Ett annat tips om du kör en intel-baserad mac är Cider
Citera
2008-02-13, 14:53
Medlem
Mashtars avatar
Kan man jämföra hårdvaruspecarna på en iMac som kör Bootcamp med motsvarande PC? Dvs kan jag spela ett spel med systemkraven x på en iMac om den lever upp till dessa hårdvarukrav?
Citera
2008-02-13, 15:22
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashtar
Kan man jämföra hårdvaruspecarna på en iMac som kör Bootcamp med motsvarande PC? Dvs kan jag spela ett spel med systemkraven x på en iMac om den lever upp till dessa hårdvarukrav?

Ja.
Citera
2008-02-13, 20:42
Medlem
linppans avatar
Det finns ju Crossover som gör så man installera/köra program direkt i OS X utan någon som helst prestanda förlust. Vilket man får t.ex om man kör Parellis.

Kan starkt rekommendera Crossover. Än så länge är det fortfarande i beta stadiet men runt 50 program är "supported". Saken är den att många program fungerar även om det inte har stöd. Jag instalerade t.ex Visual Basic 6 helt fel frit förutom att jag behövde installera Java, programmet fungerade felfritt, i all fall med de programmen jag gjorde.

Har för mig att Crossover stödjer alla Steam spel ochså.
Det kostar iför sig runt 56 USD men det tycker jag är värt istället för att köpa något windows operativ system . Man kan få testa programet i 30dagar om man vill
Citera
2008-02-13, 21:08
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
jag undrar om det finns någon lista på alla spel som funkar till mac och till vilka macar? eller vi kanske kan göra en egen av våra erfarenheter? för jag testade just madden nfl 08 som inte funkar på min dator.
Sen kanske du kan starta en tråd där du berättar att dina Xbox 360-spel inte fungerar till PS3.
Citera
2008-02-13, 22:20
Medlem
akksel2s avatar
Hur är det med spel till en dator med ppc o inte intel?
Citera
2008-02-13, 23:28
Medlem
_emptys avatar
Dom spelen jag har testat är Colin mcrae rally, och Quake 3.

Båda spelen fungerade utmärkt. Riktigt roliga spel.

Citera
2008-02-14, 03:01
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragon
Ett annat tips om du kör en intel-baserad mac är Cider

Aa men cider är ju omöjligt att fixxa verkar det som :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera